• S U S E N

barnlöshetutredning part 2

Min mens är helt konstig denna gången. Jag har haft dubbelt så mycket av alla mina symptom innan mensen jämfört med i vanliga fall. Men dom försvann igen som vanligt när mensen kom. Min mens brukar vara i 6 heldagar och kanske 1 halvdag så mellan 6-8 dagar. Jag har haft mens i 3 dagar, lite mindre än vanligt och sen idag på 4:de dagen så har jag min "halvdag" helkonstigt....Sen är jag mycket tröttare än vanligt oxå. Jag fattar ingenting.

Neamange: Hoppas att allt går bra 9/9

• S U S E N

hemlighetsfull 84 skrev 2009-08-26 22:08:03 följande:

susen... Ja det är trist att behöva vänta. Varför har de då inte åldergräns på 25 hela vägen... Inte för att man vill att de ska ha det men jag tycker det låter lustigt att man ska behöva vänta mitt i utredningen. Har man väl börjat så vill man ju ha klartecken vad som är fel och om det går att återgälda. Om man sedan behöver vänta med Ivf så kan man ju ta det då för då vet man ju i alla fall att det är det som behövs. Här är det bara en vecka kvar till våran första läkartid. Hoppas att de har funnit något som vi kan arbeta vidare med... Jag själv börjar misstänka att jag har lågt progrestrion eller vad det nu heter...
    Jo jag tycker oxå så...att det borde vara åldersgräns hela vägen om det nu ska finnas nån...

Hoppas att allt går bra hos läkaren för er =)
  • S U S E N
    skruttibangbang79 skrev 2009-08-27 09:23:06 följande:
    Hjälp - KK fick ett återbud o vi blev prioriterade. Skall dit idag för att få höra våra provsvar...är så nervös att jag knappt vet var jag skall ta vägen.... Håll tummarna!
    Hoppas allt gick bra idag =)
  • S U S E N
    lotie skrev 2009-08-30 12:14:35 följande:
    Hej Får jag vara med här? Är "bara" 86 :a har ju hela livet på mig.. men spelar ingen roll om något är fel då går det inte om tjugo år heller... Vi är på elfte försöket haft ett MF i vecka 9...De misstänker att jag haft endometrios sen 8 år tillbaka... Ringde till KK och fick efter nån dag hem ett formulär med frågor som vi fyllde i och sen två veckor efter ringde de och bokade tid för spermaprov den 16 September. Jjag ska ringa så fort min mens satt igång för att ta hormonprov på dag 21..så fort de har provsvaren kallas vi till ett första möte...Är igång iaf men kan ju ta evigheter innan man får provsvaren... Vi har ju lyckats en gång det är lite hopp men känner två som bara fick ett barn och kunde inte bli gravid igen tänk om mitt MF var det enda barnet.. det skrämmer mig lite..
    Klart att du kan vara med. Jag är ju bara 85:a så du är ju bara 1 år yngre än mej =)
  • S U S E N
    neamange skrev 2009-09-04 09:24:00 följande:
    Såå välkommen här så!! är proverna fixade nu?! Vi ska som sagt till läkare på onsdag, usch, börjar bli nervös.. våra prover är ju bra, men tänk om de hittar nått dumt... Nä, får inte tänka så, pooositiva tankar!! SUSEN; hur går det för dig?! Skruttibangbang; Härligt att höra att det gick bra!! Skönt för er!! GreenGal; Varför känns det omöjligt?! Inga onda tankar nu!! Tänk vad våra kommande barn kommer att vara efterlängt
    För mej står det ganska still. Vi satsar på att "mysa till det" varje dag denna månaden. Håller väl tills nån av oss har mycket på jobbet =) Men vi hoppas på att lyckas med detta.
    Det hjälpte ju inte att vi "mös till det" NÄSTAN varannan dag förra månaden så då satsar vi på NÄSTAN varje dag denna månaden.
    Retar mej fortfarande inte på att dom inte kan göra mer för mej innan jag fyllt 25...jag menar jag fyller det i april. Vad gör några månader för som? För mej gör det sååååå himla mycket.....

Hoppas att allt går bra för er alla =)
  • S U S E N
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-06 16:22:13 följande:
    BIM +2, ingen mens. fast å andra sidan har jag oregelbunden mens så det behöver inte betyda nånting. I morgon får jag grav-test som jag har beställt. S U S E N skrev 2009-09-04 18:37:21 följande: Vad jobbigt det måste kännas att det står still för er! och det är ju kanske inte lönt att vända sig nån annanstans. Verkar vara en bra strategi att mysa NÄSTAN varje dag! Jag har väntat en månad nu på att få en tid för utredning men inte fått nån än, så det är väl bara att vänta.
    Hehe...jo de e nog en rätt bra strategi =) Jo det är rätt jobbigt när det står still. Speciellt när man försökt i mer än 2,5 år och det inte händer nåt alls. Ingen graviditet alls... Jag menar en del blir ju gravida och får tidigt misfall mm. Men ingenting. Tro nu inte att jag önskar misfall för det gör jag ju definitivt inte...men jag vet ju inte om jag har förmågan att bli gravid över huvudtaget =(
  • S U S E N
    neamange skrev 2009-09-08 07:11:45 följande:
    Håller en tumme, hemlighetsfull! Lotie; Låter jobbigt! Min sambo jobbade borta en hel del innan, och missade en och annan ÄL, men det är inget att göra åt. Ni får mysa av och med kärlek när ni ses! GreenGal; Hur går det?! Susen: Så får du inte tänka, det önskar du väl inte ens din värsta fiende, ett missfall?! Har du stått ut dessa år, så står du ut lite till. Vi har försökt lika länge, sen Jan07.. Evigheter känns det som. Kanske det inte är meningen att vi ska få barn,jag ska jobba med dem, det är nog mer mitt kall.. Vill så klart inte ro på det jag säger, men får intala mig det.... Idag blir jag hemma från skolan, mår apa. plus att vi ska ta bort en av våra hundar idag, så vill vara hemma och ta det lugnt med henne. Uschlibuschli! Min lilla Emma. Ha en fin dag/vecka allihopa! - TAKE CARE -
    Jag önskar ju givetvis INTE misfall. Det skulle ju förstöra mej totalt om jag äntligen blev gravid o sen fick misfall....men ovetandet om, om man kan bli gravid eller inte är ju fruktansvärt jobbigt....

Usch hur gick det för dej med vovven...jag kan absolut inte föreställa mej hur det skulle kännas om jag skulle behöva ta bort min vovve....

Kram
  • S U S E N
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-09 16:02:33 följande:
    Vi har väntat flera månader på att få en tid till utredning och när de väl ringer säger de att man måste försökt i 2 år om man inte har fyllt 25!!!!! Så sjukt! Jag fyller snart 23, vi har vart gifta i 3 år och ihop i 7 år(ni kanske fattar att vi verkligen längtar efter barn) och så ska vi behöva vänta ½ år till innan utredning bara för att vi BARA har försökt 1½ år! Jag blir så arg och ledsen! kunde de inte sagt det tidigare så hade vi gått till privatklinik för längesen.
    Precis så sa dom till mej me...problemet är bara att när vi försökt i 2 år så sa dom till mej att dom ändå inte kan hjälpa mej att fullfölja min utredning förrän jag är 25. Jag har bara fått veta sånt jag redan visste...Att min cykel är på 32 dagar och att jag har ägglossning och att min sambos saker funkar som dom ska....det sista visste jag därför att han har redan 2 barn sedan tidigare....

Hoppas att allt löser sej =)
  • S U S E N

Idag fick jag min mens...på dag 33...usch det är så lessamt...

Men vi får kämpa på allihop =)

• S U S E N
    annsedi skrev 2009-09-26 07:11:48 följande:
    Färgade flytningar... Då kommer mensen imorgon (självklart eftersom jag har heldag i skogen med hundklubben!)... Kan jag då inte få ha åtminstone EN period utan att ha sån he-vetes mensvärk?!?!?! Värken påverkar mig i vanliga fall och ännu mer nu när besvikelsen blir större för varje månad...
    Hur gick det? Kom mensen? Hoppas inte det =)
  • S U S E N

Här står det still på alla håll o kanter. Jag har varit bortrest lite denna månaden och sen nu har jag visst ovanligt lång mens...så det har inte blivit så mycket "sånt" för oss i september. Men jag hoppas på att det blir lite mer nu i oktober. Tänkte köpa ÄL test denna månaden vilket jag inte gjort på ett tag nu. Jag vet ju ungefär när jag har ÄL o sen har jag bestämt mej för att försöka att inte tänka på att jag ska bli gravid. Dom säger ju att det kan hjälpa =) Här försöker man med allt =) Men inget hjälper =( Längre mens fick jag genom att inte tänka på det =)

24/9 fick mens
    25/9 vanlig mens
    26/9 vanlig mens
    27/9 vanlig mens
    28/9 ingen mens (brukar vara vanlig nu)
    29/9 ingen mens (brukar vara sista dagen)
    30/9 mens igen (brukar inte vara nåt)
    1/10 mens
    2/10 mens

helt lustigt alltså...blir knäpp på det här =(

Får vi hoppas att det tar sej denna gången hemlighetsfull. Om tillome han känner de på sej =)

• S U S E N
    annsedi skrev 2009-10-07 17:25:50 följande:
    Jojomän, mensen kom - "som ett brev på posten"! :-/ Och nu har jag ätit min tredje Pergokur... Imorgon går vi på "samlagsschemat"!
    Inte kul det du =( Hehe...samlagsschemat...ändrar ni nåt i det? Vi kör lite olika scheman...denna gången ska det bli varjedagschema med start senast iövermorgon....hehe
  • S U S E N

hemlighetsfull 84 skrev 2009-10-07 19:20:34 följande:

Vad tråkigt annsedi! Visst är det roligt med det där samlagsschemat... börjar bli lite små trött på det nu :)
    Man tröttnar lätt på scheman =) Men man måste variera schemanen lite....säger jag precis som att man inte tröttnar på dom ändå...Jo det gör man...men man får kämpa på och hålla humöret uppe =)
Svar på tråden barnlöshetutredning part 2