Inlägg från: rlevitte |Visa alla inlägg
  • rlevitte

Jävla idiot

Anonym (elin) skrev 2009-07-13 16:54:52 följande:

tror stenhårt på frasen "en gång otrogen - alltid otrogen".
    Ajdå, då är det nog kört för min del, för jag har varit otrogen... en gång... för 6 år sen. Hade inte tänkt göra om just det, nånsin, men om jag nu är otrogen för alltid kan jag lika gärna slänga alla tankar på relationer överbord...

Mvh,
    Richard
  • rlevitte

En grundläggande problematik i den här sortens drama är ofta brustna förväntningar och att man inte har pratat om vad som är ok eller inte. TS, har du och din man nånsin pratat om vad ni förväntar er av varandra i ert förhållande, inklusive gränser? Vet du (som i "har du frågat och har han sagt det?") om din man tycker att en puss och en kram (oavsett längd) innebär den sortens drama som du uppenbarligen tycker?

Själv tillhör jag den sorten som inte kan begripa att en puss och en lång kram kan leda till så mycket drama utan att vidare ta reda på vad som ligger bakom. Vad var intentionen? Var det bara något som låg i stundens känsla eller finns det en intention om att utveckla ett förhållande med den andra? Om det bara var något som låg i stundens känsla skulle jag inte ge det någon mer uppmärksamhet. I annat fall så skulle jag fråga hur han vill ha det... samt ta ett snack om (BÅDAS!) förväntningar och så , korten på bordet liksom!

Mvh,
    Richard ( puh, att tänka monogamt är ansträngande! )

Svar på tråden Jävla idiot