• Minja

Hej på er!

Här är det semster 2 veckan, inte mycket att kalla semster, det vi skulle göra hemma kan vi inte göra p.g.a vädret...
    Göra något med barn i åldrarna 2-11 finns inte mycket att göra mer än korta utflykter.. så vad f n gör man på semestern???

Lillasyster i så gott som torr , fort gick det ochså men blöjan på natten är kvar än så länge.
    Men måste införskaffa ett gång nya trosor till henne, de som passade när hon hade blöja satt bra då men nte nu...
    Så en tur tillV.ås blir det väl här en dag i varje fall.

Bilen då? ja då står här hemma på gården och väntar på att få komma tillbaka till verkstaden, en lampa som vägrar släckas sså nu har verkstadeen tydligen beställt någon monterings malll för att koppla om allt på nytt igen..

Annars lever och njurar jag för fullt..
    kram!

• Minja

Darling: Här har vi ju inte direkt det bekymret så att säga efter som min släkt bor sså långt bort.. och när de kommer så blir man ju lite "tvungen " att umgås.
    MEN min mammas tv program(hon kommenterar allt, pratar och "varnar om det som kommer tex.. akta ddig för gubben i garderoben etc) då går både jag och maken..

Makens släkt umgås jag gärna med men de är ju de enda jag har förutom mina vänner här i Sverige så att säga.
    Jag har ju byggt upp ett helt kontakt nät här av vänner, bekanta och andra.. dett blir ju så när man är inflyttadd utan släkt

Minne: Hur har det gått för dig och din man??? är det bättre mellan er nu?

• Minja

Nöten: köp kylbalsam, tavegyl på recept har du väl redan? bada, bada, bada,
    xylokain om det gör ont specilt på något ställe (hade de i nedre regionerna på mina efter som de fick det mycket där..)
    Glass i stora lass.. is glass kyler bäst, för visst gör det ont om även blåsorna sitter på insidan som de kan göra...

Sitter vaken efter att ha tappat en plomb och inser att den inte gör att laga , måste ha tag i en tandläkare och gråter redan nu av kostnaden för att sätta in en krona......

• Minja

Heej på er tjeejer....

Här har arbets livet börjat igen, maken var hemma 1 vecka till så han har pysslat lite här hemma..
    Här har jag trots från 4!!! håll i olika varianter.. är bara sååå trött.....
    11år tjej intensivt, skall hända saker hela tiden.. sova över hos kompisar, åka och bada, käka på resturang med bästa kompisen, åka till arosfortet, högre månadspeng, åka till bbusborgen.. tjat,tjat tänker inte och allt detta på 1 dag...
    11 år pojke: varför , varför, du skäller allltid på mig....

pojke 4 år: nyper lillasyster, gråter, vill inte äta (skit i det då ) smyger och hämtar annat i kylen, leker med kompisar, och jag är ute och letar efter honom.
    Vill inte sova spelar spel hela natten etc...

2 årig flicka.... hämtar 134 glassar om dagen i frysen, vill inte tänker inte, klättrar, häller ut tvålen, rotar i store ssyrrans rum, målar på allt med vatten fast penna, vill inte äta, springer ut på gården och leker i vattenet som ligger över pool täcket klättrar upp för stegen när man står och målar, cyklar ut på vägen (och öppnar även grinden) vrålar aldrig livet typ 139 g per timme.
    och kvar ståår en sliten mamma och pappa och undrar vad f n tog sötnoosarna vägen..........

• Minja

Skönt att man roar någon med ens j vla liv.... själv är jag bara såååå trött på det just nu

Här fortsätter tjat och gnat, lip och lilla häng apa att härja runt......
    men jag verkar överleva några dagar till och snart är det måndag och man kan åka till jobbet igen (att man kan längta dit konstigt alltså )
    MEN imorgon skall jag åka till storstaden för idag fick mina vildar en liten ny kusin och liten var hon den lilla nya kan man säga.. 1800 gr och 43 cm och inte ett enda plagg som en annan har hemma passar så att säga och liten kan ju inte ligga där upp på sjukan med mamma allldeles naken så "mosters" får åka och köpa något neutralt som finns att köpa (de som har färgade set är stängda i morrn ) tills kläderna på nätet (strl 44 ) i rosa kommer och de som är sy kunniga kan fixa något som passar lilla fröken tills hon behagar att kunna växa till en strl 50 så man kan frossa bebis kläder .........igen.........

Jag har gett bort alla mina vildars som inte skulle sparas till bäbisens stora syrra.. som alla trodde skulle bli den minsta i släkten och allt gavs vidare, men inte så nu får vi alla shoppa nya kläder till min förtjusning eller.. men dock inte till morbrors *hehehehe*
    -------------------------------

• Minja

kommer tyvärr inte jag heeller på träffen...annat inbokat denna kväll

Annars jobbar och sliter jag väldigt mycket just nu med allt från hem , barn till jobboch övrigt så att säga

• Minja

Wow här var det livat och glatt må jag säga.......

Vet inte vem som har skrivit vad och när och hur men skriver väl så här....

Det är jätte kul med kossa träffar.. men när man var mamma ledig så hade man ju 7 dagar i veckan att planera in det på och dagtid...
    Nu när man jobbar så är det svårare att komma ifrån..
    mannen jobbar måndag -fredag skift, jag jobbar natt, dag, kväll och ingår i ett projekt där vi skall dra igång datajournaler v 44( mycket tid går åt dit), ungarna har aktiviteter, maken har sin hobbie, Huset skall städas, det skall mat på bordet, tvätta ,diska etc. ja allt som ingår i ett liv med hus
    Födelsedags kalas, "par/familjemiddagar, m.m
    Efter mina vänder med stress symton vet jag att jag MÅSTE ta vara på varje liten tid till ensam tid där jag bara är jag.

Det händer så mycket i allas våra liv, och man läser i alla fall jag alla inlägg, under vissa perioder så har man själv fullt upp som i slutet på maj, våran bil gick sönder och jag har kämpat hela jävla sommaren med att få tillbaka pengarna (vilket jag inte fått) i måndags så släppte verkstaden bilen helt och de ligger nu som "klart jobb hos dem" det är alltså drygt 3½ månad med en bil som antingen stått still eller varit fel på.
    Man försöker att inte glömma att beklaga , skicka en tanke till den som har det svårt men ibland glömmer man bara det .. man är inte mer än människa.

Vi har olika med barn, olika ekonomi, olika prioteringar i livet.
    Det är inget roligt att säga nej jag har inte råd attt käka ute på varenda träff, inte har råd att ta den där extra turen till storstaden för att umgås, skaffa barnvakt för att mannen jobbar,tala om att jag behöver tid med maken för det är ju inte lätt för er som inte lever mitt liv att förstå att jag har alldeles för liten tid med honom när han jobbar skift, och jag def varannan helg.

Om ni tänker på allihopa på vara och en och hur deras liv ser ut.. de lilla man vet om varandra..
    Jag Minja jobbar dag, kväll, natt, 4 barn, 1 bonus, alla skall hämtas, lämnas etc, maken jobbar skift, hus och tyvärr vill ha ordning och reda på alla ställen
    Försöker hjälpa allt och alla se till att alla skall må bra men borde bli en riktig egoist och bara skita i allt och alla men tyvärr inte min personlighet, kämpar hårt för att bli en

Anledingen till att jag inte kunde komma på lördag var av den enkla anledningen att vi skall ha kräftskiva med grannarna och jag ville ha så få barn som möjligt med vilket innebar att det bara fanns en helg.. denna....
    Ekonomiskt hade det för min del varit billigare att gå ut och äta med er.. men närheten att kunna umgås med min man..... betydde mer.

Dax att fortsätta med det jag höll på med innan detta...

Och glöm inte att meddela äpplet om ni ställt in träffen på lördag, tror inte hon är här inne så ofta..

kram på er.

• Minja

oj glömde ju att skriva jag jätte gärna vill ses, men ibland måste annat gå före.
    För mig är det lättare att tex bestämma hej! vill ni ta en fika på stan på onsdag, bio på fredag etc

För mig älskar jag denna tråd ni kan många gånger få mig att vara stolt över mig, inse att mitt liv inte är så jäkligt i varje fall, få mig att skratta, ge mig huvudbry och undra vad ni är för jäkla kossor igentligen

För mig kanske tråden är viktigare är stora kossa träffar (årsträffar)
    men jag vill ju gärna ses men ibland passar det inte tyvärr

• Minja

Solen: ja där med att du alltid är hemma är ju inte riktigt sant jag var förbi en dag när det nu var........ men inte en enda människa hemma , inte ens din make som alltid är såå trevlig bilen stod hemma ivarje fall så ni var väl i skogen och plockade sniglar kanske

hade det inte varit för att jag är så blyg hade jag tagit mig ett dopp i eran trevliga pool men jag tog mitt åk och åkte vidare tur man inte cyklade..

*hade ju bara vägarna där förbi efter som jag varit på djurbutiken *

• Minja

hej vet att en del av er är duktiga fotografer.. jag är just nu inne på att köpa en ny kamera (fick lånen en canon 400 D av grannen och nu är jag såld)

problemet är bara att jag vet inte riktigt vad jag skall gå efter på objektivet... standard brukar vara 18-55 och jag vill alltså ha ett finare objektiv för närbilder porträtt och ett som jag kan ta på långt håll typ pippifåglar långt upp i trädet etc...
    vad kslal man då gå efter???
    Funderar på att köpa hem från Usa där det brukar vara billigar nämligen..

Hoppa någon är duktiga på detta..

• Minja

hej tjejer.
    I morgon Onsdag är jag "barnfri mellan kl 7,30-13,30 någon som har lust att träffas framåt dagen när alla har vaknat? någon kanske skall på stan, ledig och vill ha besök framåt förmiddagen (ånej jag tänker inte komma och vålds gästa någon kl 8 jag lovar) det gör jag inte med vem som helst och hur som helst..
    Fika, Ikea,kolla kamera kanske etc.... öppen för förslag.....

Idag var det en underbar dag här så jag passade på att skura hallen, ta fram fingervantarna och shoppa gardin på Ica maxi för en 50 krona..
    är så sugen på att rusa ut och måla det sista jag har kvar på ena gavlen på huset men men.. jag får nog ta det lite luugnt... en hel dag att orka.

Tråkigt Lovan att du "trillat" dit känner precis igen det där....tom...... tack för att du skrev på kossa tråden, jag skall ta det som ett "tecken" att jag själv skall ta det lugnt, räcker med en trött kossa i hagen eller hur....

jagar fortfarande kamera men nu tror jag att jag hittat en som jag kan tänka mig.. canon 450 d men jag vill ha ett annat objektiv och det ena av dem kostar 1200.
    Måste forsätta att kolla, höra mig runt, mycket pengar så jag vill verkligen att det är RÄTT kamera för mig och täcker mina önskningar och behov.

Ang i morgon, kollar här i morgon bitti, eller så finns jag på mobilen

En jätte stor kossa puss till er alla

• Minja

Trevligt Lovan!!!!
    Då dyker jag upp vid dig på fm när jag uträttat några ärenden

• Minja

darling: tackar så mycket då blir det till att gå på jaktdå

Solen: förlåt att jag inte smsade tillbaka såg inte ditt medelande förren jag satt på mötet på jobbet..

• Minja

Hej tjejer

Måste bara berätta vad jag pysslade med i helgen!!!!
    jag var ut och plockade svamp underbart väder och en kompis till hjälp och det fanns massor av svamp..
    11 kilo!!!! kom vi hem med som vi nu rensat och fryst ner.. underbart att ha till vintern men f y f n vad trött jag var efter att ha rensat men lika sugen på att bege mig ut och fixa mera.. få se om man hinner ut innan frosten kommer..

Just nu är det utbilding via jobbet hela dagarna och det är långa dagar, man är trött som en gnu rent ut sagt börjar 8 och inte hemma före 17,30 sedan skall man försöka få mat på bordet, lägga barn ,tvätta och kanske hinna något annat än att slänga sig i bingen..
    maken jobbar kväll så det bli inte mycket socilat liv heller..

vad pysslar ni i hagen då??

• Minja
    Darling73 skrev 2009-09-22 17:50:34 följande:
    11 kilo!!!!!???????????????? herre gud, hur många skogar var du o traskade i kossan!!????? inte illa må jag säga....
    En skog bara men den är full med svamp funderar på att bege mig ut så fort jag får en ledig stund,för än är inte frysen full
  • Minja

Här var det tyst och öde i hagen....
    Här är det i varje fall lugnt, skulle jobba denna helg men blev hemma för vab...
    Maken ligger i halsfluss och sedan åker han/vi skyttetrafik till en nära släkting och vakar, så snar blir det till att fälla tårar när gammel tanten inte längre finns.
    tråkigt men sådant är livet......

Röjer i varje lite vrå här och slänger och slänger, och det är så skönt när man släng massa skräp man hittar som man inte saknat.
    Maglade varenda lakan och la in snyggt igen efter att jag provade en sådan där påse man suger ur luften ur... kanon och nu har jag plötsligt massor av plats för mina lakan igen allt låg bara inknölat tidigare.

Rensar barnens garderober efter som det snart bär ivåg till Ullared igen för att inhandla kläder + annat, lillasysters garderob är väldigt tom just nu så det blir mycket små maskiner att tvätta för att få alla kläder att räcka för henne.. men jag vägrar åka och shoppa kläder här när det är så nära nu.
    skulle vilja åka ut i skogen för att kolla om det finns mera svamp och bara få gå och fundera där ute.. titta på löven som gulnar och faller ner......

Snart är det dax att starta ny tråd såg jag och då är det väl dax att gå in i ladugården igen........
    kram

• Minja

HURRA!!!!!! igår kom äntlgen min kamera hem!!!!!
    Det blidde en canon EOS 500D och maken som fuskade snabbt och har redan hunnit ta några bilder och dessa blev kanon!!!!

Nu blir det till att läsa pärm till pärm på handboken så man kan utnyttja kamerans kapasitet till max!!!

var ute på en loppis i helgen och vet ni vadd jag hittade.. en sådan där trapp hylla barn från Ike till priset av 150 kr som hittat så nu kan jag snart sätta igång och göra i ordning lilla systers rum..

har ni frusit ihjäl allihopa eller vill ni inte umgås med en jobbig kossa som mig??

• Minja

Nöten: GRATTIS!!!!!!!! underbart med en liten ny kalv i hagen..
    Missförstå mig rätt nu.. håller fingrar och tår på att du har en liten kviga där inne så att du slipper all värk etc som du haft med små tjurarna.
    eller snarare skit samma vad det är för kalv!!!! bara du får må skita bra denna gång...

Här hemma fotas det för fullt, maken liksom jag, har fått en del underbara bilder skall bege mig ut i skogen och fota lite när jag får tid OCH barnen är mina bästa objekt för tillfället!!!

• Minja

kossar mig fram bakom busken och kikar i hagen.... inte en enda kossa här!!!

Här i min kalla hag del så klipper jag gräset,letar dagis stövlar på tradera, jobbar, fryser så jag skakar försösker läsa instruktions boken på kameran, jagar barn, ojar mig över mitt ex, saknar gammeltanten som fått åka till änglarna.
    jagar på gubben om sånt jag vill göra, äter godis och blir tjock, fryser som gnu,planerar trippen till ullared _OCH_är här och letar efter er... vad gör ni för någe!!!!

Svar på tråden Kogänget