• Lovan

Kogänget

Jag är hääääääääär!

*kommer rusandes med lim till MH's hjärta*
  • Lovan

Idag sticker vi på semester till Stockholm!
    Återkommer på torsdag!
    Ska bli jättekul att komma iväg o kolla på sånt som man vanligtvis inte gör. Vilket är ju lite pinsamt att man inte gör, för Västerås ligger ju för sjuttibumsingen bara 53 minuter bort med tåg från Sthlm!

På tisdag ska vi till Fjärilshuset, Naturhistoriska, Skattkammaren, Armémuséet och Katarinahissen (fast den får de andra kolla in själva medans jag står stadigt kvar på marken *bestämt*). Tror det var några fler saker också som står på agendan, men vi får se om vi hinner eller inte.
    På onsdag ska vi till Aqua Vattenmuséet, Junibacken, Skansen och Skansen Akvariet. Tror att det där räcker för aktiviteter för hela dagen.
    Vi ska köpa varsitt 2dagars Sthlmskort, så alla aktiviteter och lokaltrafiken är gratis! Ja, och så är båtarna gratis och spårvagarna. Så det blir till att åka mycket spårvagn på Djurgården.

Ja, ses på torsdag som sagt!
    Kram!

• Lovan

*kram till Darling*
    Jag om någon vet hur det är att ha en kall make. Tyvärr...
    Det har hänt lite saker här i sommar, som gör att jag inte har varit särskilt normal. Vi tar det någon gång när vi inte är på FL. Men ja, jag har varit väldigt väldigt ledsen och förstörd...
    Skönt att ni har fått prata ur er! Och du vet vännen - behöver du komma iväg och prata ur dig så finns vi här för dig alla kossor!!! Min dörr är alltid öppen! Ja, det gäller er alla kossor!!!

Minne: Så skönt att det håller på att lösa sig för er! Få honom att gå till psykolog omgående istället. En depression är ingenting som man bara råkar falla i - den sitter i, även om man känner sig bättre stötvis. Han behöver komma till en psykolog omgående, eftersom depressionen suttit i så länge nu.

Här rullar allting på lite som det brukar.
    Vi börjar jobba på måndag, men ungarna har sommarlov 1 vecka till. Då ska de vara hos farmor, farfar och faster och kommer nog ha en UNDERBAR tid! De har redan ett fullspäckat schema.

Nu ska vi sätta på oss lite mer kläder (kallt idag ju!!!) och sen ska vi ta en Second Hand-runda o se om man kan fynda någonting! Läkarmissionen har ju öppet på lördagar, så det är väl dit som skutan ska gå först och främst.

Kram till er alla!!!

• Lovan

Fikaträff i veckan vore underbart Nitis, men jag börjar jobba igen på måndag. *ser oerhört ledsen ut*
    Skitjobbigt att semestern är slut, men men... Det är väl så det är ibland...

• Lovan

Åh, gullunge Solen! *klappar på huvudet*
    Må du slippa skrikiga ungar idag och må du få många glas treo!!!

• Lovan

*kramar Minja och tycker synd om henne* Tandläkare! *ryser*

Nöten:
    Fyyyy för vattenkoppor!!!
    Mina har klarat sig hittills, och tur är väl det. För när de väl får det, så kommer jag ju också att falla. En annan har ju aldrig haft dem... O med mitt immunförsvar så kommer jag väl att bli superduper-sjuk. *muttrar*

Nitis:
    Jobbig situation! Har inget bra råd att ge dig just nu (klockan är ju för tidigt på morgonen för det).
    Hoppas att jobbstarten gått bra för dig!

• Lovan
    Nitis77 skrev 2009-09-04 05:08:51 följande:
    Lovan kommer inte..åkte på DYR veterinär räkning igår.. Försöker få tag i äpplet
    God morgon!

Livet snurrar fort som attans, så jag hinner inte med riktigt... Men jag går in o läser vad ni skriver i alla fall.

Japp, så är fallet. Var till veterinären igår med kattrackaren, och det kostade mig sköna 2100kronor. Fyyyyyy för den lede!
    *tar upp spikklubban o ska fajtas för mina vänner!!!*
  • Lovan
    Minne skrev 2009-09-04 07:48:05 följande:
    Har du katten försäkrad? fast å andra sidan...det är ju i alla fall vad man får betala i självrisk
    Har inte det än, tyvärr.
    Har varit på väg många gånger, men då vill de ha chip-numret och den lappen hade jag tappat bort... Så jag tänkte att "Jag gör det sen." Det där sen blir ju som bekant aldrig av, så så är det med det.
    Å andra sidan hade det blivit 1800 i självrisk + 20% - dvs 2000 i alla fall. *muttrar*

Men men!
    Han fick en böld på halsen/kinden - en böld ungefär lika stor som halva hans huvud. Så ni kan gissa att den inte var särskilt rolig att ha.
    Det gick hål på den, och så vällde det ut var. Typ nästan 1dl.
    Så vi fick åka till veterinären o sätta dränage + operera bort död hud. Så han har 7 (!!!) stygn på kinden nu. Stackars liten. {#lang_emotions_cry}

Igår kväll gjorde han nåt som han inte gjort på 1½ år. Han kröp upp till mig och började göra snutt-ljud. Stackars liten hade ont och ville ha tröst efter en väldigt skrämmande dag. Plutten då!
  • Lovan
    http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs268.snc1/9525_129541943111_711233111_2322849_2939533_n.jpg
  • Lovan

Positiva kissen va...

Svar på tråden Kogänget