Inlägg från: Anonym (Supernöjd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Supernöjd)

Intimkirurgi

Jag opererade mig 10 år se då jag hade haft problem med vid cykling mm sen tonåren. Jag tog upp det med en barnmorska vid en rutinkoll och sen kontaktade jag gyn vid sjukhuset. Jag BETALADE INTE själv då de förstog att jag led både psykiskt och fysiskt av mitt underliv. Såklart att det gjorde rysligt ont (som salt på ett öppet sår) efter att man vaknade upp men det hade jag räknat med. Det läkte jättesnabbt, lite svårigheter vid toabesök men med en kopp vatten kommer man långt. Jag ångrar verkligen inte ingreppet!! blev såååå nöjd och ingen känsel försvann!! Jag valde att operera mig innan semestern på sommaren då man kan bära luftigare kläder samt att man inte behöver gå "bredbent" på jobbet. Nu är jag 34 år har fött barn vaginalt för 8 månader sen. Jag var lite orolig kring förlossningen pga operationen MEN inga konstigheter hände OCH det lustiga är att blygdläpparna blev tunnare efter förlossningen.
    I love min "snäcka" och nu är den såå fin å perfekt. Så en opration samt förlossning kan make magic trots smärta!!

Lång historia men hoppas att den gav dig något. Lycka till!!

• Anonym (Supernöjd)

Anonym (Fladdermus) skrev 2009-07-13 22:37:54 följande:

det känns så ohyggeligt privat och svårt att få tummen ur.
    g

Japp, känner igen känslan och det var inte trevligt vid undersökningen men såhär i efterhand så var det såå värt det (för mig). Att verkligen ta tag det är just det svåra eftersom man ska berätta om och visa det privataste som man har samt att man kanske då skäms över hur det ser ut. När man söker via remiss kan man ju även stöta på oförståelse över varför man söker för detta. Jag kan tänka mig att man slipper detta om man söker privat klinik. Jag fick tummen ur när jag träffade en ny barnmorska vid cellprov..jag började helt plötsligt prata om mitt underliv och då berättade hon att hon själv hade genomgått en operation. Det fick min tumme att sätta fart..
Svar på tråden Intimkirurgi