Inlägg från: Boppi |Visa alla inlägg
  • Boppi

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Jag också!

• Boppi
    mj82 skrev 2009-07-16 23:27:24 följande:
    vad har de skrivit då? :)hur funkar denna utb? måste man besöka skolan el nåt eller gör man allt hemifrån? hur funkar det med praktik?
    Man läser via ett lärcenter ihop med sin studiegrupp, där har man föreläsningar via telebild och grupparbeten och mycket av utbildningen ske via internet. Praktik har man nära hemmet och universitet bösöker man 3-4ggr per termin. Vet inte så mycket mer ännu eftersom jag inte börjat min utbildning än!
    För mer info kolla på Karlstads universitets hemsida!
  • Boppi
    docka79 skrev 2009-07-18 09:12:53 följande:
    Jag läser till lärare på distans mot karlstad. Har läst en termin och vi har varit inne i karlstad 2 dagar varje månad för närträffar :)
    Vart har du bott då? Kan du rekommendera något bra ställe att övernatta på?
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-18 07:05:36 följande:
    har precis fått besked från csn (eller ja, fick det väl igår).känns bra med det färdigt. Får ju extra när man har barn också, toppen!Ska bli riktigt kul att börja plugga igen! Har iof bara haft 6 mån uppehåll, men ändå :)
    Oj, csn har jag int hunnit ta kontakt med än.. Var det krångligt?

Har du också fått brev från karlstad om programstart m.m ?
  • Boppi

Oj, oj.. Är helt stressad! Redan nu..
    Tänkte försöka fixa studentkonto men det gick inte. Får väl försöka igen imorgon.

Har ni andra fått kontakt med fler som ska studera vid ert lärcenter? Jag skulle vilja veta vilka mina klasskompisar blir. För att kunna ev.samåka eller bo på samma hotell. Undrar hur jag kan få reda på det?

• Boppi
    Ssofia skrev 2009-07-18 20:23:55 följande:
    är det alltså den vanliga lärarlinjen eller läser ni kurser????? fan visste inte att den fanns... (ursäkta språket.)jag ska läsa f-6 inriktning samhälle på sthlm uni i höst, men det här är ju toppen!
    Jo, det är den vanliga lärarlinjen, förskollärare 3,5 år. Den finns!
  • Boppi
    docka79 skrev 2009-07-18 09:12:53 följande:
    Jag läser till lärare på distans mot karlstad. Har läst en termin och vi har varit inne i karlstad 2 dagar varje månad för närträffar :)
    Kan du inte berätta lite mer om utbildningen och det praktiska? Är nyfiken! Vad ska vi tänka på? Vad är bra/mindre bra?
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-20 12:53:30 följande:
    Nu har jag också fått mina papper!Kikar på litteraturlistan som kom med. Har ni börjat införskaffa böckerna?Skönt med bara en dag den 24e!
    Är det verkligen bara en dag?? Tyckte det var lite oklart..

Nä, jag har inte hunnit införskaffa nån bok än. Får de om man kan få tag i beg. böcker så man slipper lägga ut för mycket pengar.
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-20 21:39:35 följande:
    det stod ju bara tider för en dag, 24 aug, fram till 17 tror jag det var.jag har hittat en tjej (eller, hon hittade mig) som bor i stan och som läser samma utb, ska få köpa alla böcker av henne :)
    Ja men kolla på pappret som det står "välkommen till samhällsvetenskap" på.
    Kursstart "lärarens yrke" sker ti 25 aug. Eller gör man det på distans?
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-20 21:44:47 följande:
    Jag förstod det som att kursstart för oss som läser kurs inom program är 24e,och kursstart för de som läser lös kurs är 25e
    Jaaa... Så kan det ju vara. Jag fattade det som att det var en kurs inom programmet. Hmm.. Nu känner jag mig helt förvirrad.
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad