Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Indigofera

Flugorna bits!!

Aj aj aj... Någon mer än jag som märker hur flugorna bits nu?
    Varför gör dom det?? Det är väl inte normalt flugbeteende heller?
    (och nej jag ser inte fel det ÄR flugor)

• Svar på tråden Flugorna bits!!
  • Queen70

nääää...det är bromsar...de ser ut som flugor. Flugor kan inte bitas.

• Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:28:15 följande:
    Nej detta är inte bromsar. Jag ser skillnad på dessa mkt väl! Det är vanliga j**la flugor som biter på mig! Nyss bet en mig på ovansidan av foten!
  • Nollfemnollnioelva

Finns nog olika flugor, vi får in en del som bits om korna står nära huset(hage precis bredvid) men de "vanliga" husflugorna bits nog inte(de har ju typ någon sugsnabel tror jag). Men de andra som ser ut som de "vanliga" bits som fan.

• ThisIsMe
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:28:15 följande:
    Jag har ofta upplevt att flugorna bits när ett lågtryck är på väg och många verkar ha samma erfarenheter.
  • SilverEmma

Har för mig att flugor inte bits...dom kräks väl ut något som fräter upp kött som dom sen sörplar i sig? Mmmm...

• Queen70

Vanliga flugor KAN inte bitas...

Fast det kanske är nån muterad variant, och de försöker ta över planeten

• Indigofera
    Nollfemnollnioelva skrev 2009-07-14 20:31:49 följande:
    Finns nog olika flugor, vi får in en del som bits om korna står nära huset(hage precis bredvid) men de "vanliga" husflugorna bits nog inte(de har ju typ någon sugsnabel tror jag). Men de andra som ser ut som de "vanliga" bits som fan.
    vi har också kossor nära. Fy f*n jag blir så äcklad av dessa bitande flugor! Dom ser ju normala ut...men fyyyy
  • Indigofera
    SilverEmma skrev 2009-07-14 20:32:23 följande:
    Har för mig att flugor inte bits...dom kräks väl ut något som fräter upp kött som dom sen sörplar i sig? Mmmm...
    mmm nu blev jag lugnare
  • Queen70

Bromsar trivs i närheten av kossor....De ser ju ut som flugor bara något större.

Indigofera skrev 2009-07-14 20:33:57 följande:
    vi har också kossor nära. Fy f*n jag blir så äcklad av dessa bitande flugor! Dom ser ju normala ut...men fyyyy
  • Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:33:31 följande:
    Vanliga flugor KAN inte bitas...Fast det kanske är nån muterad variant, och de försöker ta över planeten
    Kan vara en ovanlig fluga då Den cirkulerar här omkring och jag ser att den ser vanlig ut faktiskt MEN den bet mig!
Svar på tråden Flugorna bits!!