Inlägg från: Anonym (opererad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (opererad)

Intimkirurgi

Hej

Jag är inte exakt i den sitsen som du. Är inte gravid nu och har aldrig fött barn.
    Men jag har opererat underlivet, för en månad sedan.
    Förminskade min ena inre blygdläpp, för den var mkt större än den andra. Den var typ som en gummisnodd som man kunde dra ut jättelångt, och jag skämdes så mkt för det och ville inte visa mig för min kille, han har knappt fått pilla där.
    Jag bekostade min operation själv.
    Det gjorde knappt ont alls, men fick med mig en salva (xylocain) att smörja med vid behov ändå.
    Har stygnen kvar fortfarande (de är självupplösande) men annars känns det jättebra nu!!!

• Anonym (opererad)

Jag vet, detta är en gammal tråd men undrar lite hur det gått för dig TS? Har du fött och hur blev det efter förlossningen? Har du fortfarande planer på op?

Själv är jag 'intimopererad', fast skulle inte kalla det operation egentligen. Det var ett litet ingrepp i somras, fick min ena blygdläpp förminskad. Har stört mig på den i ca 15 år, har varit i vägen och skavt eftersom den stuckit ut så mycket. Var trött på att alltid behöva justera i byxorna och liksom klämma in blygdläppen mellan de stora blygläpparna så den inte skulle komma i kläm.

Är jättenöjd med resultatet, både att det ser mycket finare ut men framförallt för att slippa det eviga skavet. Inga men efteråt. Och hade tur som kunde bli 'fixad' av en läkarkollega... alltså gratis. Gjordes i lokalbedövning, och efter att slamsan var bortklippt syddes jag fortlöpande, intrakutant istället för enstaka stygn rakt över - som jag sett på intimkirurgibilder verkar vara praksis. Med den fördelen att kanten på blygdläppen läkte utan hack utan ser helt jämn och fin ut.

Det sved i 2 dagar, och var orolig att sitta rakt på stygnen (rädd att det skulle spricka upp). Men det läkte fint, inga bekymmer.

Svar på tråden Intimkirurgi