• Anonym

kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?

Ni som har fött två barn kom ni i era gammla jeans & tajta käder efter det?
    Kom ni ner till eran normal vikt igen?
    Hur uppfattade ni kroppen efteråt,var den som efter det första barnet eller vart det mycket skillnad efter andra?

Skriv jätte gärna en rad om ni kom ner till samma vikt & om ni kom i samma kläder igen.
    Är lite orolig att jag inte ska bli som efter första barnet i kroppen ,trivdes så fruktansvärt bra med mej själv då
    Tänker mycket på etta eftersom jag redan gått upp 11kg i vecka 24 & tänker på överskotts hud som kan bli när man går ner igen osv osv .. mycket tankar. HORMONER! {#lang_emotions_tongue_out}

Så skriv gärna en rad ,oavsätt vikt osv.. Smal som stor!

• Svar på tråden kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?
  • Stålmamma

jag kunde ha dom hela graviditeten oxå. jag gick upp 9kg totalt och alla dom kg va borta dagen efter han va född

• Anonym

Ja jag kunde ha alla gamla kläder som innan, till och med kläder jag inte kunnat ha sedan innan jag fick mitt första barn.
    Handlade om att jag gick ner i vikt oavsett hur mycket mat jag åt.
    Totalt gick jag ner 6 kg under graviditeten. Men tro mig det var kilon som jag ändå behövde bli av med.

• Anonym
    Stålmamma skrev 2009-07-09 19:51:42 följande:
    jag kunde ha dom hela graviditeten oxå. jag gick upp 9kg totalt och alla dom kg va borta dagen efter han va född
    OJ ,det kan verkligen inte jag. Kunde inte ha dom efter vecka 14-16 då satt dom som ettkorv skinn ,finns inte en tanke på att jag skullefå på mej några av mina vanliga byxor nu iaf inte jeans & tajta byxor .. herre jösses!
  • Anonym

efter första barnet såg jag ut som vanligt nästan. Men hua efter andra så har jag slappare mage, fula bröst och bredare höfter. Kommer aldrig komma i mina gamla byxer iaf, det är lååångt kvar och jag är snart nere på start vikt...

• Anonym (2a inlägget)

Glömde skriva det, kroppsmässigt blev det ingen skillnad.

• Anonym (smalis)

jag gick upp från 57 till 73 när jag var gravid.
    2 månader efter barnet var fött kunde ja använda mina vanliga kläder igen.
    ytterligare 2 månader efter det kunde jag komma i mina skinny-jeans.. ^_^

jag äter som en häst, men öndå tycks jag inte gå upp i vikt..
    kanske det kommer om ett år eller så.
    men den dagen den sorgen...

• HärligtSoligt

Första barnet (flicka) gick jag upp 17kg och kunde inte komma i mina vanliga kläder först efter ett år. Andra barnet (pojk) gick jag upp 9kg och hade mina vanliga kläder under hela graviditeten. Tredje barnet (pojk) gick jag upp 10kg och kunde även då ha mina vanliga kläder under hela graviditeten.

• Donno

under och efter nr2 så ja visst inga problem.
    Men efter nr 3....... holly shit vad hände typ.

• Anonym (nej)

Jag kunde inte komma in mina vanliga kläder efter nr 2. Jag har gått ner 10 kg under min ingångsvikt men det har inte hjälp. Jag är smalare men min mage fick sååå mycket bristningar att den inte kan dra ihop sig utan jag går med värsta påsen på magen. Den hänger och dallrar så jag kan inte ha tajta tröjor eller låga midja på byxorna. Lite tråkigt eftersom jag bara är 22 år. Med andra ord jag ser ut som f*n.

• Indillia

Jag kunde ha mina vanliga kläder efter andra barnet. Det tog ett tag, men till slut så. Fick tredje barnet för sju månader sedan och snart är jag tillräckligt smal för att komma i de gamla plaggen igen
    Gick förresten upp runt 20 kg både andra och tredje gången.

Svar på tråden kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?