För tidigt född?
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Någon som har för tidigt födda barn som vill dela med sig lite av tankar, funderingar och bara prata av sig?
Jag har en dotter, född 8/6, som kom 8 veckor för tidigt.
Fick i oktober 2008 en lite kille Han kom 7 veckor för tidigt! Han var en stor kille. Han vägde 2737 gram och var 49 cm lång. Vi var kvar på prematuren i 2 veckor. Ingen hemvård.
Nu är han 9 månader gammal. Vi kanske är lite för "gamla" ?
Vi fick en jätteliten flicka på 2280g och va 44 lång, 3,5 veckor för tidig.
Vi fick åka hem efter 5 dagar och under den tiden va vi på BB.
Nu är hon 9,5 månader
Hej, våran Hilda född 22/5-09 kom 6 veckor för tidigt, låg inne på Neo lite över 1 vecka då hjälp att hålla värmen och så sondmatning. 2600gr och 46cm. Nu 7veckor gammal och "hela" 4Kg tung
Hej allihopa!
va snabbt ni fick åka hem! Skönt att höra att det har gått bra för er i alla fall!
Vi är fortfarande inskrivna på sjukan i v-ås och måste komma ungefär varannan dag för vägning, dom har ingen hemvård på sommaren *suck*
ÄngelnDennis: inte är ni för gamla! Jag pratar gärna med dig!
När jag gjorde RUL såg dom att moderkakan satt långt ner, fick göra ett till ul i v. 32 och då var den fortfarande långt nere så hon sa att jag skulle tillbaka 3 veckor senare och planera snitt men bara några dagar senare fick jag världens blödning, det bara forsade ur mig! Så vi åkte in till förlossningen, skulle ligga för observation under dygnet och senare fick jag 3 till lika stora blödningar så då fick jag börja fasta ifall dom skulle behöva snitta. Bebisen mådde i alla fall bra och blödningarna avtog, dagen efter var det ingenting och dom sa att jag nog skulle få åka hem dagen efter. Men då på morgonen efter fick jag onda förvärkar och då blev det akutsnitt, jag hade en halvtimme att förbereda mig på :P
Så allt var moderkakans fel!
Varför kom er kille för tidigt?
Flickan08: Är inte det ganska litet? 44 cm och 3,5 vecka för tidig?
Parven: Vet ni varför er lilla kom för tidigt?
Våran kille kom 10 veckor för tidigt, vägde 1260 gram o var 39 lång. Han kom med akutsnitt pga havandeskapsförgiftning.
Är 5 månader idag o väger hela 6,5 kg, stora karln! ;)