• Indigofera

Flugorna bits!!

Aj aj aj... Någon mer än jag som märker hur flugorna bits nu?
    Varför gör dom det?? Det är väl inte normalt flugbeteende heller?
    (och nej jag ser inte fel det ÄR flugor)

• Svar på tråden Flugorna bits!!
  • Nollfemnollnioelva

Jodå det finns flugor som ser ut nästan som de vanliga husflugorna och som bits.

• Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:34:54 följande:
    Bromsar trivs i närheten av kossor....De ser ju ut som flugor bara något större.
    Nej dom är ju lite större,har längre vingar,är "plattare" och lite mer begiespräckliga
    *bromsexpert*
  • ThisIsMe
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:34:54 följande:
    Bromsar trivs i närheten av kossor....De ser ju ut som flugor bara något större.
    Vad har du för konstiga bromsar i din närhet? Vanliga bromsar är ju väldigt olika flugor.
  • Queen70

haha....ok då,,,

Indigofera skrev 2009-07-14 20:36:48 följande:
    Nej dom är ju lite större,har längre vingar,är "plattare" och lite mer begiespräckliga*bromsexpert*
  • Indigofera
    Nollfemnollnioelva skrev 2009-07-14 20:36:39 följande:
    Jodå det finns flugor som ser ut nästan som de vanliga husflugorna och som bits.
    Tack
  • Emjah

Har aldrig vart med om att en fluga bits, men dessa eländiga spindlar....hmm....fast det är en annan historia =)

• Nollfemnollnioelva
    Indigofera skrev 2009-07-14 20:37:34 följande:
    Tack
    Ingen orsak, vi som bor bland kor vet att dessa finns
  • Queen70

Jag kanske ser dåligt men jag tycker de ser ut som flugor fast lite större...Fast det är sant att de är lite plattare.

ThisIsMe skrev 2009-07-14 20:37:02 följande:
    Vad har du för konstiga bromsar i din närhet? Vanliga bromsar är ju väldigt olika flugor.
  • Queen70

men va fan....var bor ni människor?? Bitande flugor och spindlar??
    '

Emjah skrev 2009-07-14 20:37:58 följande:
    Har aldrig vart med om att en fluga bits, men dessa eländiga spindlar....hmm....fast det är en annan historia =)
  • Queen70

Bor du med korna?? stackars människa...finns det inget härbärge eller nåt där du bor?

Nollfemnollnioelva skrev 2009-07-14 20:41:12 följande:
    Ingen orsak, vi som bor bland kor vet att dessa finns
Svar på tråden Flugorna bits!!