• Anonym

möbel bidrag

Det kärvs att man inte har några möbler och att man är berättigad försörjningsstöd.

• Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:36:37 följande:

vissa möbler har jag..men inga köksmöbler,soffa..säng
    Då kan du ansöka om bidrag till det. De gör hembesök.
  • Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:44:44 följande:

okej....är det någon här som fått beviljat ?? hur mycket isf?
    Japp, jaghar fått beviljat.

De kommer be dig att skriva ner annonser från tex blocket på vad du behöver och sen ansöka om den summan. Ser de billigare alternativ så får du den lägre summan beviljad.

Jag har fått 2500 kr till soffa, säng och köksbord.
  • Anonym

Jag fick 8000 kr i möbelsbidrag, madrass, hallbyrå, köksbord med stolar, Tv-bänk. soffbord, två byråer och lite annat som husgeråd mm. Detta var i år. Köpte allt på IKEA med hemkörning.

• Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    Så länge du inte kan försörja dig själv utan det är ssamhället som betalar ditt uppehälle och dina möbler så tycker jag att dus ka vara jävligt tacksam för det du får.
  • Anonym

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    den som inte har någon alls kanske
  • Anonym

Vi fick möbelbidrag till sex nya paxgarderober.

• Anonym

Jag svarade i en liknande tråd i förrgår.

När min 18:åring flyttade hemifrån sökte hon bidrag från soc till möbler och hemutrustning. Hon fick totalt 12.000 som skulle räcka till möbler, dammsugare och tv, hemtextil, köksartiklar mm.
    Hon skulle redovisa kvitton i efterhand, men det var inga problem att få bidraget beviljat.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:06:28 följande:
    Jag svarade i en liknande tråd i förrgår. När min 18:åring flyttade hemifrån sökte hon bidrag från soc till möbler och hemutrustning. Hon fick totalt 12.000 som skulle räcka till möbler, dammsugare och tv, hemtextil, köksartiklar mm. Hon skulle redovisa kvitton i efterhand, men det var inga problem att få bidraget beviljat.
    TOLVTUSEN?

Fick hon ingenting från sitt hem?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:08:16 följande:
    TOLVTUSEN?Fick hon ingenting från sitt hem?
    Nej, det fick hon inte.
Svar på tråden möbel bidrag