Inlägg från: Darling73 |Visa alla inlägg
  • Darling73

Kogänget

minja: jag kan inte annat än hålla emd solen!!!! du får ursäkta, men det var så härligt målande skrivet...kram på dig!!! och du, sötnosarna finns där någonstans..jag lovar...

lillkillen här har repat sig från blåsorna nu, han har lite kvar, nån enstaka på fötter och händer, emn de i munnen har gått ner mycket..men då har nu stora killen fått blåsorna..hela munnen full...fast han verkar inte lida fullt så illa...inte ännu iaf...febern komme ro går....knepigt virus det här..

• Darling73

oj oj, stämningen känns lite het här inne nu må jag säga.....

har full förståelse för att vissa är besvikna över den dåliga uppslutningen av träff nu på lördag, och ja, vi bokade in den för lääääääääänge sen....men saker o ting händer, och man måste prioritera...i mitt fall en nära väns 35årsfest....hade tackat nej till den tidigare för att jag skulle på denna 5årsfest....men så hände något i maj som gjorde mig såååå ledsen och tyvärr lite besviken oxå...läser ni i förra tråden runt slutet på maj så förstår ni nog...

jag hoppas dock att ni går ut o äter som bestämt på lördag!!!!!!

• Darling73

nitis: det var ett bra tag sen jag sa att jag inte skulle med...så jag ser mig inte som långsint...jag var rätt besviken över att ingen hade läst mitt inlägg....då det sen skrevs så mycket till minne..jag är inte ledsen nu över att ingen beklagade sorgen då, så långsint är jag inte. jag kände helt enkelt då, när allt detta hände, att min väns fest var viktigare...då hon är en nära vän...som för övrigt blev väldigt besviken över att jag första tackade nej till henne för att vi skulle ses...
    så här med facit i hand skulle jag nog inte skrivit den...känns som om jag drog igång en ytterligare het diskussion istället...
    tycker oxå att det är trist att det blir så här ibland med våra träffar, men det är ju som du skrev tidigare...det var en helt annan femma när vi var hemma o mammalediga..nu har alla så fullt upp i sina liv att man helt enkelt måste prioritera... och ja, jag vet att det var min ide´och sen så drar jag mig ur....

lovan: jag vet att du skrev på facebook...så du ska inte ta åt dig av denna kossas lite småaktiga inlägg.. hopaps du mår bättre idag??? *kram*

just nu önskar jag att jag nästan kunde ta tillbaka mitt inlägg igår, men nu är det där i tråden så....

förlåt! men det var så jag kände...

• Darling73

lovan: hopaps det löser sig för dig snabbt!!! inge kul att gå omkring o må så där...

KRAM!

• Darling73

nitis: krya på dig vännen!!!! typiskt att du åkte på det just nu...

blä blä blä...vet ni, jag känner mig lite som en 4åring just nu...barnslig, tjurig och gud vet vad allt annat...
    under stora delar av mitt liv har det tyvärr varit så att det jag sagt och gjort inte uppmärksammats så speciellt alls....ungefär "jaha, sa du nåt eller?" och när nu detta hände i maj så fick jag bara vatten på min kvarn och eftersom jag ansåg att vi var en sån tajt grupp där vi alltid fanns för varann och stöttade varann så blev jag besviken och den där känslan av "utanförskap" kom över mig igen...är väl ett "mobbningsoffersyndrom" kanske....
    hur som helst, hade jag varit vuxen och mogen så hade jag skrivit ett inlägg till då....men det var jag inte..sorg kan ju oxå göra sitt till...

som jag skrev igår, jag vet egentligen inte varför jag skrev som jag gjorde nu, det gjorde bara saker o ting ännnu värre, och det ber jag så mycket om ursäkt för...förstår att jag säkert fått er att tänka "galna kosjukan" om mig....hoppas att jag inte gjort er allt för besvikna på MIG som betedde mig dumt....
    som Nitis skrev så är det bra att vi ventilerar våra känslor, och det är det..hoppas att ni kunde ta det och att jag ff är en kossa bland er alla...för vi är ju ett galet kogäng som både skrattar och gråter tillsammans...

nu släpper jag detta och hoppas ni förlåter mig!!!!!

solen: inge skoj med en dator som strular och ett FL som kastar ut dig titt som tätt....även fastd et fungerade nu då..

• Darling73

solen: förstår dig fullt ut att du är besviken...för jag tycker oxå att du faktiskt är en av de som ¨håller ihop" oss om du förstår hur jag menar...

det har ju hänt både en och två gånger att kossor har backat ur, jag inkluderat, pga av att nå annat dykt upp..sjukdom är ju en sak, det kan man ju inte styra.

det kan ju tyvärr vara så att kossorna håller på att spridas för vinden, det finns inget riktigt engagemang för att hålla ihop???

• Darling73

herre jävlar (ursäkta) va vi ventlierar nu tjejr...men det är ju skitbra må jag säga!!!! vi har ju liksom varit på samma sida under alla dessa år..

minja: du har min fulla förståelse för att du hoppade av...ditt liv är ju helt olikt våra andras, så är det ju bara...alla våra liv skiljer sig åt....och man måste få vara egotist och priorietera sig själv!!!!!

vi kanske helt enkelt ska sluta planera träffar, utan bara ta det spontant.....ex " jag är sugen på vin ikväll, vem vill med på puben"...tror att det är enklare och mindre risk för avhopp...och så hinner man inte skruva upp sina förväntningar på träffen heller....

• Darling73

he he he minja...du skrev typ det jag tänkte...

• Darling73

hoppas det gick bra lovan!!!!!

och apropå spontana träffar...jag o grabbarna åker nu till djäkneberget....tar med oss fika och det blir lek...känner någon för att "joina" oss så kom förbi...vi åker om ca 20-30 minuter...

• Darling73

lovan: va synd!! men det blir fler gånger...vi hade det iaf trevligt och grabbarna var så nöjda...sen köpte vi med oss kinamat hem....mysfaktorn är hög...

singstar hade varit galet roligt, men är hemma solo ikväll då karln är på after work

hopaps du får ordning på dig själv och ditt mående....vet hur det är att gå omkring i ett vakuum och bara känna *noll*...får man fråga vad du äter för medecin?? (då jag själv oxå knaprar piller.. )

solen: du törs prova på det!!!! det hörs inte så fasligt bra vad du sjunger, men datorn skvallrar om du är BOTTEN, TOPPEN, BRA eller SUVERÄN...... har testat en gång och jag trodde att det var jag som var botten, så jag tog ännu mera...sen fattade jag att det var min kompanjon som var botten och jag som fick bra och suverän.. he he he....skitroligt är det!!!!!

• Darling73

skit!!!!! vattenläcka!!!!! droppar vatten från taket i köket...rakt under duschen...både ju väldigt gott.....INTE!!!!!!!!

• Darling73

oooh det är nog inte så farligt som vi först trodde.....det slutade droppa efter ett tag och nu inget alls...mannen tror att det kan ha varit stopp i en ledning vid duschen och att vattnet då tog en annan sväng ner...
    så har vi tur så är det så...det lär ju märkas nästa gång vi duschar..

lovan: hur mås det idag då tro???

• Darling73

ja vi måste kolla upp det i vilket fall....så det blir väl till att riva upp matta och golv i badrummet....och eftersom mattan går upp på väggarna en bit så ryker väl de med...tur att vi bara målade om i badrummet sist, och inte gjorde ett helt jobb..

jaja, det blir vad det blir...kan ju alltid hoppas på att det inte drar iväg fööööör mycket i pengar...

daniel fick nyss sin 5årspresent i förskott...en kick-bike med Blixten McQueen på....oooh, ni skulle sett minen på honom!!!!! LYCKA!!

nitis: ha en härlig tid i gbg!!!!!!

• Darling73

solen: och visst är det så att barnen blir äldre...men inte vi!!!!

jodu, 5 år grabben...fasen va tiden gått undan alltså....*suckar*

• Darling73

minja: jag kan höra med bror min...för han är en jäkel på kameror och allt som hör till...han vet precis vad man ska ha....

• Darling73

minja: så här skrev min bror ang objektiv och så...

"hej hej
    ja det verkar som hon då ska ha två olika objektiv om hon båda vill ha bra närbilder och ta kort på tex fåglar. macro är det ju bästa att ha till närbilder. och ett telezoom till tex fåglar. för när man fotar fåglar så kan man oftast inte stå så nära då dem sticker sin väg då =)
    så ett telezoom på 70-300 mm räcker ju bra där. och kostar allt från 1800 till massa tusen :P
    ett bra macro hamnar på ca 4-6000 kr"

hoppas det kan hjälpa dig lite....

lovan: KRAM!

• Darling73

måste bara få berätta vad Daniel gjorde idag....

han fick gå in på konsumbutiken vi har här (vi satt i bilen med full koll på entrén) och köpa 1 liten mjölk.....vi sa det som i förbifarten och han nappade!!! kan ni förstå hur stolt han var när han kom ut bara ett par minuter senare med en paket mjölk!!!!!! jisses..han sprack nästan.....fick ju växelpengar som hamnade i sparbössan sen....

• Darling73

nu ska ni få nå knep o knåp att fundera på när ni sitter här o läser och inte har nå annat att göra..

jag och en till mamma håller på att fixa en fest på barnens förskola, och ska köra en liten Så ska det låta-tävling....vi har låtarna, frågorna och så...men skulle vilja klura ut några såna där låttexter som är ändrade...alltså, peter settman höll ju på med titlar som de använt andra ord i...t ex Bä Bä vita lamm kan bli "djurläte gånger 2 med ljusa gotlandsdjur"...ja, fattar ni nu??

har ni några bra låtar med omgjorda titlar??

• Darling73

11 kilo!!!!!???????????????? herre gud, hur många skogar var du o traskade i kossan!!????? inte illa må jag säga....

i den här delen av hagen är det VAB som gäller...Joel har hosta och snorig och nu på em lite feber....blir hemma i morgon med...sen får vi se hur han mår..

annars bara bra här...för om 16 dagar åker vi till malta!!!!!!! ber till högre makter att vi får vara friska då...

nitis: hur var det i gbg då???

• Darling73

nöten: GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oj oj oj...en till liten kalv!!!!! va roligt!!!! när är det tänkt!!!!??? hör du hur glatt och högt jag tjuter??
    lite avis är jag allt.... men blir inga fler kalvar här inte....

vabbar/är sjuka vi med...Joel hostar så han kräks...och all hostmedecin gör att det rinner i rumpan på honom... varit hemma sen tisdag förra veckan....mannen är hostig och matt, jag kraxar och har varit bra matt med...inge roligt alls att vara hemma så mycket från jobbet...BLÄ!!

minja: skoj skoj!!!!! alltid kul med ny kamera....

Svar på tråden Kogänget