• Kajak

Snart 1 år med leukemi (lång!)

Jaa ...
    Allt du skrev fär mig tänka på några då lillsyrran fick leukemi.
    Minns den dag mamma hämtade mig från fritids...

Mamma försökte förklara mig att Fia (lillsyrran) är jättesjuk.
    Mer än förkyldningar.
    Jag var då 8 år.

Dessa 3år fick vi 3 storasystrar (vi var 4 tjejer) stå ut med sjukhusbesökar samt blodprov.... Fia ville alltid jag ska följa med då man ska ta blodprov från fingrar.

Minns en period fick Fia äta extra mer groddar,avokado och Sol-san (heter den så) då hon gick på starka mediciner som dödar cancerceller samt all näringar som hon får från mat.
    Så därför fick hon äta extra.
    Men den lilla jäveln vill inte äta den ensam så hon tvingade oss storasystrar att äta varsin halva avockda, en hög groddar och en liten kluck av Sol-San.

De första gånger gick det bra men sen till slut tyckte jag att avockado smakade ÄCKLIGt som en geggan... groddar som en hög med sytrådar... sol-san som att jag dricker från en förpacknning av oblandad apelsinjos.

Sen när hom var 7 år försvann cancer, 5 år senare friskförklarades hon så det blev storfest hos oss.

Idag är hon 26 år, hon kan kanske inte bli med barn pga starka strålningar som hon fick när hon var 4 år.
    Men hon gick på en forskningsgrupp eller vad ska jag kalla den för?
    Där får hon bli undersökas 1 gång om år (eller mer?) för att se vad för biverkningar blev det av alla starka mediciner och strålningar...

Få se hur hennes framtid blir...

Svar på tråden Snart 1 år med leukemi (lång!)