Inlägg från: Anonym (jajamensan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jajamensan)

möbel bidrag

Tycker inte att TS ska behöva ligga i en begagnad eller billig säng eller soffa. Betalar man inte själv och inte har jobbat för att betala skatt har man RÄTT till en hel del, kära medmänniksokr. Och varför ska TS ha fula och billiga saker bara för att han/hon inte försörjer sig själv? Näe, jag tycker alla som går på soc ska ha hästen-sängar och dyra grejer. Sen att folk som jobbar och betalar kalaset inte har råd med det, är ju inte TS problem. Folk måste sluta vara så missunsamma! Man ska inte ha det billigt och fult bara för att man inte jobbar. Egentligen tycker jag att TS ska kunna välja vilket möbelmang hon vill, och helst ska hon även få en stor paradvåning i centrala stan. Det är hon värd.

• Anonym (jajamensan)
    Centrumhets skrev 2009-07-14 21:42:46 följande:
    Men vart menar du att man kan få/hitta saker gratis?
    På Blocket finns en massa saker som folk ger bort gratis mot att man hämtar det. Vi har gjort så flera gånger när vi köpt nya möbler och maskiner, istället för att slänga dem på tippen.
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym skrev 2009-07-14 22:01:58 följande:
    Fast det är oftast i storstäder, och bor man som vi i en liten håla, så är det ganska sällan nåt bortskänkes. Och de få gångerna det ev skulle finnas nåt intressant så måste man iaf hyra bil och kärra och då kostar det massor.
    Javisst, och vill man se det negativa i allt så gör man det.
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym skrev 2009-07-14 22:04:44 följande:
    Negativa? Det är bara ett konstaterande.
    Men det är väl att vara negativ när man bara ser dåliga saker och problem i att folk ger saker gratis? Du undrade vart man kunde få/hitta saker gartis och jag svarade, men det dög ju inte heller, för då fick du det ju inte hemkört...
  • Anonym (jajamensan)
    Centrumhets skrev 2009-07-14 22:11:24 följande:
    jo absolut.. men "gratis" blir det ju inte..
    Sakerna är ju gratis. Vill du så kan du ju bära hem dem eller åka buss, men det förstås, bussbiljett kostar ju. Om man inte tjuvåker då, men då åker man ju fast och får betala böter. Och om du bär hem sakerna kan du ju få ont i ryggen, och då kostar läkare samt transoprt till och från sjukhuset. Fy vad hemskt, inget är gratis här i livet...
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym skrev 2009-07-14 22:15:34 följande:
    Fast nu handlade det ju om saker som skulle vara gratis.
    Sakerna ÄR ju gratis. Men from nu ska jag börja slänga grejorna jag inte vill ha istället. För folk restr sig ju ändå bara på att det inte är gratis att få dem hemkörda. jisus.
  • Anonym (jajamensan)
    Centrumhets skrev 2009-07-14 22:16:07 följande:
    Men vet du vad, nu fick jag snilleblixt här Om man ANSÖKER om pengar till släp och bil av sociala så slipper man ju pröjsa en enda krona för gratisprylarna... wonderful!
    Se där! Perfekt lösning, alla blir nöjda och glada.
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:18:28 följande:
    Se där! Perfekt lösning, alla blir nöjda och glada.
    haha, fast nu kom jag på att man måste ju ha körkort också. Eller hyra chaufför.
Svar på tråden möbel bidrag