• Mamma 2b

Säger du "negerboll"?

Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".

Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !

♥ Bebisförsök nr enmiljonåttionio ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll"?
  • chickie

Jag har valt att ändra till chokladboll och det är vad jag lärt min son. Dock har jag sagt fel nån gång men han har inte reagerat då han inte vet vad neger betyder.

• regnbågspappan

svartingboll säger jag för det e fult att säger the N word

• regnbågspappan

Med Bebis skrev 2009-07-13 05:58:13 följande:

cocosboll låter godast
    men cocosboll är ju nåt helt annat det e ju såna med skum i jue
  • lingonben

45:e gången en sån här tråd startas ..

Skylt på ett fik:

Kalla den va fan ni vill 15 kr

• regnbågspappan
    lingonben skrev 2009-07-13 06:03:10 följande:
    45:e gången en sån här tråd startas ..Skylt på ett fik:Kalla den va fan ni vill 15 kr
    men det e ju ett viktigt ämne.. skäms på dig för att underskatta betydelsen av vad ett bakverk heter
  • giftgrodan

säger chokladboll för att det är vad det heter för mig, men tycker inte att det är det minsta upprörande om andra säger negerboll.

• Dr Mupp

kunde inte bry mig. Säger både ock. Barnen har lärt sig att de heter chokladboll, men det är svårt att lära gamla hundar sitta så både jag och maken brukar säga negerboll av ren vana.

• NoMatter

Jag säger negerboll för det är så det har hetat under hela min uppväxt och som alla vet är det svårt att lära gamla hundar att sitta. Dessutom säger jag neger och menar inget annat än en svart person. Jag försöker att tänka på att det finns känsliga människor därute och försöker att använda andra ord när jag talar med folk jag inte känner, det är inte alltid det lyckas.

Fast i mina öron är inte neger ett fult ord på något sätt. Och faktum är att dom svarta jag har pratat med inte alls tar illa upp om jag säger det.

Det största modet är tålamodet!
Svar på tråden Säger du "negerboll"?