• Anonym (ts)

möbel bidrag

vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående

• Svar på tråden möbel bidrag
  • Anonym

Det kärvs att man inte har några möbler och att man är berättigad försörjningsstöd.

• Anonym (ts)

vissa möbler har jag..men inga köksmöbler,soffa..säng

• Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:36:37 följande:

vissa möbler har jag..men inga köksmöbler,soffa..säng
    Då kan du ansöka om bidrag till det. De gör hembesök.
  • Anonym (ts)

okej....är det någon här som fått beviljat ?? hur mycket isf?

• Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:44:44 följande:

okej....är det någon här som fått beviljat ?? hur mycket isf?
    Japp, jaghar fått beviljat.

De kommer be dig att skriva ner annonser från tex blocket på vad du behöver och sen ansöka om den summan. Ser de billigare alternativ så får du den lägre summan beviljad.

Jag har fått 2500 kr till soffa, säng och köksbord.
  • sasssyy

jag fick beviljat sådant.. och i den kommunen jag bodde då gjorde de en överslagsräkning om hur mycket billigast tänkbara kostade.. i mitt fall kollade de på köksmöbler i en katalog från Jysk (som låg ca 500 meter från där jag bodde) och tog billigaste möbelsettet där.

Sen fick jag köpa grejer för de pengar jag fått och lämna in kvitton för att få ut pengarna.

I mitt fall för köksmöbler blev det 1100 för bord, stolar och barnstol. Nu kom jag undan med 400 för jag köpte det begagnat till soc tantens stora glädje

Soffa fick jag 500 kr till och säng fick jag faktiskt 1000 kr beviljat till och då köpte jag en begagnad på blocket.

Det är inga stora summor man får och i många fall måste man ligga ute med pengarna först precis som jag... i annat fall får man en klumpsumma beräknad efter de normer som de har.. och det är inga stora summor. Nytt, hållbart snyggt kan du inte räkna med.. Ikea räknas som dyrare möbler i sammanhanget utan man får kolla Jysk, ÖB och begagnat helt enkelt

• Anonym (ts)

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!

• Centrumhets
    sasssyy skrev 2009-07-14 18:48:09 följande:
    jag fick beviljat sådant.. och i den kommunen jag bodde då gjorde de en överslagsräkning om hur mycket billigast tänkbara kostade.. i mitt fall kollade de på köksmöbler i en katalog från Jysk (som låg ca 500 meter från där jag bodde) och tog billigaste möbelsettet där.Sen fick jag köpa grejer för de pengar jag fått och lämna in kvitton för att få ut pengarna.I mitt fall för köksmöbler blev det 1100 för bord, stolar och barnstol. Nu kom jag undan med 400 för jag köpte det begagnat till soc tantens stora glädje Soffa fick jag 500 kr till och säng fick jag faktiskt 1000 kr beviljat till och då köpte jag en begagnad på blocket.Det är inga stora summor man får och i många fall måste man ligga ute med pengarna först precis som jag... i annat fall får man en klumpsumma beräknad efter de normer som de har.. och det är inga stora summor. Nytt, hållbart snyggt kan du inte räkna med.. Ikea räknas som dyrare möbler i sammanhanget utan man får kolla Jysk, ÖB och begagnat helt enkelt
    Vet du hur man kan få beviljat till en soffa? Eller 500 kanske är maxbelopp?
  • Centrumhets
    Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:
    Fast det får man väl ändå räkna med om man ska ha råd att köpa det.. bättre än att va utan väl? Köper du en skinnsoffa kan du ju iofs torka av den men blöt trasa lätt
  • SaiintAnger

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

Bättre o ligga på golvet då?
Svar på tråden möbel bidrag