• Krillan9

Varning för Crescent barnvagnar

Vill bara avrådada alla som tänkt köpa en crescent barnvagn. Vi har haft en massa problem med vår, punka på däcken, fel på suffletten och nu är hela underredet snett! Vi har lämnat in det flera gånger för lagning utan kompensation! Grrr!

• Svar på tråden Varning för Crescent barnvagnar
  • dobbelme
    Perla skrev 2009-08-27 12:38:50 följande:
    Hej! jag håller med om att Cresent är rena skit. vi har en classic 08. jag använde den i 1 månad sen drog den oerhört mkt till höger. fälla ihop mekanismen är kass och sne, vagnen är ram sne. ligg delen är ostabil osv. ni har vi haft den på lagning i 3 veckor!! ska få hämta den idag. får se om det är nån skillnad. har tydligen fått 09,ans hjul ist och ny liggdel. så det ska bli intressant å se om den funkar som den ska, annars tänker jag kräva en ny, vagnen ska väl hålla lite längre än 1 månad?! Ja sur blir man minst sagt. visst finns det alltid måndags exemplar. men det verkar vara väldigt mkt strul med just classic 08. Suck.
    Ja, det verkar vara mycket strul med 08:an, iaf vad man har hört från ägare.. Men enligt försäljaren på Lekia här i stan så är det vääääldigt få reparationer på just den vagnen..
    Allt för att sälja
  • sweran

vi är supernöjda med våran 08 :) tänk vad olika det kan vara...

det enda negativa enligt oss är väl att korgen under är så himla liten :(

• Marley

Har också en classic 08 som vi köpte till sonen född 7/7-09 så vi har använt vagnen i lite mer än 2 månader... nu är alla hjul helt vinda och vagnen ser helt "kobent" ut.. den vändbarahandet är konstigt då det glappar i trappor och likande.. känns inte säkert överhuvudtaget.. Köpte vagnen på "nisses" i västerås och ska lämna in vagnen nu så hoppas att de tar emot vagnen och lagar den trotts att vi köpte den som utgående årsmodell.. fanns inga papper om garanti såg jag när jag letade fram alla papper som vi fick med.. någon som vet vad som gäller?? Vagnen är köpt i april men bara använd i juli-september.. en vagn ska väl hålla längre än så?? Är verkligen missnöjd men vagnen och ångrar mig djupt att jag inte köpte en Emmaljunga City Cross..

• Virrpirr

Vad jag också härt från bekanta som haft crescent så är det rena skiten. Går sönder, speciellt tyget har varit dåligt.

• lillskrynklan

jag her en classic 08a å i måndags när ja gick på stan smällde de till, Då gick ena aliminumröret av...
    Den e snart 2 år så vet inte om de e nån ide att ringa å klaga ens. hur länge gäller garantin?
    Vi köpte våran begagnad i vintars å dom vi köpte av hade ju bara använt den 1 år så den e ju inte såå mkt använd.
    vill ha emmaljunga ist!

• Dunderklumpen

Kan inte låta bli att kommentera trots att tråden är gammal.

Men jag vill ändå påpeka att Crescent (som många andra) uppgraderar sina vagnar varje år!
    Vi har en Crescent Classic -10 som vi är supernöjda med! Trots att vi bor mitt istan = krossat glas och diverse grejer och långa promenader i skog och mark för vi har hund så har vi aldrig haft problem med vår vagn.

Kan vara värt att säga bara.

Julia 2010-08-08
  • Mille11

Vet att detta är en gammal tråd men har en comfort som jag inte riktigt vill ha längre. Hur fin vagn som helst så jag är bara väldigt besviken just nu. Köpte den i januari (barnet fött i februari) och vi monterar den o ställde i barnrummet. Efter någon vecka det jag att sufletten är trasig. Plaströret i solskärmen sticker ut. Vi hade ju inte ens använt vagnen! Kontaktat ÅF och får en ny suflett. Även den gick sönder och nu har vi fått suflett nr.3. Jag ser ju redan nu att det inte kommer dröja länge innan även den kommer gå sönder. Är så besviken då jag inte haft en "hel" vagn i en månad sammanlagt. Så tråkigt för vi gillar vagnen som f-n i övrigt. Bara för detta har vi nu börjat fundera på hur vi ska göra.. Har ju inte lust att få nya sufletter i kanske 4 år framöver. Ursäkta språket men en vagn för 6000:- ska fanimej hålla! Dessutom gnisslar det om vagnen o har gjort kanske sen i mars nån gång. Läste om nån mer som har skeva hjul... När man tittar på hjulen ser det ut som att de sitter löst typ för jag har flera gånger bett mannen sätta fast hjulen. De sitter fat men ser skev ut...vagnen går ju rakt men lär kanske inte göra det så länge till få antar jag.. Vad gör man?! Även om jag reklamerar vill jag ju inte ha en ny vagn.. Eller då vill jag ju ha någon annan sort, inte crescent. Hoppas nån fortfarande kollar tråden o hjälper mig.. :)

• Lindreas
    Mille11 skrev 2011-07-15 00:02:30 följande:
    Vet att detta är en gammal tråd men har en comfort som jag inte riktigt vill ha längre. Hur fin vagn som helst så jag är bara väldigt besviken just nu. Köpte den i januari (barnet fött i februari) och vi monterar den o ställde i barnrummet. Efter någon vecka det jag att sufletten är trasig. Plaströret i solskärmen sticker ut. Vi hade ju inte ens använt vagnen! Kontaktat ÅF och får en ny suflett. Även den gick sönder och nu har vi fått suflett nr.3. Jag ser ju redan nu att det inte kommer dröja länge innan även den kommer gå sönder. Är så besviken då jag inte haft en "hel" vagn i en månad sammanlagt. Så tråkigt för vi gillar vagnen som f-n i övrigt. Bara för detta har vi nu börjat fundera på hur vi ska göra.. Har ju inte lust att få nya sufletter i kanske 4 år framöver. Ursäkta språket men en vagn för 6000:- ska fanimej hålla! Dessutom gnisslar det om vagnen o har gjort kanske sen i mars nån gång. Läste om nån mer som har skeva hjul... När man tittar på hjulen ser det ut som att de sitter löst typ för jag har flera gånger bett mannen sätta fast hjulen. De sitter fat men ser skev ut...vagnen går ju rakt men lär kanske inte göra det så länge till få antar jag.. Vad gör man?! Även om jag reklamerar vill jag ju inte ha en ny vagn.. Eller då vill jag ju ha någon annan sort, inte crescent. Hoppas nån fortfarande kollar tråden o hjälper mig.. :)
    Reklamera vagnen och säg att du inte vill ha en likadan. Tror att säljaren har tre försök på sig att laga vagnen, och jag antar att ni kanske redan är uppe i två försök i alla fall? Efter tre försök så har ni rätt att få en ny vara eller häva köpet tror jag. Observera, jag är inte alls säker, men jag har för mig att det när något sånt.
  • Emmacornelia

Jag var inne på lekia i Nacka häromdagen för att titta på en crescent diva att ha som extravagm. Då säger personalen att dom har slutat sälja crescent på grund av alla fel och reklamationer. Så det där med måndagsex hos crescent verkar vara mer regel än undantag...

• Mille11

Jag läste på Konsumentverket nu och man har alltid rätt att häva köpet. Ibland kunde säljaren ha krav på att försöka laga det 3 ggr. Vi är ju inne på 3:e sufletten så går den sönder så borde ju alltså köpet kunna hävas. Det stod att man får alla pengar tillbaka, men att de kan dra bort en viss summa för tiden man haft den, MEN det har ju vart fel på den i stort sett hela tiden så då borde man ju få alla pengar tillbaka..?

• Lindreas
    Mille11 skrev 2011-07-15 00:23:15 följande:
    Jag läste på Konsumentverket nu och man har alltid rätt att häva köpet. Ibland kunde säljaren ha krav på att försöka laga det 3 ggr. Vi är ju inne på 3:e sufletten så går den sönder så borde ju alltså köpet kunna hävas. Det stod att man får alla pengar tillbaka, men att de kan dra bort en viss summa för tiden man haft den, MEN det har ju vart fel på den i stort sett hela tiden så då borde man ju få alla pengar tillbaka..?
    Om det blev fel på den innan ni ens använde den så borde ni verkligen få alla pengar tillbaka. Och det tror jag faktiskt att ni får också.
  • Mille11

Ja vi monterade den och hade den stående i barnets rum sen en dag var sufletten trasig. Ända vi kört var inomhus för att typ visa släkt o vänner (vår fina vagn..)!

• jakthustru

Om återförsäljaren vägrar ge me sig, hota med ARN, då brukar de dra öronen till sig...

• Mille11

Vi har ju köpt den på nätet men dom har vart jättetrevliga o hjälpsamma nu när vi haft fel på den men det är väl en annan femma när man vill lämna tillbaka hela vagnen kan jag tänka mig..

• Tjohalia

Vi hade också problem med våran cresent, fotstödet racklade och handtaget gick sönder. Brio vagnen vi hade under 4 års tid och som användes av 2 barn hade en betydligt bättre kvalité, där gick inget sönder och den var verkligen välanvänd.

Flicka 050414 * Pojke 070309
Svar på tråden Varning för Crescent barnvagnar