möbel bidrag
vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående
vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående
Det kärvs att man inte har några möbler och att man är berättigad försörjningsstöd.
vissa möbler har jag..men inga köksmöbler,soffa..säng
Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:36:37 följande:
okej....är det någon här som fått beviljat ?? hur mycket isf?
Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:44:44 följande:
jag fick beviljat sådant.. och i den kommunen jag bodde då gjorde de en överslagsräkning om hur mycket billigast tänkbara kostade.. i mitt fall kollade de på köksmöbler i en katalog från Jysk (som låg ca 500 meter från där jag bodde) och tog billigaste möbelsettet där.
Sen fick jag köpa grejer för de pengar jag fått och lämna in kvitton för att få ut pengarna.
I mitt fall för köksmöbler blev det 1100 för bord, stolar och barnstol. Nu kom jag undan med 400 för jag köpte det begagnat till soc tantens stora glädje
Soffa fick jag 500 kr till och säng fick jag faktiskt 1000 kr beviljat till och då köpte jag en begagnad på blocket.
Det är inga stora summor man får och i många fall måste man ligga ute med pengarna först precis som jag... i annat fall får man en klumpsumma beräknad efter de normer som de har.. och det är inga stora summor. Nytt, hållbart snyggt kan du inte räkna med.. Ikea räknas som dyrare möbler i sammanhanget utan man får kolla Jysk, ÖB och begagnat helt enkelt
men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande: