• Franka

Vilka knipkulor är bäst?

Jag ska köpa knipkulor (Geishakulor) för att träna upp kissmusklerna efter förlossningen. Det finns ju massor av olika att välja på. Vilka är bäst att för en nybörjare?

Vill dessutom gärna att tips på träningsprogram, dvs hur och när ska man använda dem?

• Svar på tråden Vilka knipkulor är bäst?
  • Franka

Jo, men jag har förstått att knipkulor är bra för att hitta rätt muskler och att man även tränar musklerna utan att tänka på det, när man ska "hålla kvar" kulorna.

• Franka
    dosed skrev 2009-07-14 20:41:22 följande:
    smartballs ska det ju stå
    Tack för tipset. Ska kolla upp dem. Hur började du träna med dem? Ligger man ner de första gångerna?
  • Franka
    dosed skrev 2009-07-17 10:08:04 följande:
    Det är bättre att använda dem typ 15min varje dag än att bara använda dem längre stunder då och då
    Ok, bra tips.
  • Franka

Viggo 090730 skrev 2009-08-21 00:55:33 följande:

Jag fick hem mina knipkulor IDAG från lustjakt.se, har dock inte testat dom än men ska! :) Dom rekomenderas ju för dom som fött barn! Dom kostade 199kr och heter "Heartballs silikon"! :) Trodde inte att dom skulle vara sååå stora! :)
    Jag blöder forfarande (!) efter förlossningen 7 1/2 vecka sedan, så jag har inte kunnat testa mina än, men jag håller med om att de var väldigt stora! Men min man sa bara krasst: De är väl som en snopp ungefär, när jag förvånat visade upp dem.
Svar på tråden Vilka knipkulor är bäst?