• Anonym

kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?

Ni som har fött två barn kom ni i era gammla jeans & tajta käder efter det?
    Kom ni ner till eran normal vikt igen?
    Hur uppfattade ni kroppen efteråt,var den som efter det första barnet eller vart det mycket skillnad efter andra?

Skriv jätte gärna en rad om ni kom ner till samma vikt & om ni kom i samma kläder igen.
    Är lite orolig att jag inte ska bli som efter första barnet i kroppen ,trivdes så fruktansvärt bra med mej själv då
    Tänker mycket på etta eftersom jag redan gått upp 11kg i vecka 24 & tänker på överskotts hud som kan bli när man går ner igen osv osv .. mycket tankar. HORMONER! {#lang_emotions_tongue_out}

Så skriv gärna en rad ,oavsätt vikt osv.. Smal som stor!

• Svar på tråden kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?
  • Anonym

Ja jag kunde ha alla gamla kläder som innan, till och med kläder jag inte kunnat ha sedan innan jag fick mitt första barn.
    Handlade om att jag gick ner i vikt oavsett hur mycket mat jag åt.
    Totalt gick jag ner 6 kg under graviditeten. Men tro mig det var kilon som jag ändå behövde bli av med.

• Anonym
    Stålmamma skrev 2009-07-09 19:51:42 följande:
    jag kunde ha dom hela graviditeten oxå. jag gick upp 9kg totalt och alla dom kg va borta dagen efter han va född
    OJ ,det kan verkligen inte jag. Kunde inte ha dom efter vecka 14-16 då satt dom som ettkorv skinn ,finns inte en tanke på att jag skullefå på mej några av mina vanliga byxor nu iaf inte jeans & tajta byxor .. herre jösses!
  • Anonym

efter första barnet såg jag ut som vanligt nästan. Men hua efter andra så har jag slappare mage, fula bröst och bredare höfter. Kommer aldrig komma i mina gamla byxer iaf, det är lååångt kvar och jag är snart nere på start vikt...

• Anonym

Hej jo då kommer i mina kläder. Gick upp ca to kg med båda, vilket jag tappade på en gång efter, kläderna kunde jag ha då gravidmagen dratt ihop sig igen. Lycka till

• Anonym

Kan fortfarande inte ha mina gamla kläder efter första graviditeten.. har gjort allt (förutom pulverbantat då jag har en gammal ätstörning i botten) men väger fortfarande som när jag kom hem från bb för mååånga år sedan. Så hur det blir efter andra barnet törs jag inte ens tänka på. Men än har jag inte gått upp något (vecka 10).

• Anonym

Jag är smalare nu efter två barn än jag varit tidigare. Har slutat med allt socker och äter nyttigt. Gick upp 30 kilo med andra barnet men nu åtta månader senare har jag gått ner allt plus 10 kilo till. och då har jag ändå en störning på ämnesomsättningen som gör det svårare för mig att gå ner i vikt.

• Anonym
    060810 skrev 2009-07-10 12:00:31 följande:
    Jag kom i mina vanliga kläder redan på bb efter både första och andra barnet! :)Jag gick upp 5 kilo med dottern (vägde 4411 gram i v. 38+2) och med sonen gick jag upp 4 kilo (vägde 3475 i v. 38+3).Jag har haft tur med att komma i mina gamla kläder så snabbt. Nästan pinsamt att åka hem i kläder man hade innan man blev gravid liksom.Jag har slappare hud nu på magen och höfterna ska vi inte prata om, de är enorma, men får ändå plats i mina gamla byxor (strl. 40).Nu när sonen är 15 mån så har jag tyvärr gått upp lite igen, var nere och vände på 62 kilo men det var inte så trevligt så nu väger jag 68 till mina 172 cm, rätt okej och trivs med det! :)
    Det var väl ett gott tecken {#lang_emotions_smile}
    Då är vi kanske lika stora ungefär kroppsligt,innan jag vart gravid nu med tvåan alltså.
    Jag är 168 cm ca ,och vägde runt 66-68kg när jag vart gravid med andra.
    Vägde oxå runt 62kg & låg kvar där e bra tag men gick sedan upp.
  • Anonym

Ja, kommer i kl'äderna. Väger 3kg mindre än före första barnet, gick upp 23 kg med båda barnen. Magen är helt okej när jag står upp, men fortfarande krävs förbättringar sittandes (speciellt efter matintag). Tror mycket det handlar om att träna upp magmusklerna igen. Satsar även på att gå ned ytterligare några kilo i vikt. Väger nu 63kg till mina 168 cm. Kan även säga att för mig var det svårt att gå ned allt så länge jag ammade, men inget större problem efter avslutad amning. Visst vettig kost och mycket träning, men inget hysteriskt.

• Anonym

Miss Maya skrev 2009-08-21 14:59:55 följande:

Jag kom i mina vanliga kläder under hela graviditeten om man bortser från magen och att jag inte kunde knäppa byxorna. Gick bara upp 7 kg och efter att hon föddes så vägde jag två kg mindre än när jag blev gravid. Så jag kom i mina kläder direkt, dock märkte jag att höfterna blivit lite bredare. Det syns inte, men det känns, just när jag tar på mig byxor.
    Med första eller nadra barnet??
Svar på tråden kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?