Mille11 skrev 2011-07-15 00:02:30 följande:
Vet att detta är en gammal tråd men har en comfort som jag inte riktigt vill ha längre. Hur fin vagn som helst så jag är bara väldigt besviken just nu. Köpte den i januari (barnet fött i februari) och vi monterar den o ställde i barnrummet. Efter någon vecka det jag att sufletten är trasig. Plaströret i solskärmen sticker ut. Vi hade ju inte ens använt vagnen! Kontaktat ÅF och får en ny suflett. Även den gick sönder och nu har vi fått suflett nr.3. Jag ser ju redan nu att det inte kommer dröja länge innan även den kommer gå sönder. Är så besviken då jag inte haft en "hel" vagn i en månad sammanlagt. Så tråkigt för vi gillar vagnen som f-n i övrigt. Bara för detta har vi nu börjat fundera på hur vi ska göra.. Har ju inte lust att få nya sufletter i kanske 4 år framöver. Ursäkta språket men en vagn för 6000:- ska fanimej hålla! Dessutom gnisslar det om vagnen o har gjort kanske sen i mars nån gång. Läste om nån mer som har skeva hjul... När man tittar på hjulen ser det ut som att de sitter löst typ för jag har flera gånger bett mannen sätta fast hjulen. De sitter fat men ser skev ut...vagnen går ju rakt men lär kanske inte göra det så länge till få antar jag.. Vad gör man?! Även om jag reklamerar vill jag ju inte ha en ny vagn.. Eller då vill jag ju ha någon annan sort, inte crescent. Hoppas nån fortfarande kollar tråden o hjälper mig.. :)
Reklamera vagnen och säg att du inte vill ha en likadan. Tror att säljaren har tre försök på sig att laga vagnen, och jag antar att ni kanske redan är uppe i två försök i alla fall? Efter tre försök så har ni rätt att få en ny vara eller häva köpet tror jag. Observera, jag är inte alls säker, men jag har för mig att det när något sånt.