Inlägg från: HannaJennebo |Visa alla inlägg
  • HannaJennebo

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Jag ska också läsa till lärare på distans,svenska och matematik i samspel. Har bokat boende på kasernhöjden. Kul att hitta andra som också ska läsa i Karlstad!

Någon som vet om/när det kommer att komma ut läsanvisningar? Så man vet vilken bok man ska fokusera på först.

• HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-17 11:02:02 följande:
    då bor vi på samma ställe :)ska du också upp 24-25 aug?
    Japp det ska jag. Första gången jag bor själv på vandrarhem så det är lite läskigt :P Första gången jag är i Karlstad också typ (har varit där 2ggr innan på agility så inte inne i själva stan).

Har du fixat konto på it´s learning?
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-17 13:37:35 följande:
    Hm nä, kan man göra det nu? Får kolla på det i em.:) Det går nog bra på vandrarhemmet! Karlstad är lät att hitta i. Jag gick gymnasiet i forshaga, som ligger ett par mil utanför, så har varit där en del.Var är du ifrån?Kul med agility!
    Jag har gjort det i alla fall, men det är nog ingen brådska då det inte finns något som helst intressant där inne.

Jag är från Lindesberg, så jag har ca 2timmars körning till karlstad den 24:e :)

Mm jättekul med agility, synd bara att jag inte kan ha egen hund att tävla med (pga allergi), men det är alltid roligt att följa med som hejarklack ;P
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-17 16:17:13 följande:
    Hallå tjejer! Inte långt kvar nu TessaG och Boppi, mailen som ni fått om att träffas är de ifrån erat lärcentrumet? Jag har inte fått något sådant men jag har Karlstad som lärcentrum så det kanske inte skickas ut något? Skulle vara kul att få veta lite vilka de andra 6 är... Annars tror jag att jag har koll på allt som skulle förberedas, jag skrev ut kursplanen och målen med den första kursen kan vara bra att läsa på.
    Jag har också skrivit ut kursplanen, läst igenom målen har jag också gjort. Det är alltid bra att vara förberedd ;)

Konstigt förresten att du inte fått något mejl, men det är kanske som du säger när man har Karlstad som lärcentrum. Om du vill ha reda på vilka de andra är kan du säkert maila och fråga om du kan få ut listan (det skadar ju iaf inte att pröva ;) ).
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-17 18:44:58 följande:
    men då bor du inte så värst långt från mig som bor i köping.vad tråkigt med allergin!en vecka kvar nu! :)
    Nej, inte så långt bort. Ja bara en vecka kvar, längtar faktiskt lite. :P
  • HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-18 14:54:42 följande:
    Hej på er! Har ni börjat läsa nån litteratur än? Det har inte jag men man är ju lite sugen på att komma igång! Tänkte att det kanske var bra att ha läst lite före kursen men samtidigt kanske man läser "fel" eller rättare sagt inte fokuserar på rätt saker.. Då är det ju slöseri med tid.
    Hej! Tänkte precis börja läsa, jag gick in på it´s learning och fick se att vi hade en uppgift som skulle lämnas in den 6:e september. Så jag börjar med den litteraturen :) Du kan ju gå in på it´s learning och kolla om du också har det (Vet inte vilken inriktning du ska läsa).
  • HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-18 15:21:00 följande:
    Ok! Då ska jag registrera mig på it´s learning, har inte hunnit med det än!Jag ska läsa till förskollärare naturkunskap i vardagen.
    Gör så, och det var ganska lätt att förstå sig på, säger jag med mycket datorvana ;P
    AnTiMiFi skrev 2009-08-18 15:39:19 följande:
    Tessa G, badrummet blev bra kul att renovera men det blir ganska rörigt trots att man hålls i ett rum bara.Jag har fixat med CSN det gick med pinkod, ser att vi har fått första uppgiften på it`s learning deadline den 6 sept, vi ska läsa valda delar ur Ett oändligt äventyr av Sven-Eric Liedman sen skulle man göra en reflektion. Oj oj nästan så man börjar bli nervös nu
    vad ska du läsa för inriktning? Själv skulle jag nämligen läsa både sven eric liedman och Gustafsson, Bernt. Tur att jag var inne och kollade så jag kan börja lite innan ;P
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-18 15:59:19 följande:
    haha, jag hittar in ens till it´s learning!! Vart på skolan sida ska man för att komma dit? :) kanske ska ta fram papprerna vi fick...antar att kanske står där...Kom på att jag måste till bokhandeln och shoppa skrivböcker och pennor. Alla pennor här har fått ben, och sen är det ju kul med fina pennor :)
    tror det är www.its.kau.se om jag inte minns fel! Sen klickar man på ny användare för att skapa ett nytt konto :)

Lycka till! :P
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-18 16:02:44 följande:
    Tack snälla!!
    Varsågod
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-18 16:11:04 följande:
    sådärja.det var några sidor som ska lämnas in...bäst o börja i helgen!
    Jo det var ju en del! Mest att läsa dock. Hoppas det är lättförståeligt så man slipper läsa om och om igen utan att fatta
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad