För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Hej allihopa!
va snabbt ni fick åka hem! Skönt att höra att det har gått bra för er i alla fall!
Vi är fortfarande inskrivna på sjukan i v-ås och måste komma ungefär varannan dag för vägning, dom har ingen hemvård på sommaren *suck*
ÄngelnDennis: inte är ni för gamla! Jag pratar gärna med dig!
När jag gjorde RUL såg dom att moderkakan satt långt ner, fick göra ett till ul i v. 32 och då var den fortfarande långt nere så hon sa att jag skulle tillbaka 3 veckor senare och planera snitt men bara några dagar senare fick jag världens blödning, det bara forsade ur mig! Så vi åkte in till förlossningen, skulle ligga för observation under dygnet och senare fick jag 3 till lika stora blödningar så då fick jag börja fasta ifall dom skulle behöva snitta. Bebisen mådde i alla fall bra och blödningarna avtog, dagen efter var det ingenting och dom sa att jag nog skulle få åka hem dagen efter. Men då på morgonen efter fick jag onda förvärkar och då blev det akutsnitt, jag hade en halvtimme att förbereda mig på :P
Så allt var moderkakans fel!
Varför kom er kille för tidigt?
Flickan08: Är inte det ganska litet? 44 cm och 3,5 vecka för tidig?
Parven: Vet ni varför er lilla kom för tidigt?
flickan08, nä du, det vet jag inte vad det är! Förklarning, tack!
Ängelndennis: Ja, jag läste ¨på din sida att ni mist en son redan, jag beklagar! Skönt dock att det gick bra med Seb! Ja, den där jäklarns moderkakan alltså..
Favvojonna: hur gick det för er då? var ni kvar länge på neo och så? :)
smurfan0: Grattis till flickan! Skönt att vara hemma va?
Hur går det med maten för henne då? Ammar hon eller?
Futurum nobis est skrev 2009-07-14 19:46:31 följande:
Parven: åh fy! Tråkigt att det var jobbigt med båda grav. Förstår om du oroar dig för att få en till jobbig graviditet om ni väljer att skaffa en till! Men ni kom ju ändå hem ganska fort, vi kom hem på permis första gången efter 3 veckor på neo, sonden åkte ut på hennes 1 månaders dag men nu vill hon inte äta som hon ska istället... Så vi får väl se om sonden kommer tillbaka.
Igår var vi i alla fall in till sjukan och Junie fick blod som ska göra att hon blir lite piggare (hoppas vi). Än så länge har jag inte märkt så mycket..
Johan80: ooh, hoppas dom kan stanna upp det så att den lille inte kommer så tidigt! och om h*n ändå gör det önskar jag er lycka till! Hur känner du dig?
tjoho! Vi blev utskrivna från sjukan idag och Junie hade gått upp nästan 100 g på 2 dagar!
Tack hörrni!
Känns så himla skönt att vara hemma och jag känner mig inte alls lika orolig för amningen och sånt, man hade sådan press på sig tidigare när vi åkte och vägde varannan dag.
Va kul också att vi är så många som varit på 69'an!
Hej ni nya! Va skönt att höra att det gått så bra för dom flesta av er! Läkarvården är ju helt otrolig nu för tiden!
Hur gör ni med era barn, eller gjorde när dom var nyfödda, sover dom i er säng eller spjälsäng? Jag försöker få Junie att sova i sin egen säng men det går inte! Hon bara skriker och bökar och sover inte alls och jag är för trött för att orka hålla på i timmar för att få henne att sova så tillslut lägger jag henne i vår säng men jag vill verkligen att hon sover i sin säng enda från början! Några tips?
pindile: ja, sant, med sonden var det riktigt drygt att ta upp och ner hela tiden. Jag tror att det är som du säger här också, att hon behöver närheten.. det lättaste är väl att ha henne i sängen nu i början!
hörrni, när log era små för första gången?
Ska jag försvänta mig att Junie kommer vara senare med saker och ting än andra barn som är födda när dom ska?