• WhiteAngels

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007

    Öpnnar en ny fortsättningstråd eftersom den andra går ut i morrn ju!

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
    Nu är tråden faktiskt inne på sitt tredje år och våra små guldkorn har blivit ganska stora. Här pratar vi som möttes 2007 och ger varann stöd, råd, tips, uppmuntran och positiv energi. Det är inte lätt att hitta så många bra vänner - hoppas vi "hänger ihop" lääänge till!

    Tråd från mars 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18641139.html
    Tråd från juni 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m22142487.html
    Tråd från augusti 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24112904.html
    Tråd från november 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27137045.html

    Tråd från januari 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28893140.html
    Tråd från april 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31940900.html
    Tråd från juli 2008:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34568224.html
    Tråd från oktober 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m37249765.html

    Tråd från januari 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40218617.html
    Tråd från April 2009 www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43066793.html

    Vi som är här:
    nea81 - Lova född den 12/9
    aisthetis - Ella född 27/9
    Matanza -Nova Linnea född 1/10
    JuLea 81 - Nelia född 11/10
    ninaboel - Hillevi född 21/10 och Ebbot född 14/2 2009
    labolina1 - Mattis född 22/10
    Snäckan05 - Sam född 15/11
    VEA - Liam född 17/11
    Helle78 - Oskar född 19/11
    SusiSue - Vilhelm född 12/12
    Josefinsmamma - Julia född 14/12
    JustJack - Siri född 26/12

    Syskon på väg:
    Josefinsmamma - bf 16/4
    Matanza - bf 25/5
    SusiSue - bf 12/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-30 14:39
    Syskon som kommit:
    Josefinsmamma - Ida 22/4 2009
    Matanza - Lex 29/5 2009

  • Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
  • JuLea 81

    Nu inviger jag denna nya tråd:)

    Nu är jag och Lilla My i Stockholm och har det så mysigt! Sommaren har bara gått alldeles för fort och jag kan inte förstå vi är i mitten av juli redan :) Hur har alla det och vad har ni för er?

    Ha det så gott!

  • WhiteAngels

    Vi går hemma än,gör inte så mycket.Elias har varit gnällig och tjurig ett par dar och dregglat som en vattenfall men det verkar vara över nu.
    Nu är det bara 4 ynka veckor innan Elias ska in på dagis=/Drömmar redan mardrömmar och har ångest...

  • Helle78

    Hello, jag håller med dig JuLea, det går alldeles för fort. Hoppas ni har det bra i Stockholm. Jag saknar det lika mycket varje gång du berättar att du är där, lite lustigt. Nåja en liten tripp ska vi nog också hinna med den här sommaren.

    Jag jobbar två veckor till sen är det semester, första veckan åker vi till Ps familj o vänner utanför Stockholm o därefter blir det nog en vecka hemma i lugn o ro. Tyvärr har P inte mer semester, men jag och Oskar ska vara hemma ett tag till själva o sen är det inskolning på nya dagiset from 17/8.

    SusiSue, du frågade om illamåendet men jag vågade knappt svara Förra veckan mådde jag förhållandevis bra, trodde det var en ny trend men tyvärr så kom det tillbaka igår kväll *blääää* Tabletterna gör mig extra trött också så jag är inte så glad för att ta dom när jag jobbar, inte så bra att sitta o somna i kontorsstolen precis.

    Vi var o skrev på kontrakt för en bil igår, men väntar på att säljchefen ska godkänna köpet så nu sitter vi som på nålar o väntar på besked. Men förhoppningsvis så vet vi inom en timme eller två. Det blir en Saab 9-3 sportcombi, biopower från 2007. Håll tummarna för oss

  • JuLea 81

    Helle: jag förstår att du saknar Stockholm lite grann ibland:) jag blir glad av våra Stockholmsdoser när vi är här. Men när jag är här kan jag sakna lugnet i Malmö för här är det ett jäklar tempo och opersonlighet som inte alls finns i Skåne. Märkligt hur man vänjer sig :) Spännande med ny bil, håller tummarna att det blir som ni vill!

    Kul med inskolning på dagis, det kommer nog gå jättebra! Känns som en liten evighet sedan som Lilla My började på dagis :) Nu har jag hittat ett jobb jag ska söka... bäst att sätta fart!

  • WhiteAngels

    Märks det är fint väder,det skrivas sällan här mer..
    Sitter och letar växasäng till Elias.tycker det är dags nue ftersom han ÄNTLIGEN lärt sig förstå att man ska sova hela natten!Men hittar inte växa sängen jag vill ha till han=/

  • ninaboel

    Hej söta Alla har dator semester eller händera fulla med barnen, antar det senare *skrattar* Hade lätt kunnat ha bara Hilelvi och ha dagarna fulla av pass och tjohej trots att vi är två vuxna *skrattar* Hon över sig i det oändliga på att säga Neeeejee :-P

    Jag gör något helt galet. Sitter ensam på tåget mot Stockholm. Ska vara med på en möhippa där idag, middag och galej ikväll och så tåg tillbaka imorgon. Hotellnatt! Vinkade till Ebbot & Odj på Göteborg C och packade med mig en pump från GeKås. Hoppas att det kommer fungera bra - både för dem och mig. Hillevi är i Sjö med min mamma bland annat, Odj och Ebbot skulle tillbaka dit sedan... Dags att hämta kaffe {#lang_emotions_coffee} 


    ♥ Hillevi 071021 ♥ Ebbot 090214 ♥

  • WhiteAngels
    ninaboel skrev 2009-07-18 11:15:16 följande:
    Hej söta Alla har dator semester eller händera fulla med barnen, antar det senare *skrattar* Hade lätt kunnat ha bara Hilelvi och ha dagarna fulla av pass och tjohej trots att vi är två vuxna *skrattar* Hon över sig i det oändliga på att säga Neeeejee :-PJag gör något helt galet. Sitter ensam på tåget mot Stockholm. Ska vara med på en möhippa där idag, middag och galej ikväll och så tåg tillbaka imorgon. Hotellnatt! Vinkade till Ebbot & Odj på Göteborg C och packade med mig en pump från GeKås. Hoppas att det kommer fungera bra - både för dem och mig. Hillevi är i Sjö med min mamma bland annat, Odj och Ebbot skulle tillbaka dit sedan... Dags att hämta kaffe  
    Hoppas du får en bra dag!
  • JustJack

    Hejsan.
    Ja här försöker vi vara så mycket ute som det går när vi väl har ledigt. Siri är ett riktigt baddjur så vi är uppe vid poolen här i Bara ofta efter jobb. Tidiggare i veckan tog vi med riktig pickninck och stannade så Siri åt kvällsmat innan vi gick hem och så kunde hon somna väl avkyld för en gångs skull.'Men nu är det bara drygt en vecka tills jag ska ha sommarsemester.

    Hur har ni andra det med tandborstningen? Här hemma är det en hel del skrik och gråt i de situationerna. Tycker jag har försökt det mesta; sjungit tandborstarvisa, berättat historier, trugat om att hon ska gapa, låtit henne borsta på mig samtidigt, haft henne liggande, sittande, stående, titta på TV samtidigt och även försökt med pauser i tandborstandet för att hon skulle kunna leka tandborstning av sig själv mm. Allt detta över en längre period förstås. Provar en grej ca 1 vecka men det lyckas liksom inte bli bra på något sätt. Hon blir rätt glad när man säger att n ska vi borsta tänderna men det vara ca 3 sek...... Känns ju ganska viktigt nu när kind- och hörntänder kommit fram.
    Hmm det löser sig väl så småningom. Tror inte att jag fick borstat tänder så tidigt och jag har bra tänder. Ska vi kanske lägga ner ett tag?

    Ninaboel; Hoppas du får en riktigt rolig helg. Låter urskönt faktist. Jag och M har bokat en hotellövernattning inkl spabehandlingar i semestern då Siri ska vara hos mormor och morfar och det ser jag verkligen fram emot också.

    White angels; Har också funderat på större säng till Siri. Hon börjar se ganska stor ut i sin spjälsäng. Fast samtidigt älskar hon sin säng och det är ganska skönt att veta var hon är även när hon vaknat. Till vinter kanske. Hoppas du hittar det du söker.

  • WhiteAngels

    JustJack

    Nej den jag planerade att köpa till han den modellen har försvunnit,den enda snygga växasängen jag visste om=(Elias har lixom knappt en decimeter kvar i sängen att röra sig på.
    Så jag vet inte om han får överta storebrors o vi köper en ny till honom ist...

    Ang tandborstning så går det väl ganska bra här,han kommer sj så fort man borstar tänderna o vill borsta sina.Jag hinner precis borsta över dom få han har sen får han sj leka lite med den oxå.

  • labolina1

    Hej på er!

    Nu har vi precis kommit hem efter en vecka i småland/blekinge. Mattis har varit överlycklig, han älskade att både åka fyrhjuling o båt..

    JuLea- hade ni det bra i stockholm?

    Justjack- ang tandborstning så fungerar det ganska bra här. Hade en liten period på ca 2veckor då han gallskrek, men jag tänkte att ge jag mig då så lär han sig att det e ok att inte borsta. Det gick över sen och nu funkar det som sagt bra igen.
    E ju lite värre om dom vägra gapa..
    Skönt att sem närmar sig.
    Till skillnad från siri så gillar inte mattis att bada så här e det lugnt på den fronten..

    nina- härligt med en egen helg, hoppas ni får roligt.. Berätta gärna hur det gick sen.

    WhiteAngels- visa gärna om du hittar nån fin säng..

    Helle- hur gick det med bilen??

    Kan väl berätta att förra veckan var vi på VUL och kollade på vårt lilla pyre som beräknas komma i feb{#lang_emotions_smile}..

    Kram på er!!!!


    Det e jag som e Mattis Mamma
Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007