Hur känns ett kejsarsnitt?
StarfighterPilot skrev 2009-07-12 11:54:55 följande:
mitt snitt gick helt strålande bra! det var planerat och allt sköttes lugnt och snyggt. det är helt klart den coolaste upplevelsen jag varit med om! såklart man känner att dem skär, men det gör INTE ont! inte alls.. det liksom kittlar lite, eller vad ska man säga, det känns lite som om man killar under en sovande fot. :) att sätta bedövningen gick hur bra som helst, mkt skicklig läkare och det är så mkt personal runt omkring som håller god stämning och dig lugn. dem kollade så att bedövningen tagit genom att nypa mig hårt med en tång i magen. jag kände att dem rörde vid mig, men det gjorde inte ont, och då skrattade dem och sa att om jag visste hur hårt dem nöp mig så skulle jag ha svimmat. :) dem kollade även hur högt upp på kroppen bedövningen tagit genom att peta med en nål uppe vid bröstet. gjorde heller inte ont då bedövningen tog såpass högt upp. jag kände när dem sydde ihop mig, men det gjorde INTE ont, utan jag kände bara när dem höll på vid magen och bökade. fast visserligen är man mitt uppe i den nya bebisen som man brukar få upp på bröstet då.. min man fotograferade själva operationen för det var helt overkligt för mig att förstå att dem skar i mig utan att det gjorde ont. helt fantastiskt egentligen att det är möjligt! sen när bedövningen släppte gjorde det ont i såret, men man får smärtlindring och man får tänka på att det är ett sår, det är inte smärtfritt, men själva operationen gick helt strålande. väntar nu mitt andra barn (v9) och får även planerat snitt denna gång. örebro universitets sjukhus rocks! ;)det läskigaste och det som gjorde mest ont var när dom skulle sätta droppen.. gjorde lite ont. be om lokalbedövning!