• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 11

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11
  • samsung12

Någon som vet om det går att montera någon ratt på kronan sulky?

• Hallonskrutten

Någon som vet när Kronan tog bort den här snygga suffletten? www.familjeliv.se/Gallerier/Bilder/&page=2# Måste vara den gamla modellen eller? Den har ju en jättefin skärm framtill. VAd hände med den?

• Pearl22
    Hallonskrutten skrev 2009-07-18 13:20:21 följande:
    Någon som vet när Kronan tog bort den här snygga suffletten? www.familjeliv.se/Gallerier/Bilder/?selected_...# Måste vara den gamla modellen eller? Den har ju en jättefin skärm framtill. VAd hände med den?
    Jag tror den byttes ut 2007, som jag sett på Blocket så finns den sufletten på kronan-vagnar från 2006 och tidigare.
  • 3 barns mor
    babyflower skrev 2009-07-18 08:12:43 följande:
    Hej!Jag hade tänkt att kolla in den där ståbrädan ts rekommenderar (kronans rek.)Är det någon som vet vad den kostar?
    kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade men tror det va 629 kr för ståbrädan på babyproffsen. .
  • Ebbizz

Hej!

Hur rymliga är Kronans sulkyvagnar (jag tänker främst på längden)? Är den jämförbar med t.ex. Brio Sitty?

Vill så gärna köpa en, helst i brun men den är ju slutsåld Men vagnen verkar så bra så jag får väl nöja mig med en annan färg helt enkelt.

Hoppas någon kan svara

• babyflower
    3 barns mor skrev 2009-07-18 15:28:49 följande:
    kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade men tror det va 629 kr för ståbrädan på babyproffsen. .
    Tack för svaret=)
  • minefix
    tiptoe skrev 2009-07-17 07:58:35 följande:
    Hej, Någon som kan ge mig lite feedback på Kronans skötväska och babysittern? Är de något att satsa på eller tycker ni man ska välja andra`?
    Hejsan.
    jag hade den gamla skötväskan och tyckte att den var för stor, men nu har jag den nya och är supernöjd. Den har bättre passform än den tidigare tycker jag. Men det är ju en smaksak..
  • minefix
    samsung12 skrev 2009-07-18 12:11:40 följande:
    Någon som vet om det går att montera någon ratt på kronan sulky?
    Jag har en ratt från BR och den går jätte bra på sulkyn. Det är inte den klassiska ratten men dock en ratt och den sitter på jätte bra.
  • brummagumman

Hej!
    Ni som har erfarenhet av Kronan. Vi bor i ett hus med trappor och måste alltså släpa vagnen varje dag. Blir det supertungt att klicka bort hårdliften från chassit o bära i det eller är får man i en mjuklift i hårdliften?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11