• sasssyy

möbel bidrag

jag fick beviljat sådant.. och i den kommunen jag bodde då gjorde de en överslagsräkning om hur mycket billigast tänkbara kostade.. i mitt fall kollade de på köksmöbler i en katalog från Jysk (som låg ca 500 meter från där jag bodde) och tog billigaste möbelsettet där.

Sen fick jag köpa grejer för de pengar jag fått och lämna in kvitton för att få ut pengarna.

I mitt fall för köksmöbler blev det 1100 för bord, stolar och barnstol. Nu kom jag undan med 400 för jag köpte det begagnat till soc tantens stora glädje

Soffa fick jag 500 kr till och säng fick jag faktiskt 1000 kr beviljat till och då köpte jag en begagnad på blocket.

Det är inga stora summor man får och i många fall måste man ligga ute med pengarna först precis som jag... i annat fall får man en klumpsumma beräknad efter de normer som de har.. och det är inga stora summor. Nytt, hållbart snyggt kan du inte räkna med.. Ikea räknas som dyrare möbler i sammanhanget utan man får kolla Jysk, ÖB och begagnat helt enkelt

• sasssyy

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    då får du väl jobba så du har råd att köpa en egen då... man får helt enkelt mätta munnen efter magen och vice versa... du dammsuger väl säng och soffa... och har egna lakan i.. har du aldrig sovit på hotell???

Herregud... lever man på soc får man väl vara glad för dt man får.

Sovsäck och liggunderlag funkar ju annars ganska bra
  • sasssyy
    Centrumhets skrev 2009-07-14 18:53:58 följande:
    Vet du hur man kan få beviljat till en soffa? Eller 500 kanske är maxbelopp?
    tror inte 500 är något maxbelopp.. men så mycket mer blir det nog inte eftersom soc räknar med att man inte köper dyrt eller fint i stort sett.. man får till det allra nödvändigaste och jag fick faktiskt avslag på ansökan om soffa en gång för många år sedan då jag hade balkongmöbler i vardagsrummet och det räckte ansåg dem.

Har svårt att tro att det blir mer än 1500... förmodligen inte mer än 500-1000 kr lite beroende på
  • sasssyy

på de flesta orter...även små har kyrkan secon hand-butiker med billig utkörning av varorna... jag bodde i Skara, fick soffa, fåtölj, byrå och lampa plus lite småjox till den nätta summan av 900 kr och då kostade soffan 500 i det, byrån 125, resten minns jag inte men hemkörningen var en spottstyver och killarna bar dessutom upp grejerna i lägenheten, tredje våning ingen hiss

Svar på tråden möbel bidrag