Inlägg från: Mamma till R o A |Visa alla inlägg
  • Mamma till R o A

kattunge äter torrfoder redan

Kattungarna visar att dom är redo för annat än mamma mjölk. När jag hade kattungar så var dom ca 3,5 v när dom fick smaka på blötmat. Ett litet tips ställ fram kattlåda åt kattungarna när dom börjar äta "vanlig mat"

Jag anser att torrfoder inte är bra kattmat, så jag skulle absolut rekommendera dig att ge kattungarna blötmat.

Aliquando et insanire iucundum est
  • Mamma till R o A
    Satiin skrev 2009-07-14 11:35:12 följande:
    Mamma till R o A skrev 2009-07-13 21:18:29 följande: Får man fråga hur du tänker där?Varför är blötmat bättre än torrfoder?:)
    Blötmat innehåller inga el mycket lite kolhydrater, något som katten inte behöver. Har en hög protein halt och genom att utfodra med blötmat så får katten i sig vätska.

Det finns inget torrfoder som är anpassat för katter. Torrfoder finns för matte/husses skull det är bekvämt {#lang_emotions_wink}
  • Mamma till R o A
    Anouschka skrev 2009-07-17 08:39:38 följande:
    Mamma till R o A skrev 2009-07-13 21:18:29 följande: Varför skulle torrfoder inte vara bra? (ANNAt än i fall da katterna inte far i sig tillräckligt med vätska) Nyfiken eftersom ALLA veterinärer jag träffat - vänner samt katternas egen "husläkare" - avrader fran blötfoder da det i praktiken bara är torrfoder med vatten. Man betalar för att bära hem vatten som de säger.
    Du betalar också för vatten i den maten som du äter. Katter är köttätare, katten har ingen behov av kolhydrater.

Sen får man komma ihåg att det inte går att jämföra blötmat och torrfoder rakt av utan först räkna om fodren i torrsubstans.

Det finns bättre torrfoder än tex RC, Hill´s.
    Eukanuba är enligt mig det bästa torrfodret som finns på Svenska marknaden.
Svar på tråden kattunge äter torrfoder redan