Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Boppi skrev 2009-08-28 21:56:03 följande:
    Ang. liedmans bok och den uppgiften som hör dit. Så står det att man skall använda anteckningar från föreläsning också.. Vilken föreläsning menar de tro??
    Var ju en föreläsning på onsdagen när vi åkt hem, som skulle läggas ut på nätet. Kan det ha varit den? Annars någon av de som är på måndag kanske?

Nu blir det plugg någon timme sen ska jag ha helg!
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-29 07:38:57 följande:
    Det är nog föreläsningen på måndag eftersom den just behandlar kunskapsbegreppet. Måste bara säga att Tessa, du hade ju rätt. Det är inte så svårt när man väl börjat. Tänkte skriva klart hela idag så slipper jag bli så stressad sen, jag tar helg imorgon *haha*
    :) jag har bara sista uppgiften kvar nu, den spar jag tills imorgon eller några kvällar nästa vecka (så man har lite att göra då med....haha) Kan ju vara bra att använd sig av nåt från föreläsningen också :)

oftast är det ju så att det känns motigt och svårt innan man väl börjar, men sen flyter det på fint.
  • Thegran
    Giggles skrev 2009-08-29 21:57:48 följande:
    En till här som ska läsa på distans....blev antagen i fredags eller bestämde hoppa av från en annan universitet och hamnade i en kaos....allt man missade....och första uppgift att lämnas redan nästa vecka....och litteratur som man precis ordnad....åh gud hjälp!!!Ni som har varit med från början....hur går det för er??? Förresten någon från Alingsås här????
    Grattis till antagningen!

Jag tror att ni utan problem hinner med arbetet på en vecka!
    Jag har inte suttit många timmar och är klar med de två första uppgifterna, man behöver inte läsa hela boken utan koncentrera er på styckena som handlar om teoretisk och praktisk kunskap, samt praktisk klokhet.
    Den andra boken har jag inte öppnat än, så där vet jag inte hur den är upplagd :)

Jag ska sätta igång med sista uppgiften nu. Tror inte jag gör klart den idag men vill börja iaf.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-30 08:25:57 följande:
    Vad roligt att du blivit antagen Tror (som TessaG) att du inte behöver oroa dig så mycket, uppgifterna är inte så svåra och tidskrävande som det ser ut på pappret!Lycka till!Förresten vi ses imorgon över telebild
    vaa, ser alla en? läbbigt! :)
    då måste man ju se vårdad ut ;)

nä, nu lägger jag ner pluggandet för idag tror jag. eller iallafall för just nu.
    kommit en bit på sista uppgiften så känner mig nöjd.
    tänkte lämna in den på fredag så man slipper tänka på den nästa helg.
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-08-30 18:40:17 följande:
    och på min står det lindesberg 2. Verkar som om vi har blivit indelade i grupper =(
    japp, det är studiegrupperna.
    vi mailade läraren tidigare i veckan och berättade att vi från köping ville vara i samma grupp, så vi kan göra vårt här i stan och inte behöver åka till arboga mer än nödvändigt. och, det verkade funka för vi står alla i samma grupp :)
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-09-02 19:10:42 följande:
    Oj vad denna tråd är död. Pluggar alla så ögonen blöder eller?
    :)
    jag blev precis klar med arbetet! skööööööööönt

hur går det för er?
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-09-02 20:40:14 följande:
    Gud va bra jobbat tjejen! Jag är inte klar, håller på med Liedman, den boken är inget jag skulle låna frivilligt *suck* Hoppas bli klar innan helgen, det är min ambition i alla fall sen kanske jag inte är riktigt överens med min *inspiration* det finns hopp om livet i alla fall.
    Ja, liedman boken var hemsk!! usch!!
    Jag är glad att jag är klar, sista delen var en ren plåga!!

hoppas du blir klar innan helgen! kan ju vara skönt med lite ledigt innan man ska på föreläsningar hela måndag...
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-09-02 20:54:40 följande:
    alla 3 :o? Oj det var bra gjort =)
    :) ja, allt! :)

så skönt!!
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-09-02 21:22:18 följande:
    fann vad skönt =)Såg man dig på telebild i måndags föresten?
    njae, inte så mycket iaf.
    satt i bakre raden och skymdes av de framför :)

dig då?
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-09-02 21:33:12 följande:
    tja... jag och hanna syntes väl en del..  de få gångerna vi sa nått *haha*
    men vänta , vilken grupp är ni nu igen? Lindesberg? Var det ni som snackade mycket? eller vad sa ni?
    ska spana in er på måndag :P
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad