Kogänget
Heejsan Nu har jag med hittat hit. Bra initiativ Nitis!!!
12 e september var det va (ko träff) ?
Heejsan Nu har jag med hittat hit. Bra initiativ Nitis!!!
12 e september var det va (ko träff) ?
Nitis: Jag tror jag kommer komma ändå. Vi har så himla mkt inbokat i augusti varenda helg så måste hoppa den där 30 års festen faktiskt. Har inte hunnit prata med M om det hela men eftersom vi ska lyckas få barnvakt i princip varenda helg i agusti så måste vi börja solla. Vilket betyder att jag isf kan komma till största sannolikhet och jag vill ju jätte gärna
*krya på dig* (ps. såklart jag tar med alla jag känner isf, hör av mig snart igen)
Darling: Det där lät himla skoj Var det ngt jippo idag på stan eler?
Minja: Visst är det skönt att slippa blöjjan
Förstår det svårt hitta på ngt med åldersglappet. Men busborgen kanske fungerar ngn dag iaf, eller är det för stora de största?
Jag träffas gärna för en lekdate en dag om du hemma. Söndag, måndag och tisdag inget inplanerat här hemma utifall du får tråkigt. Ja detta är riktat till er andra också för den delen
Oj oj vad allvarligt det var h'är inne. Men kan inget än hålla med....även min man är en hejjare på å vara kall...ofta. Same samte differetn name...ja de är så de är de där karlarna har jag insett Bara å skälla å bråka på dem å försöka "uppfostra" fast man har nog med de riktiga små....ja ja...
Ikväll har jag festat loss på¨weserqvarn....uj uj vad full jag är fortfarande. Behöver nyktra till innnan somnar....annars lär jag kräkas i sömnen....blää . Men skoj har de varit även om svägerskan jämnt super mig under bordet...hehe...inte så svårt så sällan som jag ute...
nä karlar igen,...vad ska man med dem till egentligen.....de är väl tami
tusan man inte kan leva uttan dem...haha...
kämpa på kossor och ta inte åt er av klumpiga kommentarer från gubsen....de fattar inte bättre,,,,ja ni vet, en hjärnhalva åt gångrn jobbar...må¨ste kännas som om vore fulla för jämnan, stackarna....
*skrattar*...hade helt glömt bort att jag varit inne här å skrev i lördags. Men det såg jag nu Ja, nu har jag absolut återhämtat mig igen. Var bra seg hela söndagen och mådde illa exakt hela dagen, haha
Somnade direkt efter att nattat barnen där vid 19
På torsdag åker jag och tjejerna till Finland med min farmor. Helsingfors 48h! Tivoli när vi kommer fram Ska bli super skoj även för mig för nu var det bra många år sedan jag var på kryssning
Roligt att få vara med första gången barnen med. Och farmor står för hela kalaset så det känns också bra nu såhär på slutet av semestern när semesterkassan är slut och lite övertrampad...
Snart snart är det koträff..ni har väl inte glömt det???? Hoppas verkligen att ALLA kan komma med Jag ska skramla här i augusti och jobba på gården i massor....inte de roligaste kanske men roligt blir det den 12e!!! Eller hur?!!!
Darling: Vi hade två st paraplysulky med liggläge när åkte till Thailand men de sålde vi när kom hem direkt. Sök på blocket för de kostar knappt en 500kr och så kan du sälja för samma pris när hemma igen
Håller tummarna för att den där festen blir uppskjuten lite
Nitis: Jag hade också fått panik verkligen Förstår din oro och att du vill straffa honom så han verkligen förstår. Tror lite som de andra säger att det får inte vara ett straff för långt in i tiden men eftersom du påminner och pratar om händelsen varenda dag så tycker iaf jag att det låter vettigt. Hade nog gjort samma. Pratat och pratat varenda dag. Så gjorde jag med ELeonora när hon ramla ner i dammen. Tog upp det vareviga dag under iaf första veckan.
Jag känner inte alls igen mig i era 4-åriga grabbars beteende. Min 4-åring har aldrig och då menar jag aldrig försvunnit från mig. Hon sitter istället fortfarande som ett plåster på mig och hon är nog mer rädd för att jag ska försvinna. Hon helt enkelt håller sig intill mig hela tiden. Men däremot lilltjejen Lovisa, ja hon är mindre brydd om vart jag finns. I Finland på tivolit så satt hon i vagnen (P&T syskonsitsen där bak). Vi stod och pratade vid en infotavla, jag och min farmor. Sedan började vi gå igen och efter 5m tittade jag bara ner på Lovisa av automatik men då var ungen försvunnen Jag vände mig genast om och tittade mot tavlan och runtomkring. Hon var mkt riktigt kvar vid tavlan och hade alltså smitit ut från vagnen utan att yttra en knyst medan vi stod å disskuterade. Hon märkte precis då att jag var borta och vände sig om åt alla håll och letade efter mig. Jag stod då kvar en stund och tittade på henne för å se hur hon skulle reagera. Hon började störtgråta direkt när hon insåg jag var "borta". Då ropade jag på henne men hon var helt förstörd så fick springa fram till henne och ta upp henne. Förklarade om att mamma trodde hon satt i vagnen och att man inte får gå ur vagnen utan att säga till osv. Vet inte hur mkt hon förstod men hon lugnade sig iaf och därefter satte jag fast henne
Så den lilla kan jag defenitivt inte lita på. Är så van med Eleonora som är som karlsons klister på mig så tänker inte på att behöver hålla sådan stenkoll....men de tiderna är tydligen förbi = på med sele
Nöten: Uscha då för vattkoppor. Frågade just mannen här om vi kanske skulle hälsa på lite för att låta våra jäntor också få det men han tror de får ändå så vi avvaktar. Tänkte lite mer praktiskt att de då får det just till skolstarten då det iaf lite lugnare än att de får det mitt i en termin. Men då får han vara hemma då när det väl blir av
Svinkoppor var det här hemma....jihaaa...eller nått. Jag tvättar och tvättar och tvättar och åter tvättar....ja däremmellan löser jag världskrig, ja för det måste man när man har en 4-åring i huset.....suck...måtte veckorna gå fort....lääääääängtar till skolan
Har ni med supertrotsiga 4-åringar? Ena vackan så är det helt underbart och allt fungerar galant...nästan så man känner att vadå...3 eller 4a eller 5 ungar vore väl inge problem att uppfostra, de är ju underbara Men så nästa vecka så är det på tok för mkt med 2 barn, och det endast tack vare 4a åringen. 2åringen är ju en dröm i jämförelse....och då bör ju hon med vara lite dryg ibland men det hamnar så i lä så minns inte hon gör ngt drygt....
Värst är det ju nu såklart när måste ta medicin (pencilin) och inte får gegga i variga sår eller riva/klia osv. Det blir extra mkt krig. Hon river av sig plåster, pillrar, vägrar tvätta händer, gallskriker, slåss, sparkar, slänger leksaker, gråter, knuffar, rivs, nyps och kaxar emot ALLT. Och nu har hon börjat med att härma våra hot. Hon säger -Mamma, nu har du två val. Antingen ger du mig en glass nu eller så kommer jag aaaaaldrig mera var din dotter. (ibland kan man inte hålla sig för skratt men ibland är det ju också apdrygt) Plötsligt vet jag inte längre vad ska ta till....dum ide det där med att hota från börjar, men vad gör man???? Läste nyss ngt om att istället säga...Om du gör dittan så får du dattan. Istället för att säga Om du inte gör dittan så får du inte göra dattan. -- tror vi mest hotat med senaste meningen så ska försöka ändra till den där bättre varianten. Fast det är väl ändå hot av ngn form,.... Men vad gör man när vägrar lyssna....tex slår syrran och fortsätter fast syrran gråter å jag skriker sluuuuuuuuuuuuuuuuuuta? Säger jag att -Nu går du in på ditt rum...ja då säger hon bara NÄE aldrig i livet och så gör hon det inte. Om jag lyfter in henne i rummet så måste jag hålla för dörren annars kommer hon utspringandes. Och om jag håller för, ja då river hon hela rummet. AAAAAhhhh,jag har alla odds i mot mig....för svårt nivå, hjälp, hur gör man? Hur gör ni? Eller är era 4-åringar änglar och ni med? Hmmmm, undrar ibland om vi har en liten tonåring här hemma....suckar. Fast tur tur att det inte är såååååååå ofta som den där värsta varianten händer att hon gör ngt så allvarligt så verkligen måste in på sitt rum så hela cirkusen kör igång. Men om ni har tips så ge gärna
Jordnöten: Känner med dig!!! Nu har jag bara varit hemma denna vecka med barna i två dagar själv och ändå har jag redan tappat tålamodet....eller det gjorde jag omgående dag 1 jisses, denna vecka = en dryg trotsig vecka. Dina har ju dessutom ont och det klias så så lär det ju bli ännu värre. Stackarna och stackars dig!!! Ja hojta till om de vill leka i lekparken. Var där en sväng idag men hade redan glömt du hemma med vattkoppor så ringde aldrig för tänkte du säkert jobbar...
E får inte gå på dagis förrän hennes koppor torkat och ingen aning hur lång tid de tar...
Nitis: Härligt du känner dig såpass mkt bättre så börjat med arbetsträning Ta väl hand om dig bara
Darling: Tack, känns bra fler har företagsamma barn
Idag är en bra dag tror jag. Den har iaf startat bra och mitt humör är på topp så idag ska jag minsann vara vuxen och ta jäntans förmodligt kommande bråk/utbrott med en stor dos tålamod
Mindre tråkigt är att vi nu verkligen vet att E är allergisk mot katter.... Hon hade ju inte reagerat på över ett år och så skaffade vi utekatterna här för 3mån sedan. Hon reagerade mot ngt här för 1mån sedan men eftersom kelat med katterna förr utan att reagera så visste vi faktiskt inte vad det var till 100%. Men verkar som att hon fick för stor dos att kelandet den kvällen då vi hade kelat i säkert 30min. Igår kväll satt mina föräldrar barnvakt och var ute å gick. Då hittade de en kattunge efter vägen som sprang efter dem och skrek och ville upp i deras famn. De tog upp den till ungarna i vagnen och gick runt och knackade dörr för å se vems det var (var en gård som tog hand om den tillslut). Under tiden kelade E och L som besatta såklart och gosade i massor i ansiktet. Imorse vaknar E röd i stor del av ansiktet och aningen uppsvullen och med nässelutslag på läpparna (som sist). Så det är bara att inse, tjejen är allergisk och det har INTE växt bort. Men tydligen så har hon vant sig med släktingarnas djur för träffat dem så mkt (?!) eller så är det olika från katt till katt. Kanske kattungar är mera "giftiga". Hon klarar ju av att klappa och bära dem och pussa lite grann men tydligen inte ngn längre stund och i ansiktet. Nu funderar vi i massor hur göra med våra utekatter. Det går ju bra så länge hon bara klappar, bär och pussar en stund tydligen. De är ju sällan hemma och hon kanske får klappa max 2ggr/v en kort stund eftersom de håller sig borta och framförallt från ungarna. Ja tråkigt iaf att hon verkligen är allergisk men ändå bra att vi verkligen vet nu. Bara svår fråga om vågar ha kvar utekatterna här hemma (kan en 4-åring verkligen förstå och lära sig att inte gosa så intesivt) eller är det bara att ta bort dem?! Har ni åsikter?
Nitis: Mums vad gott det där lät. Ser fram emot partyt
Darling: Låter jobbigt Har inte märkt tänderna på någon av mina tjejer. Gissar de haft tur!!!
Idag har vi fått klartecken på att vår lilla Kudden fått ett nytt hem. Tårarna rinner. Fy vad jobbigt det här är!!! Varför??? Vem uppfann allergin egentligen....*avskyr*. Vi har iaf idag bestämt oss för att katterna måste få nytt hem efter att ytterligare en gång varit hos doktorn. Nu har E käkat medicin den senaste månaden så vi kommit över den där gränsen på 900 lr 1000kr så nu är medicinen i princip "gratis", känns ju sådär lagom bra.
Kudden visste jag att en tjej ville ha så ringde direkt och hon tackade nu ja här på kvällen. Kattmamman Buser och kattflickan Mysan är uppe på blocket. Hoppas de med hittar snälla, passande ägare.
Var ute och gosade/busade extra länge idag med alla katterna under kvällsmatningen. Mysan slickade mig i ansiktet lääänge, hur söt som hellst. Kanske kände på sig jag var ledsen, vem vet. Och Kudden han busade med min foppatoffla och härjade runt som pojkar "brukar". Bet och kurrade om vart annat. Han kommer bli en stor katt när redan nu har stora labbar och är bastant.