• Franka

Vilka knipkulor är bäst?

Jag ska köpa knipkulor (Geishakulor) för att träna upp kissmusklerna efter förlossningen. Det finns ju massor av olika att välja på. Vilka är bäst att för en nybörjare?

Vill dessutom gärna att tips på träningsprogram, dvs hur och när ska man använda dem?

• Svar på tråden Vilka knipkulor är bäst?
  • Franka

Jo, men jag har förstått att knipkulor är bra för att hitta rätt muskler och att man även tränar musklerna utan att tänka på det, när man ska "hålla kvar" kulorna.

• Hemlighet
    Franka skrev 2009-07-11 23:25:38 följande:
    Jo, men jag har förstått att knipkulor är bra för att hitta rätt muskler och att man även tränar musklerna utan att tänka på det, när man ska "hålla kvar" kulorna.
    Jobbigt bara om man glömmer det och kulorna åker ut.
    Kan bli väldigt pinsamma situationer
    Rätt muskel hittar du även om du kniper av "kisstrålen"
  • Biancha
    Hemlighet skrev 2009-07-12 09:43:12 följande:
    Jobbigt bara om man glömmer det och kulorna åker ut. Kan bli väldigt pinsamma situationer Rätt muskel hittar du även om du kniper av "kisstrålen"
    fast man känner väll ändå när man kniper? o man behöver ju inte knipa med just kulorna när man är på stan då kanske .. =)

har ingen koll på vilka som finns, men klart du ska knipa med sånna om du hellre vill de. jag skulle nog själv också faktiskt tycka de va lättare
  • Hemlighet
    Biancha skrev 2009-07-12 10:08:22 följande:
    fast man känner väll ändå när man kniper? o man behöver ju inte knipa med just kulorna när man är på stan då kanske .. =) har ingen koll på vilka som finns, men klart du ska knipa med sånna om du hellre vill de. jag skulle nog själv också faktiskt tycka de va lättare
    Nej man ibland kanske man går runt hemma med knip kulorna och plötsligt ringer det på dörren, och där står svärföräldrarna :-S
  • nelie

jamen då är det väl bara att gå in på toa å ta ut dom.

• Hemlighet
    nelie skrev 2009-07-13 09:01:33 följande:
    jamen då är det väl bara att gå in på toa å ta ut dom.
    Jo, men man kan ju knipa utan också
  • nelie

visst kan man det. men en del tycker att det är en god hjälp och jag ser inget hinder med att använda knipkulor om man vill det.

• Hemlighet
    nelie skrev 2009-07-14 19:38:11 följande:
    visst kan man det. men en del tycker att det är en god hjälp och jag ser inget hinder med att använda knipkulor om man vill det.
    Nej vill man använda knip kulor så skall absolut göra det, men jag bara föreslog att man kan ju knipa utan också.
  • dosed

Jag tycker smatballs är jättebra! Låter absolut ingenting när du går omkring med dem och är lagom tunga

• Franka
    dosed skrev 2009-07-14 20:41:22 följande:
    smartballs ska det ju stå
    Tack för tipset. Ska kolla upp dem. Hur började du träna med dem? Ligger man ner de första gångerna?
  • Kajak
    Hemlighet skrev 2009-07-12 09:43:12 följande:
    Jobbigt bara om man glömmer det och kulorna åker ut.Kan bli väldigt pinsamma situationer Rätt muskel hittar du även om du kniper av "kisstrålen"
    Tjaa, inte precis rätt musklerna om man kniper av "kissstrålen" om man gör så så kniper man bara med framme delen av musklerna.

Man ska först knipa med musklerna som finns runtom anus sen blir det automatiskt knipa åt rätt håll dvs från anus till slida.
    Musklerna runtom anus och slidan ser ungefär ut som 8 så man ska knipa anus först sen kniper man vidare i slidan.

Men om du har din hand på magen, känner du hur magmusklerna jobba då du kniper då gör du fel.
    Magen ska inte jobba. ANDAS oxå.

Inte så lätt om man är inte van vid det, jag kniper sällan trots jag födds 3 barn..
  • dosed
    Franka skrev 2009-07-16 11:16:23 följande:
    Tack för tipset. Ska kolla upp dem. Hur började du träna med dem? Ligger man ner de första gångerna?
    Jag låg inte ner när jag började med dem men man kan göra det om man inte kan hålla inne dem nr man står upp. i början fick jag knipa som attan för att de inte skulle åka ut men nu är det lättare och jag kan gå omkring och allting. Om man vill kan man också ligga ner och dra lite i snöret och hålla emot genom att knipa.
  • dosed

Det är bättre att använda dem typ 15min varje dag än att bara använda dem längre stunder då och då

• Franka
    dosed skrev 2009-07-17 10:08:04 följande:
    Det är bättre att använda dem typ 15min varje dag än att bara använda dem längre stunder då och då
    Ok, bra tips.
  • Viggo 090730

Jag fick hem mina knipkulor IDAG från lustjakt.se, har dock inte testat dom än men ska! :) Dom rekomenderas ju för dom som fött barn! Dom kostade 199kr och heter "Heartballs silikon"! :) Trodde inte att dom skulle vara sååå stora! :)

Så här står det:
    "Inkontinensbesvär är ett mycket vanligt problem och många kvinnor kan vare sig hoppa eller nysa utan att det kommer några droppar urin. Oavsett om du redan har besvär eller om du vill förebygga, så är dessa kulor ett mycket bra hjälpmedel."

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mamma till Viggo 090730 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Franka

Viggo 090730 skrev 2009-08-21 00:55:33 följande:

Jag fick hem mina knipkulor IDAG från lustjakt.se, har dock inte testat dom än men ska! :) Dom rekomenderas ju för dom som fött barn! Dom kostade 199kr och heter "Heartballs silikon"! :) Trodde inte att dom skulle vara sååå stora! :)
    Jag blöder forfarande (!) efter förlossningen 7 1/2 vecka sedan, så jag har inte kunnat testa mina än, men jag håller med om att de var väldigt stora! Men min man sa bara krasst: De är väl som en snopp ungefär, när jag förvånat visade upp dem.
Svar på tråden Vilka knipkulor är bäst?