• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • AnTiMiFi

Jepp här är jag *räcker upp handen*

• mowgli

Heter det inte plugga TILL lärare...?

• mj82
    mowgli skrev 2009-07-16 23:24:02 följande:
    vad har de skrivit då? :)

hur funkar denna utb? måste man besöka skolan el nåt eller gör man allt hemifrån? hur funkar det med praktik?
  • Boppi
    mj82 skrev 2009-07-16 23:27:24 följande:
    vad har de skrivit då? :)hur funkar denna utb? måste man besöka skolan el nåt eller gör man allt hemifrån? hur funkar det med praktik?
    Man läser via ett lärcenter ihop med sin studiegrupp, där har man föreläsningar via telebild och grupparbeten och mycket av utbildningen ske via internet. Praktik har man nära hemmet och universitet bösöker man 3-4ggr per termin. Vet inte så mycket mer ännu eftersom jag inte börjat min utbildning än!
    För mer info kolla på Karlstads universitets hemsida!
  • Thegran

har precis fått besked från csn (eller ja, fick det väl igår).
    känns bra med det färdigt. Får ju extra när man har barn också, toppen!

Ska bli riktigt kul att börja plugga igen! Har iof bara haft 6 mån uppehåll, men ändå :)

• Thegran
    mowgli skrev 2009-07-16 23:24:02 följande:
    ojoj vad viktig man ska vara :)
  • docka79

Jag läser till lärare på distans mot karlstad. Har läst en termin och vi har varit inne i karlstad 2 dagar varje månad för närträffar :)

• Boppi
    docka79 skrev 2009-07-18 09:12:53 följande:
    Jag läser till lärare på distans mot karlstad. Har läst en termin och vi har varit inne i karlstad 2 dagar varje månad för närträffar :)
    Vart har du bott då? Kan du rekommendera något bra ställe att övernatta på?
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-18 07:05:36 följande:
    har precis fått besked från csn (eller ja, fick det väl igår).känns bra med det färdigt. Får ju extra när man har barn också, toppen!Ska bli riktigt kul att börja plugga igen! Har iof bara haft 6 mån uppehåll, men ändå :)
    Oj, csn har jag int hunnit ta kontakt med än.. Var det krångligt?

Har du också fått brev från karlstad om programstart m.m ?
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad