Inlägg från: Centrumhets |Visa alla inlägg
  • Centrumhets

möbel bidrag

sasssyy skrev 2009-07-14 18:48:09 följande:
    jag fick beviljat sådant.. och i den kommunen jag bodde då gjorde de en överslagsräkning om hur mycket billigast tänkbara kostade.. i mitt fall kollade de på köksmöbler i en katalog från Jysk (som låg ca 500 meter från där jag bodde) och tog billigaste möbelsettet där.Sen fick jag köpa grejer för de pengar jag fått och lämna in kvitton för att få ut pengarna.I mitt fall för köksmöbler blev det 1100 för bord, stolar och barnstol. Nu kom jag undan med 400 för jag köpte det begagnat till soc tantens stora glädje Soffa fick jag 500 kr till och säng fick jag faktiskt 1000 kr beviljat till och då köpte jag en begagnad på blocket.Det är inga stora summor man får och i många fall måste man ligga ute med pengarna först precis som jag... i annat fall får man en klumpsumma beräknad efter de normer som de har.. och det är inga stora summor. Nytt, hållbart snyggt kan du inte räkna med.. Ikea räknas som dyrare möbler i sammanhanget utan man får kolla Jysk, ÖB och begagnat helt enkelt
    Vet du hur man kan få beviljat till en soffa? Eller 500 kanske är maxbelopp?
  • Centrumhets
    Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:
    men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    Fast det får man väl ändå räkna med om man ska ha råd att köpa det.. bättre än att va utan väl? Köper du en skinnsoffa kan du ju iofs torka av den men blöt trasa lätt
  • Centrumhets
    Centrumhets skrev 2009-07-14 18:53:58 följande:
    Vet du hur man kan få beviljat till en soffa? Eller 500 kanske är maxbelopp?
    hur MYCKET man  kan få beviljat... skulle det va!
  • Centrumhets
    Ord blind skrev 2009-07-14 21:15:02 följande:
    JA, HÄR SLÖSAS DET MED VÅRA SKATTEPENGAR FÖR GLATTA LIVET SER JAG. SEDAN UNDRAR FOLK VARFÖR JAG ÄR MODERAT OCH HATAR SOSSARNA FÖR ATT DE HAR BYGGT UPP ETT SAMHÄLLE MED MÄNNISKOR SOM INTE ENS KLARAR DEN DAGLIGA FÖRSÖRJNINGEN. TRAGISKT ÄR VAD DET ÄR!
    hahah.. bittert döh
  • Centrumhets
    Anonym skrev 2009-07-14 21:40:11 följande:
    Ta inte åt dig så mycket, jag drog ett exempel. Tyvärr är det många av bidragstagarna som sitter bakom skärmen ofta om dagarna.
    Men vart menar du att man kan få/hitta saker gratis?
  • Centrumhets
    Anonym skrev 2009-07-14 22:04:44 följande:
    Negativa? Det är bara ett konstaterande.
    Sant! Det var faktiskt det första jag tänkte på när jag läste att man fick saker gratis mot att man hämtade dom själv
    Men å andra sidan måste man ju ha släp och fixa bil även när man köper grejerna..
  • Centrumhets
    smarties skrev 2009-07-14 22:10:01 följande:
    Den kostnaden väger väl ändå upp mot att köpa allt nytt?
    jo absolut.. men "gratis" blir det ju inte..
  • Centrumhets
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:11:01 följande:
    Men det är väl att vara negativ när man bara ser dåliga saker och problem i att folk ger saker gratis? Du undrade vart man kunde få/hitta saker gartis och jag svarade, men det dög ju inte heller, för då fick du det ju inte hemkört...
    nej det var jag som undrade det {#lang_emotions_tongue_out}
  • Centrumhets
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:13:28 följande:
    Sakerna är ju gratis. Vill du så kan du ju bära hem dem eller åka buss, men det förstås, bussbiljett kostar ju. Om man inte tjuvåker då, men då åker man ju fast och får betala böter. Och om du bär hem sakerna kan du ju få ont i ryggen, och då kostar läkare samt transoprt till och från sjukhuset. Fy vad hemskt, inget är gratis här i livet...
    Men vet du vad, nu fick jag snilleblixt här
    Om man ANSÖKER om pengar till släp och bil av sociala så slipper man ju pröjsa en enda krona för gratisprylarna... wonderful!
  • Centrumhets
    Anonym skrev 2009-07-14 22:17:34 följande:
    Fast min dotter tex, som inte har någon inkomst alls förutom socialbidraget, hon har inte råd att hyra bil och kärra varje gång hon ev skulle ha hittat något gratis på blocket. Har man inga pengar så har man inte.
    Tack! Det var lite det jag ville ha sagt.. Har man ingen inkomst ( som t ex mej) så blir det mer invecklat att ta hem gratisprylar, även om de som skänker prylarna givetvis är VÄLDIGT generösa och snälla som väljer att inte slänga prylarna får våran skull
  • Centrumhets
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:19:26 följande:
    haha, fast nu kom jag på att man måste ju ha körkort också. Eller hyra chaufför.
    Hmm.. ja för körkort har jag ju inte förstårs.. men det ska nog gå att ansöka om en slant till en bättre begagnad chaufför
Svar på tråden möbel bidrag