• Anonym (undrar)

Oxascand

Hur lång tid tar det innan oxsascand verkar och hur länge verkar den? Någon som vet?

• Svar på tråden Oxascand
  • Anonym (Linda)
    Anonym skrev 2009-07-13 22:21:49 följande:
    hur är det med Atarax då?
    Är kroppen van vid benzo, är det inte ofta atarax hjälper. Atarax är inget jämfört
    med benzo. Men beror ju oxå på hur länge kroppen hunnit vänja sig vid att man tagit benzo, är det inte under lång tid så kan atarax vara en bra hjälp.
  • Anonym

Anonym (Linda) skrev 2009-07-13 22:26:09 följande:

Är kroppen van vid benzo, är det inte ofta atarax hjälper. Atarax är inget jämförtmed benzo. Men beror ju oxå på hur länge kroppen hunnit vänja sig vid att man tagit benzo, är det inte under lång tid så kan atarax vara en bra hjälp.
    nej jag menade inte så.. jag menade om man kan ta atarax vid grav...
    alla läkare säger olika..
  • Anonym (Linda)
    Anonym skrev 2009-07-13 22:27:03 följande:
    Anonym (Linda) skrev 2009-07-13 22:26:09 följande:
    nej jag menade inte så.. jag menade om man kan ta atarax vid grav...alla läkare säger olika..
    Ok, då förstår jag. Vet faktiskt inte de, men tror att man kan de. Men fråga först din läkare el ring sjukvårdupplysningen. Jag har bara erfarenheter av benzo.
  • Anonym (ej kaos & ångest)

Oxascand skrev min läkare ut till mig, hon sa att den är inte beroende framkallande och jag tog 1 tab var 3:dje timme och det funkade kanon. Läkare sa att den är lugnande och gör så man kan tänka klart. Jag fick den en tid i mitt liv när det kaos i huvudet och ångesten hade ett grepp om magen.
    Slutade tvärt en dag när jag kommit på spår igen och har inte haft problem med det.

• Anonym

Anonym (Linda) skrev 2009-07-13 22:29:28 följande:

Ok, då förstår jag. Vet faktiskt inte de, men tror att man kan de. Men fråga först din läkare el ring sjukvårdupplysningen. Jag har bara erfarenheter av benzo.
    ja dom säger både olika. :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-13 22:27:03 följande:
    Anonym (Linda) skrev 2009-07-13 22:26:09 följande: nej jag menade inte så.. jag menade om man kan ta atarax vid grav...alla läkare säger olika..
    Jag tog atarax med min första unge pga grav klåda och då bara till natten. Läkares ordination.
  • Anonym (Linda)

Anonym (ej kaos & ångest) skrev 2009-07-13 22:30:05 följande:

Oxascand skrev min läkare ut till mig, hon sa att den är inte beroende framkallande och jag tog 1 tab var 3:dje timme och det funkade kanon. Läkare sa att den är lugnande och gör så man kan tänka klart. Jag fick den en tid i mitt liv när det kaos i huvudet och ångesten hade ett grepp om magen.Slutade tvärt en dag när jag kommit på spår igen och har inte haft problem med det.
    Då snackar din läkare skit. De är en narkotikaklassad benzo, jag har själv varit beroende av både läkemdel och heroin. Då hade du väldigt tur att de gick så bra, förrst å främst ska man inte sluta med benzo tvärt. Finns 2 "droger" som man inte ska sluta tvärt med, de är alkohol och benzo, pg a av att du kan hamna i dellerium tremens, som är ett väldigt allvarligt tillstånd.
  • Anonym (ej kaos & ångest)
    Anonym (Linda) skrev 2009-07-13 22:34:46 följande:
    Anonym (ej kaos & ångest) skrev 2009-07-13 22:30:05 följande: Då snackar din läkare skit. De är en narkotikaklassad benzo, jag har själv varit beroende av både läkemdel och heroin. Då hade du väldigt tur att de gick så bra, förrst å främst ska man inte sluta med benzo tvärt. Finns 2 "droger" som man inte ska sluta tvärt med, de är alkohol och benzo, pg a av att du kan hamna i dellerium tremens, som är ett väldigt allvarligt tillstånd.
    ok!
    Finns det olika styrkor, jag hade 5 mg, om jag minns rätt. Ska höra med henne nästa gång jag jag springer på henne.
  • Anonym (Linda)

Anonym (ej kaos & ångest) skrev 2009-07-13 22:30:05 följande:

Oxascand skrev min läkare ut till mig, hon sa att den är inte beroende framkallande och jag tog 1 tab var 3:dje timme och det funkade kanon. Läkare sa att den är lugnande och gör så man kan tänka klart. Jag fick den en tid i mitt liv när det kaos i huvudet och ångesten hade ett grepp om magen.Slutade tvärt en dag när jag kommit på spår igen och har inte haft problem med det.
    Men d kanske hade lägsta styrkan och inte åt dem så länge!!
  • Anonym (Linda)

Anonym (ej kaos & ångest) skrev 2009-07-13 22:38:25 följande:

ok!Finns det olika styrkor, jag hade 5 mg, om jag minns rätt. Ska höra med henne nästa gång jag jag springer på henne.
    Ja de finns olika styrkor, din läkare verkar okunnig som kan säga en sån sak. Då kanske hon ska ägna sig åt de hon kan och behärskar ämnet.
  • Anonym (Linda)

Anonym (ej kaos & ångest) skrev 2009-07-13 22:38:25 följande:

ok!Finns det olika styrkor, jag hade 5 mg, om jag minns rätt. Ska höra med henne nästa gång jag jag springer på henne.
    Dom finns upp till 25 mg.
  • Anonym (M:)
    Anonym skrev 2009-07-13 16:28:15 följande:
    Anonym (M:) skrev 2009-07-13 16:02:37 följande: Men sobril/oxascand är inte en antidepp, det är ett lugnande prepaat, det är inte samma sak.
    nej det vet jag syftade mest på att jag fick ta mediciner fram till 3 månader före BF
  • Anonym (Linda)

Anonym (M:) skrev 2009-07-13 22:56:19 följande:

nej det vet jag syftade mest på att jag fick ta mediciner fram till 3 månader före BF
    Du fick ta sobril under den tiden?? Vilken styrka och mängd?
  • Anonym (M:)
    Anonym (Linda) skrev 2009-07-13 23:00:05 följande:
    Anonym (M:) skrev 2009-07-13 22:56:19 följande: Du fick ta sobril under den tiden?? Vilken styrka och mängd?
    nej inte sobril så klart. blev fel i mitt första inlägg där jag ville få fram att hon ska kolla med läkaren om hon kan äta medicin under graviditeten. jag fick äta antidepp (inte lugnande) samt värktabletter fram till 3 mån före BF.
  • Anonym

jag skulle ba behöva lugna mig lite o vill ta atarax men vet ju inte om d är skadligt.. har ca 4,5 månad kvar..

• Anonym (Linda)
    Anonym skrev 2009-07-13 23:11:00 följande:
    jag skulle ba behöva lugna mig lite o vill ta atarax men vet ju inte om d är skadligt.. har ca 4,5 månad kvar..
    Läste precis om de, finns risk att fostret kan påverkas, rådgör först med din läkare.
  • Anonym (undrar)

Ska inte tas ihop med p-piller står det i bipacksedeln....

Svar på tråden Oxascand