Inlägg från: Indigofera |Visa alla inlägg
  • Indigofera

Flugorna bits!!

Aj aj aj... Någon mer än jag som märker hur flugorna bits nu?
    Varför gör dom det?? Det är väl inte normalt flugbeteende heller?
    (och nej jag ser inte fel det ÄR flugor)

• Svar på tråden Flugorna bits!!
  • Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:28:15 följande:
    nääää...det är bromsar...de ser ut som flugor. Flugor kan inte bitas.
    Nej detta är inte bromsar. Jag ser skillnad på dessa mkt väl! Det är vanliga j**la flugor som biter på mig! Nyss bet en mig på ovansidan av foten!
  • Indigofera
    Nollfemnollnioelva skrev 2009-07-14 20:31:49 följande:
    Finns nog olika flugor, vi får in en del som bits om korna står nära huset(hage precis bredvid) men de "vanliga" husflugorna bits nog inte(de har ju typ någon sugsnabel tror jag). Men de andra som ser ut som de "vanliga" bits som fan.
    vi har också kossor nära. Fy f*n jag blir så äcklad av dessa bitande flugor! Dom ser ju normala ut...men fyyyy
  • Indigofera
    SilverEmma skrev 2009-07-14 20:32:23 följande:
    Har för mig att flugor inte bits...dom kräks väl ut något som fräter upp kött som dom sen sörplar i sig? Mmmm...
    mmm nu blev jag lugnare
  • Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:33:31 följande:
    Vanliga flugor KAN inte bitas...Fast det kanske är nån muterad variant, och de försöker ta över planeten
    Kan vara en ovanlig fluga då Den cirkulerar här omkring och jag ser att den ser vanlig ut faktiskt MEN den bet mig!
  • Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:34:54 följande:
    Bromsar trivs i närheten av kossor....De ser ju ut som flugor bara något större.
    Nej dom är ju lite större,har längre vingar,är "plattare" och lite mer begiespräckliga
    *bromsexpert*
  • Indigofera
    Nollfemnollnioelva skrev 2009-07-14 20:36:39 följande:
    Jodå det finns flugor som ser ut nästan som de vanliga husflugorna och som bits.
    Tack
  • Indigofera
    Queen70 skrev 2009-07-14 20:46:29 följande:
    Bor du med korna?? stackars människa...finns det inget härbärge eller nåt där du bor?
    Jag bor också bland kor, det är ett alldeles underbart ställe! Vackert som få!
  • Indigofera
    FixarFrasse skrev 2009-07-14 22:51:20 följande:
    Bo bland kor - är det en fluga?Hahaha (förlåt...)
    Höhö
    Näe snarare så är det så att jag blev biten av flugan att bo bland kor

...den var nästan ännu sämre
  • Indigofera
    Buster78 skrev 2009-07-16 00:05:20 följande:
    man säger att flugor bits när det ska bli dåligt väder, och det brukar stämma! citat:Jag undrar varför flugor bits innan det regnar? Klara P.Svar: Flugor trivs allra bäst när det är varmt och fuktigt, då får de extra mycket fart på sig. Det är därför de är mer aktiva precis innan det börjar regna. Luften blir väldigt fuktig då och det är ofta varmt (till exempel före ett åskregn). Alla flugor får mer fart, men vi märker det kanske mest på de sorter som bits. När det väl börjar regna blir det lite farligt för flugorna, för om en regndroppe (som ju kan vara nästan lika stor som en fluga?) landar på dem, kan vingarna förstöras och då kan de inte flyga. Malin Meirikslut citat.citat hämtat från: www.jagareforbundet.se/akila/default.asp...
    Tack Buster för din utförliga info. Nu känner jag mig upplyst!!
  • Indigofera
    Bya skrev 2009-10-14 19:54:02 följande:
    trött på folk som inte fattar att husflugor kan bitas-.....
    Agressiva flugjävlar Fast nu är dom mer döda än levande Möjligtvis hittar man en och annan överlevande fjäril i fönstret
  • Indigofera

M Hellin skrev 2009-10-14 20:08:51 följande:

Själv bor jag i norrland, och har levande flugor i fönsterna varja dag fortfarande, tror jag har odling i nån takspringa och varje gång jag eldar så kläcks ett gäng.
    Mmmmm fast har ni inga sk. "älg flugor" Riktigt platta "saker" som ser definitivt ut som spindlar och som man kan hitta på sig (hårbotten) efter en höstpromenad.
    Trixet med dessa är att de i princip inte går att döda *burr*
Svar på tråden Flugorna bits!!