• Anonym (undrar)

Oxascand

Hur lång tid tar det innan oxsascand verkar och hur länge verkar den? Någon som vet?

• Svar på tråden Oxascand
  • Anonym (M:)

jag skulle inte göra det men rådfråga din läkare. när jag var gravid med mitt andra barn sa dom att jag kunde ta mina antidepressiva fram till 3 mån före beräknad tid men jag vägrade. ville inte chansa

• Anonym (undrar)

Anonym (M:)

Är det svårare att bli beroendae av Oxascand? Jag är livrädd för att fastna i något sådant. Hur ofta tar du dina tabletter? Om man måste ta dem dagligen i flera veckor, blir man "fast då"?

• ezah

Anonym (lergigan) skrev 2009-07-13 08:36:07 följande:

det skrivs ut.
    jag har iaf en hel del vårdtagare som käkar det.
  • Anonym

Anonym (M:) skrev 2009-07-13 16:02:37 följande:

jag skulle inte göra det men rådfråga din läkare. när jag var gravid med mitt andra barn sa dom att jag kunde ta mina antidepressiva fram till 3 mån före beräknad tid men jag vägrade. ville inte chansa
    Men sobril/oxascand är inte en antidepp, det är ett lugnande prepaat, det är inte samma sak.
  • Anonym

jag skulle behöva nå lugnande till natten--

• Anonym

Jag åt Oxascand vid mina panikångest attacker förut..de hjälpte otroligt braa. Redan efter några minuter. Man blir lite dåsig, men framförallt lugn.

• Anonym (lergigan)
    Anonym skrev 2009-07-13 15:51:21 följande:
    kan man ta nån av dom samtidigt som graviditet? jag har slutat med alla mina deppmediciner.. o nu börjar monstren komma tillbaka.. är i v. 21
    Lergigan kan du ta som vid behovs medicin under grav och helt ofarligt för bebisen. Har andvänt LÄNGE till bla gravida.
  • Anonym (Linda)

Anonym (undrar) skrev 2009-07-12 23:00:28 följande:

Hade stesolid tidigare, vilka jag tyckte gav mycket bättre effekt. Både fortare och längre... Oxascanden hjålper så där och håller inte allt för länge....
    Varför stesolid hjälper längre är, för att de har så mcyke längre halveringstid än oxascand. Men båda är benzo, och beroendeframkallande, så de är lika lätt att fastna i båda. Bra att du är uppmärksam mot de, för de är inte kul att fastna i ett läkemedelsmissbruk.
  • Anonym (Linda)

Anonym (lergigan) skrev 2009-07-13 21:32:27 följande:

Lergigan kan du ta som vid behovs medicin under grav och helt ofarligt för bebisen. Har andvänt LÄNGE till bla gravida.
    Ja de brukar fungera, men har man tagit starkare som benzo, är det ofta så att lergigan inte hjälper. Men de är så klart olika, men vet många som upplevt samma sak.
Svar på tråden Oxascand