• Krillan9

    Varning för Crescent barnvagnar

    Vill bara avrådada alla som tänkt köpa en crescent barnvagn. Vi har haft en massa problem med vår, punka på däcken, fel på suffletten och nu är hela underredet snett! Vi har lämnat in det flera gånger för lagning utan kompensation! Grrr!

  • Svar på tråden Varning för Crescent barnvagnar
  • 740tjejen

    Usch tur man inte har en sån. Men nog tyvärr inte bara de som krånglar.

  • maiia81
    Krillan9 skrev 2009-07-12 20:27:56 följande:
    Vill bara avrådada alla som tänkt köpa en crescent barnvagn. Vi har haft en massa problem med vår, punka på däcken, fel på suffletten och nu är hela underredet snett! Vi har lämnat in det flera gånger för lagning utan kompensation! Grrr!
    Haha...Vi har en Cresent vi också och är jättenöjda. Dock hade vi en -08 först som vi fick utbytt för att det var fel på "fälla-ihop-mekanismen". Så det beror nog också på var vagen är köpt och hur man beter sig i butiken.

    Vi har varit nöjda hela tiden med bägge. (Nu har vi en -09.) Skulle vara kul att veta vilken vagn du har.....

    Tyvärr så finns det ju måndags-ex av alla vagnar.
    Men, bara för att det är fel på er är det ju inte så på alla cresentvagnar.
  • Krillan9

    Vi har en 08:a. Såg på 09.orna att de bytt ut däcken från luftdäck till plast samt att de ändrat suffletten. Så jag antar att de kanske insett att modell 08 inte var så bra....

  • maiia81

    Men...vi har luftdäck på vår vagn. Bara "fälgarna" som är annorlunda....

    En liten undran bara....Var har ni köpt er vagn??

  • maiia81

    Och jo. suffletten är ändrad, men jag tyckte faktiskt bättre om den andra även om det var trögt att göra så att den fastnade i ett läge med de där "knapparna"....

  • Krillan9

    Vi har köpt den på bayland i Haninge ( utanför stockholm ). Nu rä vår vagn inlämnad sen tre veckor tillbaka för de ska beställa reservdelar till den som inte kommer förrens tidigast slutet av Juli. Nu har vi en låne vagn ( Brio) som vi är mycket mer nöjda med!

  • Krillan9

    Vi var jätte nöjda med vår det första halvåret men sen började problemen...

  • maiia81

    Skumt..vår vagn var köpt på Babyland i Norrköping. Det var inga problem att få en ny vagn, då vi hade haft den inlämnad först för service och sedan för felet som kvarstod.
    Nu har vi iofs handlat allt till sonen där, så de känner igen oss och vet att vi kommer tillbaka. (och så var det lite strul första gången då vi skulle hämta ut vagnen, innan Philips fötts).
    Men man tycker ju ni borde få en ny vagn då ni har så mycket galet på den.

  • Krillan9

    Jaha, vad märkligt. Vi har också handlat allt till vår Melwin där och jag har varit där flera gånger pga fel så de vet vem jag är också... Till oss sa de att de har rätt att åtgärda samma fel tre gånger innan man får en ny vagn...

  • maiia81

    Hm...så är det nog, men man tycker ju att om det varit mycket fel på vagnen kanske det är bättre att byta ut den. Dels för att få nöjda kunder och dels för att det inte ska bli som nu, att man varnar för vissa vagnar.

    Det var som de som jobbar här i stan sa. Alla vet det dåliga med olika vagnar men vet knappt det bra för det pratar man inte om...Och det är ju sant...

Svar på tråden Varning för Crescent barnvagnar