• Anonym (Förvirrad)

Ny kille, men kär i en annan?!

Jag och min kille har vart tillsammans i en dryg månad. Och under tiden som gått har jag blivit mer och mer osäker på honom. Han har ett väldigt stort kontaknät och vill ha med mig överallt. Jag har jättesvårt att träffa nya människor om där är många, några stycken går bra. För ett par helger sen blev allting fel och galet! Min kille och jag var på en fest, han var väldigt onykter, jag hade druckit en cider eftersom jag inte hade något att dricka. Jag hade skittråkigt eftersom ingen annan än min kille prata med mig, kände mig som luft! Sen helt plötsligt blev det bestämt att de som skulle åka in till en annan stad och fortsätta festa skulle få skjuts till bussen, som skulle gå 5 minuter senare. Jag skulle inte med. Och där blev jag kvar, bland massa människor jag inte känner! Blev något arg på min kille och tog en liten diskussion med honom när jag också kom ner till hållplatsen ( Jag hade gått och bussen hade inte kommit ). Jag vet inte om han kommer ihåg det jag sa eftersom han va full?!

Jag tycker om min kille, men vet inte om det är som pojkvän eller som vän?! En gemensam vän till oss vet om allting och tycker ändå att jag ska försöka ett tag till, och se om det utvecklar sig mer mellan honom och mig. Till saken hör då att jag är kär i en annan kille! Och har varit det i 2½ år! Nu har den killen börjat visa intresse för mig och vill gärna träffa mig nu när han har semester. Jag vet inte om jag vågar det, för sist vi sågs hade vi sex, underbart också! Jag vill absolut inte göra någonting mot min kille, och den andra killen vet det! När jag berätta för honom att jag hade pojkvän verkade han bli ledsen?!

Detta är jättejobbigt för mig och jag har gått med konstant magvärk i flera dagar! Tänker enbart på den andra killen, han finns med överallt liksom! Och min pojkvän är på semester, jag pratar med honom en gång om dagen, men det känns som att vi inte har något att prata om trots att han är flera mil från mig! Han har vart borta en vecka, och kommer hem om en vecka.

Jag vet inte hur jag ska göra, vad jag vill och HUR jag vill ha det!?
    Min kille har också redan sagt att han älskar mig, har själv inte sagt samma sak tillbaka eftersom jag inte älskar honom! Och de gånger han sagt det, har han vart onykter

Snälla, jag ber om råd och stöd... så jag kan få styrka att komma fram till hur jag vill ha det! Att skriva i ett forum har hjälpt mig förut och jag hoppas det kan göra det igen!

• Svar på tråden Ny kille, men kär i en annan?!
  • Anonym

Du måste ju göra slut med din kille, finns ingen annan väg. Ta mod till dig nu.

• Anonym (rotmos)

Först och främst tycker jag att du ska göra slut med din nuvarande kille om det är så att du inte älskar honom, eller ta en paus (som oftast brukar vara lika med att göra slut eg.). Det är inte rätt gentemot honom att du inte har samma känslor för honom.

Varför inte vara singel ett tag? Den andra killen vet du ju inte om han vill vara seriös, ni har haft sex och han kanske bara ville ha sex igen? Om detta är okej med dig så kör hårt med den killen efter att du gjort slut med din nuvarande, men annars får du ju ta reda på vad den andra killen tänker och vill.

Efter att du gjort slut med din pojkvän så har du ju ett antal alternativ hur du vill leva. Vara singel, kk med den andra killen eller ha ett förhållande med den andra killen (eller med någon annan kille för den delen).

• Anonym (Förvirrad)

Jag har haft funderingar på att göra slut med min kille, men det är svårt och han kommer inte hem förren nästa vecka. Vill inte ta det per telefon liksom!

Självklart är det inte rätt mot honom att jag är kär i en annan kille, det vet jag också! Men det är inte så lätt alla gånger.

Kan också tillägga att det gått väldigt fort med killen eftersom jag hade vart singel i 2 månader bara när vi börja träffas. Kom från ett riktigt dåligt förhållande där killen inte såg mig alls, och det var riktigt jobbigt. Och jag tror att jag "föll" för min nya kille för att han kom med smicker och charmade mig ordentligt! Han säger hela tiden hur fin jag är, att jag är söt, het, snygg och allt det där

Den andra killen, jag vet inte vad han vill riktigt. Jag har känt honom i snart 3½ år, och det har alltid funnits en spänning mellan honom och mig, men jag började inte tycka om honom förren för 2½ år sen.

• Anonym (Förvirrad)

Skulle gärna vilja ha fler kommentarer, finns det någon annan som vart/är i samma sits? Hur gjorde ni? Vad hände sen?

• Anonym

Var i samma sits för ungefär 5,5 år sen. Var tillsammans med en kille (E) men vart kär i en annan (P) under tiden. E o jag hade vart tillsammans nga år tidigare med och vi träffades igen och känslorna verkade vara kvar. Dessvärre var dem inte det, för E är en underbar kille utan mina känslor växte för P under tiden.

Satte mig ner o prata med E om detta och han sa att känslorna inte var desamma från honom heller. Vi levde liksom på de gamla känslorna, men vi gjorde slut som vänner och idag har vi fortfarande kontakten.

Det vart inget med P heller då han gjorde klart att han enbart ville vara KK, han ville inte bli tillsammans med en som var så pass mycket yngre..

Vi träffades nga gånger sen träffade jag min nuvarande kille som jag idag har vart tillsammans med i 5 år och väntar vårat första lilla mirakel. :)

Så på 6 månader var jag tillsammans med E, gjorde slut med honom, var KK med P och träffade o vart tillsammans med min livs kärlek.

Så gör slut med din kille eftersom du inte har "rätt" känslor för honom, träffa den andra killen, var KK om det är de enda han vill..
    Lek av dig för rätt som det är står killen med stort K framför dig.. :)

• Anonym (Förvirrad)

Okej. Jag får gratulera till graviditeten Hoppas det går bra!

När jag läser ditt inlägg känns det som om att jag å killen är tillsammans för att han har starka känslor för mig! =S Jag har i tidigare förhållande tvingat mig själv att tycka om killen bara för att han tyckt så mycket om mig! Och jag vill ju inte göra samma sak igen eftersom det är fel mot killen!
    Enligt en kompis är jag "beroende" av att ha pojkvän, vilket kan stämma eftersom jag knappt vart ensam på 10 år! :-O

Jag trivs inte att vara ensam, men just nu känns det som att jag vill det?! Allting känns bara såå skumt! Jag är inte den typen som "leker"... jag har haft seriösa förhållanden sen jag var 15 år.
    Min biologiska klocka tickar och jag vill stadga mig, även fast jag inte är speciellt gammal än, 23. Jag vet inte hur jag ska göra för att min längtan efter den "perfekta" killen och familj ska svalna??

Killen jag är tillsammans med nu, skulle nog inte kunna tänka mig honom som pappa till mina barn direkt. Den andra killen däremot, mer som "pappamaterial". Men får se vad som händer framöver...
    Jag har iallafall bestämt mig för att lämna killen jag har nu! Vill helst göra det på en gång, men vill inte ta det över telefon! Och han kommer som sagt inte hem förren om en vecka! :-/

• cath82

Gör slut andra killen kanske visar mer intresse då han vet att du är singel?

• Anonym (#5)

TS: Jag är nästan likdan, har inte heller var singel långa stunder. Men du ska aboslut inte känna dig stressad över att skaffa fam, du har många år kvar och när din kropp är redo för en graviditet blir du gravid, planerat eller ej.

Men om du känner så starkt för den andra killen så är det nog ändå bättre att göra slut via telefonen av två anledningar: 1. din nuvarande kille får lite tid att ta in informationen innan han kommer hem. 2. du kan träffa den andra killen utan att få dåligt samvete mot kille 1.

Dessutom om det är som du säger att du är tillsammans med kille 1 pga att han känner så starkt för dig så leker du med hans känslor. Tyvärr men det är sant.
    Bättre att du tar telefonen och ringer till honom o förklarar läget, det kommer både du o han må bättre utav, iaf längre fram.

• Anonym (c)

du verkar väldigt osäker på din nya kille så det kanske är bäst att du gör slut oavsett vad som händer med den andra killen. Som du säger så kanske det för fort och du borde vara singel ett tag istället?

• Anonym (Förvirrad)

Jag tycker inte att jag leker, trodde att det fanns känslor från min sida när vi började träffas... och det gjorde det säkert, tills jag lärde känna honom lite mer?!

Per telefon, det känns fegt! Men det är ju mycket lättare, slippa se personen i ögonen, och jag kommer inte ta det per telefon! Det är en sak som är säker, ska bara försöka få honom att komma hem tidigare! Om det går!

Kan ju alltid hoppas på att den andra killen visar mer om jag är singel =)

Svar på tråden Ny kille, men kär i en annan?!