Inlägg från: Mamma 2b |Visa alla inlägg
  • Mamma 2b

Säger du "negerboll"?

Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".

Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !

♥ Bebisförsök nr enmiljonåttionio ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll"?
  • Mamma 2b
    Anaiah skrev 2009-07-13 14:04:50 följande:
    Tänk hur mottagandet skulle bli om vi fick besök av USA's president och Fredrik Reinfeldt lutade sig över kaffet och sa: "Mr President, may I offer you some delicious nigger balls?"
    *~* Sami Allah hu liman hamidah *~*
  • Mamma 2b
    Natosh skrev 2009-07-13 14:07:30 följande:
    Spännande att en debatt om ordet "negerbolls" vara och icke vara plötsligt kommit att handla om att invandrare tar över Sverige och fråntagit oss rätten att sjunga nationalsången, vara kristna och "leva som vi alltid har gjort" Men då förstår jag att ni tar det på så stort allvar! Ni har missuppfattat allting! Nej, nej kära vänner, ni behöver inte börja bära burka, odla lök på balkongen, könsstympa era döttrar och passa upp på er man bara för att ni säger chokladboll istället! Ni kan vara HELT lugna. Sveriges svenskhet vilar inte i en boll av margarin, socker och kakao
    Men vänta nu.. Är du ALLDELES säker?!
  • Mamma 2b

Ja men jag ville veta om det verkligen står så jäkla illa till med oss svenskar att man inte klarar av att hänga med i språkutveckligen.
    Chockerande nog kan vi ju konstatera att det finns gott om folk som visst har stannat av lite mentalt i sin språkutveckling. Mycket konstigt. Ännu märkligare att vi ska lära oss säga "hen" och "henom" men vi kan inte lära oss att säga chokladboll?

• Mamma 2b
    Natosh skrev 2009-07-13 14:17:26 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-13 14:10:28 följande: Nej det KAN ju vara någon slags konspiration lömskt utförd av Al-Qaida med avsikt att utrota röda stugor med vita knutar, nationalsången och köttbullar
    Jag tror du avslöjade hela operationen just nu..
  • Mamma 2b
    Anaiah skrev 2009-07-13 14:52:16 följande:
    Fast huruvida vi har skolavlutning i kyrkan eller inte hänger väl mer ihop med att kristendomen inte är vår stadsreligion längre än huruvida någon känner sig kränkt? Sen tycker jag att det är trist ifall en tredjedel av klassen inte kommer till avslutningen för att den prompt måste hållas på ett religiöst sätt. Då är det bättre med en religionsneutral som alla kan vara med på och fira.
    Håller med.
    Minns att vi var tvungna att gå till kyrkan på skolavslutningar och vad är det om inte hyckleri?
  • Mamma 2b
    Hackemamma skrev 2009-07-13 15:00:24 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-13 14:59:06 följande: Skulle t.ex. ett muslimskt land anpassa sina traditioner efter oss svenskar om vi kom dit? Don´t think so.
    Vad har ett muslimskt land med det här att göra?
    Vi i Sverige är i majoritet ateister, varför i hela friden ska vi sitta i en dammig kyrka och lyssna på gudstjänster när vi har skolavslutning?!
  • Mamma 2b
    Mariohn skrev 2009-07-13 15:08:15 följande:
    På min skola var det så att invandrarna startade en kampanj där det sattes upp lappar osv som protesterade mot att nationalsången skulle sjungas!
    Det är ju fjantigt. Vart bor du i? Kan inte vara nån storstad direkt.
  • Mamma 2b
    Hackemamma skrev 2009-07-13 15:13:58 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-13 15:12:46 följande: För att många tycker att det är stämningsfullt och högtidligt i våra "dammiga kyrkor".
    Kyrkan är religiös, något som svenskar i regel har svårt att fatta.
  • Mamma 2b
    Hackemamma skrev 2009-07-13 15:16:49 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-13 15:15:15 följande: Ja, vi svenskar är ju så dumma...... För många är det extra högtidligt just därför. De flesta av våra traditioner är ju av religiöst ursprung.
    Religiös indoktrinering är alltså okej just nu?
Svar på tråden Säger du "negerboll"?