• Krillan9

Varning för Crescent barnvagnar

Vill bara avrådada alla som tänkt köpa en crescent barnvagn. Vi har haft en massa problem med vår, punka på däcken, fel på suffletten och nu är hela underredet snett! Vi har lämnat in det flera gånger för lagning utan kompensation! Grrr!

• Svar på tråden Varning för Crescent barnvagnar
  • Krillan9

Ja, det tycker vi också. Då hade jag ju aldrig startat denna tråd.. Ja, ja... fortsättninhg följer!

• maiia81

Jaaa jag vill jättegärna höra hur det går för er....Hoppas nästan på att ni får en ny vagn, det är det värt... =)

• saltisol

Är väldigt nyfiken och vill gärna veta vilken modell det rör sig om, är det Classic-vagnen?

• maiia81
    saltisol skrev 2009-07-13 09:31:14 följande:
    Är väldigt nyfiken och vill gärna veta vilken modell det rör sig om, är det Classic-vagnen?
    Haha....bra fårga...Jag tog förgivet att det var Classicvagnen...tänk om vi pratat om olika vagnar hela tiden...Hihi...
  • Trollet Ludenben

Vi har en classic 07 vi är jättenöjda med... att det blir punka på däcken är väl knappst crescents fel?? Det blir så med luftdäck, särskilt om man inte ser sig för vart man kör. Det kan lika väl hända en EL med luftdäck.

• maiia81

Trollet Ludenben skrev 2009-07-13 09:40:10 följande:

Vi har en classic 07 vi är jättenöjda med... att det blir punka på däcken är väl knappst crescents fel?? Det blir så med luftdäck, särskilt om man inte ser sig för vart man kör. Det kan lika väl hända en EL med luftdäck.
    Du har helt rätt....Luftdäck kan ju gå sönder oavsett vilken vagn man har....
  • jennyjohansson
    maiia81 skrev 2009-07-13 08:31:42 följande:
    Haha...Vi har en Cresent vi också och är jättenöjda. Dock hade vi en -08 först som vi fick utbytt för att det var fel på "fälla-ihop-mekanismen". Så det beror nog också på var vagen är köpt och hur man beter sig i butiken.Vi har varit nöjda hela tiden med bägge. (Nu har vi en -09.) Skulle vara kul att veta vilken vagn du har.....Tyvärr så finns det ju måndags-ex av alla vagnar.Men, bara för att det är fel på er är det ju inte så på alla cresentvagnar.
    Vi har oxå en Classic -08 som hade problem med "fälla-ihop-mekanismen". När jag väl tog mig för att åka och reklamera detta var det inga som helst problem! 2 veckor fick jag ha lånevagn (den hemska Brio Sing) och sen fick jag tillbaka min underbara Cresent i toppskick! De hade t o m tvättat den! :)
    Jag är helnöjd med den, skulle önska en lite större varukorg, men men...
  • dobbelme

Jag har lämnat in min Crescent Classic 6ggr men har inte fått reklamera eller fått kompensation för det.. Under en 6 månaders-period var vagnen inne nästan 3 månader på reparation..
    Köpte min på Lekia (fd. Brio) i Motala.. Kan verkligen inte rekommendera den affären! Hon som har ansvar för barnvagnsavdelningen är snäsig, dumförklarande och heeeeelt väck i huvudet!
    Hon förklarade för mig att "alla vagnar drar mer eller mindre".. Men nu var det ju så att min vagn drog 1 meter till vänster på en 5 meter lång sträcka, det är väl inte godtagbart?
    Och Elite är ju inte riktigt kloka dom heller för den delen.. Tycker att jag är en perfektionist som inte förstår att "allt på en vagn inte kan bli helt perfekt".. Visst, det förstår väl jag med! Men inte faan ska man få ont i armar och axlar efter en promenad?
    Aldrig mer en Crescent-vagn säger jag bara!

• Krillan9

Vi har nu äntligen fått en ny vagn, men denna gång valde vi en Brio. Sååå mycket bättre!!
    Babyland bestämde till slut att vi skulle få välja en ny då vi hade haft den inlämnad på service i 1,5 månad ( det behövdes reservdelar o Crescent hade semesterstäng??!! ).
    Aldrig mer en Crescent vagn här heller.

Trollet, klart det kan bli punka om det är luftdäck men de på cyckelaffären där jag var varje gång jag hade fått punka sa att det var väldigt dålig kvalité på gummit på däcken o att det var därför jag fick punka hela tiden!

• Perla

Hej! jag håller med om att Cresent är rena skit. vi har en classic 08. jag använde den i 1 månad sen drog den oerhört mkt till höger. fälla ihop mekanismen är kass och sne, vagnen är ram sne. ligg delen är ostabil osv. ni har vi haft den på lagning i 3 veckor!! ska få hämta den idag. får se om det är nån skillnad. har tydligen fått 09,ans hjul ist och ny liggdel. så det ska bli intressant å se om den funkar som den ska, annars tänker jag kräva en ny, vagnen ska väl hålla lite längre än 1 månad?! Ja sur blir man minst sagt. visst finns det alltid måndags exemplar. men det verkar vara väldigt mkt strul med just classic 08.

Suck.

Svar på tråden Varning för Crescent barnvagnar