• Madge

    **Augustibarn 2007**

    Dags för ny tråd!

    Snart har vi 2-åringar... Hjälp vad tiden går fort!

  • Svar på tråden **Augustibarn 2007**
  • snart mamma igen

    hittat hit
    visst är de roligt med pratande barn..

  • Janna84

    Tage har börjat prata mer och mer den senaste tiden och jag hoppas det rullar på nu. Han pratar rätt mycket men man förstår inte så mycket. Han älskar iaf att prata i telefonen med sin mormor

  • snart mamma igen

    rolig händelse häromdagen..
    vi var här hemma o pyssla på så ville lillhjärtat ha glass.. hon gick o tjata.. Vill ha glass.. Men vi hade tyvärr ingen glass hemma..så jag sa.. Du får gå med pappa o handla när han kommer hem från jobbet.. så när pappa kommer hem.. står hon redo i hallen.. o säger : köpa glass.. Va säger han.. ska vi inte äta middan först.. ne,de fick gå o handla glass först.. Men när dem kom hem så sa vi.. att vi äter glass efter maten.. efter mycket om och men... så blev de så.. maten kom på bordet o lillhjärtat smaska i sig med god aptit o så hinner hon knappt svälja sista tuggan så utbrister hon : NU glass
    Nog kom hon ihåg att vi lovat glass efter att vi ätit mat lillhjärtat{#lang_emotions_heart}
    Har nog aldrig sett henne äta maten så fort och hellt tomt på tallriken

    imorse så vaknade jag av att jag tyckte tv stog på i vardagsrummet.. jaja men.. mycket riktigt.. lillhjärtat hade kommit ner utan att väcka oss o gått o slagit på tv o satt o tittade så glad o nöjd

  • tjolahopp81

    Här står det still...

    Vi är på resande fot och befinner oss just ni vackra Kalmar! Fick just ett rejält ösregn över oss.

    Här börjar det planeras inför 2-årskalas med släkten! Om ni ska ha kalas, vad ska ni bjuda på då? Jag funderar på att hålla mig till det söta och baka goda pajer med bär, cupcakes och någon småkaka. Är det för snålt tycker ni eller borde jag bjuda på mat också?

  • snart mamma igen
    tjolahopp81 skrev 2009-07-20 15:03:02 följande:
    Här står det still...Vi är på resande fot och befinner oss just ni vackra Kalmar! Fick just ett rejält ösregn över oss.Här börjar det planeras inför 2-årskalas med släkten! Om ni ska ha kalas, vad ska ni bjuda på då? Jag funderar på att hålla mig till det söta och baka goda pajer med bär, cupcakes och någon småkaka. Är det för snålt tycker ni eller borde jag bjuda på mat också?
    jag tror jag åxå bara skulle hålla mig till sötsaker de är ju kalas

    Här var vi iväg idag o försökte hitta lite presenter..
    Vi vet att vi ska hitta en stor vanlig säng iaf till fröken.. sen har vi lite smått o gott storasyster hade bestämt en present.. o jag hittade den idag hon tycker de är så roligt o planera presenter
    Fika har vi en del kvar sedan pappan i huset fyllde år nyss.. alltså i frysen.. MEN nog ska jag baka liite till ska ju finnas lite olika alternativ
  • snart mamma igen

    ojoj.. EN vecka kvar sedan har vi 2års kalas
    Baka baka baka som gäller fast liiite finns kvar från pappans födelsedag Men jag ska sattsa mycket på långpannekakor smidigast o lättast o så har jag hittat ngr nya recept ska bli roligt o prova
    Jag gillar o baka när de är kalas Tårta mm
    Presenter är inhandlat förutom en stor vanlig säng då.. Men den hinner vi hitta
    (ngn med bra tipps får gärna skriva de,fundera på en prisnsesssäng eller ngt sådant )

  • snart mamma igen

    Då var liten ett år äldre då
    dagen har rullat på o hon har fått massor med fina presenter från alla håll o kanter O massor med gofika o tårta har vi mummsat O sista gästerna gick för ett tag sedan fullt Ös hela dagen
    OCH lillhjärtat har tyckt att dagen har varit så rolig då uppmärksamheten varit inriktad på bara henne
    "min dag" säger hon frågar man vem som fyller år? så svarar hon: "filippa" Hur många år fyller du? Svar 2 o visar med fingrarna

    Nu e mamman hellt slut iallafall.. gjort en marsipantårta med figuren från drömmarnas trädgård "upsy daisy" "dasiy tårta" som liten sa ÅT inget annat på hela dagen förutom sin tårta

    Nu är disken diskad o allt undanplockat o lillhjärtat har lekt med alla leksaker o dyl lite pö om pö Hon kommer att sova gott

  • jennsans

    snart mamma igen skrev 2009-08-01 18:54:57 följande:


    Då var liten ett år äldre då dagen har rullat på o hon har fått massor med fina presenter från alla håll o kanter O massor med gofika o tårta har vi mummsat O sista gästerna gick för ett tag sedan fullt Ös hela dagen OCH lillhjärtat har tyckt att dagen har varit så rolig då uppmärksamheten varit inriktad på bara henne "min dag" säger hon frågar man vem som fyller år? så svarar hon: "filippa" Hur många år fyller du? Svar 2 o visar med fingrarna Nu e mamman hellt slut iallafall.. gjort en marsipantårta med figuren från drömmarnas trädgård "upsy daisy" "dasiy tårta" som liten sa ÅT inget annat på hela dagen förutom sin tårta Nu är disken diskad o allt undanplockat o lillhjärtat har lekt med alla leksaker o dyl lite pö om pö Hon kommer att sova gott
    grattis i efterskott till stora tjejen =)
  • Bonanza

    Ja, grattis i efterskott!

    Bra idé med "drömmarnas trädgård"-tårta. Fast Emmy är ännu mer inne på Pippi, så det får nog bli en pippitårta till hennes kalas.

    Vi har nu slutat helt med blöjor. Snart en vecka sen, och vi har bara haft 2-3 olyckor och det var under första dygnet. Vi har ändå varit iväg på utflykter och sånt, och det har gått bra. Men vi får väl se hur det går när dagis börjar igen nästa vecka, det blir eldprovet.

    Vad ska ni ge era tvååringar i födelsedagspresent, särskilt de som har storasyskon och där det redan finns leksaker?

Svar på tråden **Augustibarn 2007**