• pluggande mamma

När är TSH för högt om man vill få barn?

Hej

Har fått reda på att jag har en överproduktion i sköldkörteln. Mitt TSH ligger på

• pluggande mamma

Provar igen.. TSH är under 0,06 och mitt T4 är 43 vilket är en överproduktion. Tydligen skall detta ha ett samband med mina 3 mf under IVF-försöken. IVF kliniken hade glömt att ta rutinproverna och nu nästan 2 år senare så upptäcktes det genom utredning av min yrsel... så himla besviken..

• pluggande mamma

Tack Missne och Vädur..
    Det finns tydligen 3 behandlingar att välja på, antingen operera bort sköldkörteln, medicinera vilket kan ta lång tid och ev komma tillbaka, eller använda nån strålnings vätska typ (har lite dålig koll på hur det fungerade..) Överproduktion kan leda till struma och gift struma.. Det kan som sagt ta upp till 2 år att få bukt på men kan också gå fortare om man har tur.
    Vi har pratat med kliniken och den läkaren som vi haft är chef på stället..han har semester till slutet av augusti! ingen annan vill ta i detta eller ens diskutera det med oss i nuläget.. Men vi funderar på ev skadestånd för onödigt lidande och nya försök men vi får väl se vad chefen säger först innan man eventuellt drar in advokat som får sköta allt. Jag vet inte vad man kan förvänta sig att de erbjuder oss men iaf nya försök! Får väl se vad man orkar med...

• pluggande mamma

ha ha, ja du Väduren, kan se mig själv stå och banka på hans dörr... Det "lustiga" i det hela är att jag efter 2:a mf sa till att det kändes som det var något fel på mig och frågade om en mf utredning... Tänk om man kunde lyssna lite mer på sig själv och stå på sig.. Svaret var bara att nej, det är så här med IVF-försök och vi kommer inte att utreda det.. Behandling besäms tillsammans med läkare och beror nog på, ska till läkaren på torsdag igen och få reda på mina T3-värden oxå.. Det är långt med 2 år...suck!
    Tack för din omtanke!

Svar på tråden När är TSH för högt om man vill få barn?