• Stark Längtan83

    var kan ja hitta en Nalle gravsten??

    Vill så gärna ha en fin nallegravsten till vår lille gosse..är det nån som vet var jag kan hitta en sån?

  • Svar på tråden var kan ja hitta en Nalle gravsten??
  • Cuthalion

    Ta kontakt med kyrkogården där ni ska begrava er son så kan de säkert hjälpa till med förmedling. Det var så vi gjorde när mamma dog.

    Anordnar ni begravningen genom en begravningsbyrå så har de en mängd stenar, kistor och urnor att välja på.

  • Mijjo

    har du bara en bild så kan vilket förtag som helst göra en sten åt dig, emmaboda granit har jättefina nallestenar,från 6000 kr och uppåt, (om jag kommer ihåg rätt) men undrar om dom finns i katalogen..

    Har du sett vår? titta in i mitt galleri, den stenen gjordes av ett lokalt stenhuggeri här och stannade på 10 tusen i pris.

  • Farfalla

    Våran lillprins Rasmus har en nallesten.
    Har tyvärr ingen bild på den här..

    Men googla-bilder så kan du oxå hitta några modeller. Annars så kan du kolla eniro om dom olika större stenhuggerien så kan du säkert få på mailen förslag på deras nalle-stenar!

    Lycka till!

  • Stark Längtan83

    ville så gärna ha nallestenen jag hittat men de (emmabodagranit) skulle ha 18200 för den jag tyckte det var lite saftigt..??det kanske e så dyrt?vet inte vad jag väntade mig egentligen...

  • snorppan

    Prova med att bara he med bilden på nallestenen du ville ha och gå till ett eller flera stenhuggerier och hör med dem, vad de tar. Då har du också möjlighet till att göra små personliga ändringar och så med.  Kanske kan det bli billigare så. Kankse kan man göra en mindre så blir det billigare på så vis...
    Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • Mijjo

    hur ser den ut?

    Stark Längtan83 skrev 2009-08-05 19:11:11 följande:


    ville så gärna ha nallestenen jag hittat men de (emmabodagranit) skulle ha 18200 för den jag tyckte det var lite saftigt..??det kanske e så dyrt?vet inte vad jag väntade mig egentligen...
  • Stark Längtan83

    Den finns längst upp på denna sida.. camillaD har satt in en länk om den..
    får kolla med vårt lokala om de kan göra nåt liknande...kanske inte i svart granit då..

Svar på tråden var kan ja hitta en Nalle gravsten??