• Lavish

13-årig tjej sova med pojkvän....

Hade nog inte tyckt det var okej nej. Dessutom förtar man ju spänningen i "förbjuden frukt" för dem att få smyga runt och stjäla sig till lite hångel, hehe. Inte vid 13 och inte när de inte vart tillsammans länge. Men vad kan ni göra nu när hon redan fått hos mamman? Det blir ju ganska hycklande att förbjuda på ngt sätt. Möjligtvis kan ni väl anföra att ni inte vill att en främmande person ska sova över hemma hos er, inte just pga att de ska sova tillsammans utan att det helt enkelt inte är OK att han stannar över natten förrän ni känner honom bättre?

• Lavish

Skulle nog faktiskt vara rejält besviken i efterhand om mamma och pappa tillåtit mig sånt. Inte för att jag var en sådan unge som skulle försatt mig själv i trubbel. Utan för att om de medvetet och villigt placerade mig i säng med en kille vid 13 så känns det ju nästan som att de förväntar sig, ja VILL att jag ska ha sex då. De skulle verkligen ta hela udden av hur spännande och magiskt allt är i tonåren, att testa gränser och veta att det är lite förbjudet. Istället skulle det kännas väldigt blasé, nästan lite äckligt.

• Lavish

Sen tycker jag allmänt inte man ska ha sex förrän man är mogen nog att hantera en graviditet. Kanske inte behålla men åtminstone hantera och överleva. För en 13 åring att bli mamma är ju verkligen ingen bra idé, men det känns också förjävligt att en 13 åring, som ännu inte ska behöva förstå sådant, ska göra abort. Det händer ändå rätt mycket mellan 13 och 15... Dessutom så leder ju seriösa kärleksrelationer ganska ofta till att man blir sårad. Jag tror inte ens en normal 13 åring är mogen att hantera alla komplikationer och frågor som uppstår i en sexuell relation. Man kan ju säga att det är en lek... men det är ju faktiskt en lek där många, även vuxna, gör sig fruktansvärt illa.

Svar på tråden 13-årig tjej sova med pojkvän....