Inlägg från: Tussilago09 |Visa alla inlägg
  • Tussilago09

gröna lund under en meter

Barn under 1 m får åka de flesta barnkarusellerna. Lilla nyckelpigan, bilarna som åker runt o upp o ner i luften var två av de karuseller min systerdotter åkte förra söndagen när vi var där. Hon är tre år och 92 cm lång! =)

• Tussilago09
    Mandragora skrev 2009-07-12 00:08:38 följande:
    Säkerheten brukar vara stenhård. Och tur är väl det. Ett barn får inte åka, även om en förälder är med, om denna inte har rätt längd.
    Men de flesta bankarusellerna har ingen gräns... Av de barnkaruseller systerdottern åkte (och valde) hade ingen 1 m gräns...
  • Tussilago09
    Mandragora skrev 2009-07-12 00:12:35 följande:
    Alla karuseller har inte gräns nej. Men de som har det har ju det av en anledning. Vad skall föräldern göra om ungen glider ur bygeln liksom?
    Det finns väl ingen som ifrågasätter längdgränserna utan funderar kring hur det funkar.
  • Tussilago09
    Sambada skrev 2009-07-12 01:16:37 följande:
    jag fick ju ett bra svar av tussilago, tack ska du ha ;)Passar på att fråga om ni besökte pettson och findus värld och vad det var om du vill berätta lite mer om det ?
    Nej, det missade vi.. Är sthlms-bo så Gröna Lund körs på som vanligt varje år med samma attraktioner vi brukar åka... hemmablind tror jag det kallas ;) Såg faktiskt inte någon sådan liten värld därinne!
Svar på tråden gröna lund under en meter