Inlägg från: Anonym (klåda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klåda)

Plötslig klåda i handflatorna!

Har den senaste månaden fått problem med klåda i handflatorna och på fingrarna.. Om man sträcker ut huden och kollar riktigt noga under en lampa så kan man se flera pyttesmå "vårtor" på huden. Men de är i princip osynliga annars.

Vad kan detta vara?
    Funderar på om det kan vara en biverkning av den antidepressiva medicinen Fluoxetin som jag äter. Har dock ätit den i 2 år utan några som helst biverkningar tidigare, så jag tvivlar lite på det..

• Svar på tråden Plötslig klåda i handflatorna!
  • Anonym (klåda)

Blåsorna är så små att de knappt syns.. Så frågan är om det ens ryms nån vätska i dem? De ser ut som små platta cirklar, max 2 mm i diameter.

• Anonym (klåda)

Hur vet man om det är skabb?
    Hur får man skabb?
    Låter otrevligt...

• Anonym (klåda)

Special K skrev 2009-07-17 14:26:06 följande:

Vad har du mer for symptom/besvar? Ngt annat?
    Min kropp har varit rätt lustiga den senaste månaden, men jag vet inte om det har nått samband med klådan.
    Har varit otroligt snuvig, trots att jag inte känner mig förkyld. Har testat allergitabletten Kestine, men den hjälpte inte alls. Ibland går det över över en natt, men så två dagar senare är jag genomsnorig igen.

Har även drabbats av yrsel och lätt illamående (illamåendet i samband med yrseln) lite titt som tätt. Kanske kan bero på den kvava värmen? Har åskat här ganska mycket på sistone.

Har också haft klåda på bröstvårtorna emellanåt, men det var ett tag sen nu.

Gjorde ett gravtest nyligen för att utesluta graviditet, och det visade negativt. Ska få min mens nångång nästa vecka nu, och känner av pms som jag brukar göra några dagar innan, så jag är inte direkt orolig över graviditet. Använder ju dessutom p-medel.
  • Anonym (klåda)
    KGS skrev 2017-07-24 17:21:43 följande:

Fick du hjälp mot din klåda? Du beskriver så bra exakt det som hänt mig.

Kommer faktiskt inte ihåg detta, så det försvann nog spontant.
Svar på tråden Plötslig klåda i handflatorna!