thessires skrev 2009-07-17 09:51:25 följande:
Jag fick två gossar i v. 32+6 den 16:e februari. Nu är de 5 månader och är hur stora som helst. De vägde endast 1796 och 1730 när de föddes och var 44 cm långa. Anledningen till att de föddes för tidigt var att de saknades skiljevägg mellan bebisarna och risk fanns att de skulle trassla in sig i navelsträngarna. Det var ett planerat snitt. Allt har gått bra, vi stannade 12 dagar på neo och hade hemsjukvård ca 1 månad. Nu väger pojkarna ca 6.5-7 kg och är kring 62 långa Eftersom allt gick så bra redan från början (med amning, tillväxt, utveckling osv.) blev vi helt utskrivna från neo och kommer inte att göra några återbesök alls där i fortsättningen.
Oj två stycken vad mysigt

vad heter de?
pindile skrev 2009-07-17 10:43:45 följande:
min första pojke föddes i v29. han vägde 1695 och var 40 cm lång. har en berättelse om detta i min blogg. kan än i dag tycka att detta är jobbigt och tror inte jag helt bearbetat alla känslor som man hade på den tiden , det har gått 4 år den 30:e augusti..... vi åkte hem med neovård i hemmet, då han fortfarande sondmatades, och hade besöksförbud! farmor farfar, mormor o morfar fick typ komma en ggn första veckorna, och då inte ens röra honom.... att handla i affär, var helt uteslutet i början, jag gick in själv, hn var kvar med Leon i bilen....detta var ju vad vi blivit tillsagda... denna gången fick jag helt normalt och hade hala släkten väntades ute i väntrummet , så dom fick träffa oss direkt efter fl....det var underbart att kunna dela med sig, önskar ju man hade sluppit och vara som en vakt över Leon också när han föddes, men inser ju att det var för hans eget bästa.
Skönt att det blev "normalt" den här gången

Jag brukar undra om nästa åxå kommer dyka upp tidigt...de sa att det kunde bli så då de inte vet varför han kom.