Inlägg från: Darling73 |Visa alla inlägg
  • Darling73

Kogänget

jordnöten skrev 2009-07-30 09:57:48 följande:
    Darling: Vilken superstolt polis i tidningen Måste ju ha varit världens lycka och få åka så där. Håller de på och värvar kommande generation kanske? Schysst var det ju i alla fall! Och vilken tur att du hade kamera med dig!!
    ha ha ha...ja, jag åker sällan hemmifrån utan kameran!!!! är så glad att jag lyckades fånga just det där på bild...
    jo du, de stannade vid lekparken där och det flockades barn runt bilen...de frågade om de ville hoppa in, sen kollade de av med alla föräldrar om det var OK att köra ett varv runt gräsmattan....blåljus och siren på en stund....
    Daniel han åkte med ett varv tills en han..
  • Darling73

solen: nej det var inget jippo...de var nog bara ute och kollade runt att allt var lungt...och förmodligen var det lugnt eftersom de lät barnen åka med och sen titta i bakskuffen och så...himla härligt av dem!!!!!

nu måste jag bara fråga en sak...och som sagt, det som sägs/skrivs på FL stannar på FL....
    brukar era män tycka det är tråkigt att umgås med eran familj????
    vi hade världens disskusion igår, och jag blev ordentligt sårad av vissa saker han sa om mina föräldrar samt min bror!!!!! förstår inte vart det kom ifrån, och sen visste han själv inte vad han ville ha sagt heller...

det började med att jag frågade honom om han tyckte det var tråkigt hemma hos mina föräldrar då han 99 gånger av 100 sätter på TVn och sitter där istället för att vara med oss....och det tog skruv för han började försvara sig med att han inte hade nå att göra där, det kröp i kroppen på honom osv...
    "det ger honom inget att umgås med dem" "de ställer aldrig upp som barnvakt" "de är barnvakt utan någon större glädje i det" osv osv osv...och min bror håller på att förvandlas till en tönt!!???????????

noll känlsa för att bror min just nu mår piss och har det bra kämpigt!!!!!! av flera olika skäl...

va fan ska jag göra med allt detta!!??????? ska prata med honom igen idag..men det är ju lite svårt med 2 barn att få tala ostört, men måste....det här äter upp mig!

• Darling73

vi har pratat nu igen, och det känns lättare, om än fortfarande ledsen...

har ber om ursäkt och erkänner att det var fruktansvärt klumpigt sagt...men han tycker inte att mina föräldrar är världens roligaste att umgås med..fast jag tycker å andra sidan inte att hans pappa är det heller så...hela den där grejen med barnvaktandet grundar sig i att han är frustrerad över att de inte tar egna initiativ till att ha barnen...men de jobbar ju heltid och har ju sitt eget liv oxå...och frustration öve ratt vi inte får så mycket egentid tillsammans....jag tycker endå att vi har gott om tid, men det gör tydligen inte han....han vill ha mer...

det kom upp lite andra saker oxå, så det slutade med att vi stod i köket och grät båda två...skönt att han visar sina känslor, han kan ju som sagt vara lite kall ibland...

hur som helst så känns det lättare i hjärtat nu, bara så trött i huvudet av alla tårar och all spänning som släppte...

• Darling73

solen: hur mår du idag då!!???? det märktes mycket väl i ditt inlägg att alkoholen fanns kvar...

• Darling73

ja ni, tänk att solen och värmen kommer när man börjar jobba då.. fast jag är iaf lite glad över det jobb jag har...kan ju vara ute så mycket jag vill endå...

hörrni, är det någon av er som äger en resevagn, med suflett och fullt liggläge...att låna ut en vecka i oktober?????

och sen...*slå mig inte nu*...kanske jag inte kan den 12 september iaf....*hukar mig*....min bästa vän fyller 35 år den 11: e och har tänkt en fest den 12:e....och inte för att vara elak, men hon är viktig för mig....det är ni med, men ja...äh, ni fattar säkert... men inget är klart ännu så vi får välan se....

solen: skoj att du är piggare idag...

• Darling73

nitis: fy så hemskt!!!! och då tänker jag i första hand på det i turkiet....jisses!! kan verkligen tänka mig din panikkänsla...

nu över till det senaste....

en kille på 4 år är sååååå nyfiken på allt!!! de tänker sig inte för alls när de sticker iväg så där..de ser någon spännande och vill titta på det på en gång..(Daniel gjorde så 100000 ggr på grönan..rätt var det var så var han inte kvar bredvid oss utan en bit bakom eller åt sidan. )
    det jag tror är att ditt straff kanske är i häftigaste laget då han inte kommer att riktigt komma ihåg hela händelsen när det blir i morgon eller nästa dag..visst, de brukar börja fatta detta med handling och konsekvens runt 4 års ålder..

men jag tycker absolut att du ska prata emd honom om att det kan vara farligt att gå iväg och så, men skräm inte upp honom för mycket..det är en fin balans det där mellan varna och skrämma...

jag har pratat lite med Daniel om det och han blir så ledsen...för han frågar varför han inte får, och jag säger då att om han komme rbort så skulle jag bli ledsen..och då blir han ledsen...stackaren..

det är skitsvårt att veta vad som är rätt och fel....

ja, hmm..det här är väl vad jag tycker iaf...ni andra kanske tycker nanorlunda...??

nöten: fi fasen för vattkoppor!!!!!!!

• Darling73

nöten: ni får badda med potatismjöl....kallt vatten, fil ska visst fungera med, fast det blir ju aningens kladdigt men pot-mjöl är faktiskt inte helt galet....fast bädda med handdukar eller så under då...och stänk på mycket o ofta...

stackars pojkar!!!!!!!

• Darling73

solen: du får ursäkta mig nu, men jisses vilken rolig kommentar från henne!!!!! jag har oxå en som hotar tillbaka numera..." om jag inte får det NU, så tänker jag aaaaaaldrig mera äta igen"...ja, de är som de är, och ibland blir jag med 4 år och kontrar med "nej men strunta i det då, jag bryr mig inte"...ibland är jag 36 år och säger att det kommer han visst det...
    ibland härjar han på om att han ska kasta ut oss, att han ska kasta saker på oss osv....ja, det är roligt med denna ålder!!!

känner som du, att när det är en lugn vecka så tänker jag oxå att det vore skoj emd nummer 3...men sen när vi har en h-vetes vecka...då vill man knappt veta av de man har... mina älsklingar...

• Darling73

har liten stackare här hemma som jag tycker så synd om...Joel hålelr på få en kindtand...febrig av o till och ont som bara den..i mrose ville han ha plåster sa han..
    och sen som om det inte räckte...han började peta på andra sidan i munnen, fick ännu svårare att äta...jag kikade för att se om det var mer tänder på G..icke...men hur mycket blåsor som helst i munnen!!!!!!

så han dregglar, har ont i tanden, blåsor som jäklas och så kan han inte ha sin älskade napp i munnen!!!! i morse försökte han med att byta napp, men det gick ju inte...nu ikväll ville han ha välling, men när det inte gick att suga ur flaskan blev han så ledsen...försökte med mugg men det ville han inte ha...det blev varm oboy och fil istället...

önskar jag kunde ta hans onda!!!!

nöten: hur är det med dina prickiga pojkar då???

nitis: håller med om att man ska välja sina duster....man kan inte tjaffsa om allt, då blir man ju galen till slut!!!

• Darling73

stackaren här hemma har fått höstblåsor...hela munnen är full..kan knappt ha nappen i mun ens en gång...
    så det var nog kanske inte tanden som spökade trots allt...för feber kan de få av dessa blåsor oxå...tycker så synd om honom!
    fast idag åt han iaf lite mellis...började med ett vanligt MARIEkex...och sen gick det undan..

Svar på tråden Kogänget