Inlägg från: HannaJennebo |Visa alla inlägg
  • HannaJennebo

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Thegran skrev 2009-09-20 12:41:12 följande:
    suck...jag vill veta!!
    Då är vi två! Jag vill veta NU!!!!!

Men chansen är väl stor att man får veta först imorgon :(

Hade ju faktiskt varit en annan sak om ingen fått! Då hade jag nog inte väntat lika mycket! Tröttsamt är vad det är!
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-20 15:58:38 följande:
    Nu är det tentaplugg här ett par timmar. suck igen ;)ska iväg fre-sön nästa helg så gäller att plugga ordentligt innan
    Själv har jag bakdag idag, antar att jag måste plugga lite oxå. Annars blir det mängder av tentaplugg i veckan =D kolla igenom gamla anteckningar, skriva instuderingsfrågor och, ja tentaplugg helt enkelt!

Jag och "mammahela" ska åka till karlstad redan på söndagen, relaxa lite träna lite. Och så slipper vi gå upp halv 5 för att åka till karlstad också =D
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-20 16:52:29 följande:
    ja, det är nog rätt smart att vara på plats redan dagen innan!vi åker en full bil på mån morgon, avfärd kl. 5.30...snark.Jag är ju som sagt iväg till götet och gör lite annat den helgen, men ska hinna plugga en del ändå. räknar med att bli förhörd i bilen på vägen dit o hem :) hyar haft denna helg inbokad ett helt år så det gick inte att ändra "bara" för tentan.upptäckt att jag läste om allt som står i Thurén på förra utbildningen, har fräschat upp det lite senaste dagarna men det verkar sitta kvar. skönt.en bok mindre ;) nä men mycket tycker jag känns ganska enkelt. Vi har ju arbetat med de flesta böcker innan. sen skulle det ju inte handla om detaljer utan stora drag - ännu enklare.jaja.det ska nog gå bra iaf.lite trist med 30 min lunch bara känner jag dock...vi ska ha med kylväska med käk, man hinner ju inte nåt annat...ses imorgon på telebild ;)
    Det var precis det vi ville undvika :) Vi får ju 60% billigare eller vad det är med mecenatkortet så ett dubbelrum kostade 630, och då ingår frukost =D

aha okej, men jag ska nog ta det lugnt den helgen iaf, kanske kolla lite på lördagen men annars är det bra att vila lite innan tentan.

Det är just den delen med thurén som jag bävar inför :S men boken får ju tas med om man får hjärnsläpp, för de fick inte tas med på första delen va?!

Annars tar man med sig mat och lägger i kylen på morgonen (finns ju på skolan), tror att det får bli sallad *hmm* Fast å andra sidan så måste man ju ha någon macka med sig och godis på tentan. Tror jag bävar mer för att få migrän just den måndagen. Men tentan går ju alltid att göra om :)

NEJ NU VILL JAG TAMIGSJUTTON HA RESULTATET PÅ UPPGIFT 1!!! :@
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 17:47:38 följande:
    Ja jag håller med, NU VILL JAG VETA!!! gillar INTE denna väntan.
    Nej, den är hemsk!!

Tom gruppuppgiftens kommentar har kommit, men gud vilken tråkig haha. Fick ni också tråkiga?
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:10:42 följande:
    Nä, inte granskad står det på våran, *sucka* vilken tid det tar HEELT otroligt!! Tråkig? vad stod det då?
    Oki, men det lämnades ju in i onsdag så, tar ju kortare tid än det som det är betyg på haha

"...Ni har fört ett mycket bra och ingående resonemang kring frågorna och det har varit intressant att ta del av era synpunkter..."

tråkigt enl mig som vill ha lite konstuktiv kritik, så att man kan utvecklas :)

undrar om betyget på den enskilda kommer senast imorgon *hmm* och varför skriver de inte något? Tex ett anslag att "hej betygen kommer senast onsdag, ledsen att det tagit sådan tid". Kommunikation är ju aoch o för oss som läser på distans! (för andra också iofs). Och jag tycker nog att ett anslag med förklaring skulle lugna mig lite och inte kolla på it´s var 5:e minut *skratt*
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-20 18:30:55 följande:
    vår med..men händer det saker på its idag så är ju inte hoppet ute än...
    Hmm okej, jag var först med något iaf då :)

Nej, men han är inte online (iaf inte synlig) så jag tror att hoppet är ute :(
    Jag som vill få reda på det! Man kan ju hoppas att det är vi som har högt betyg som får vänta *asg*
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:38:23 följande:
    Det var så bra så det inte behövdes någon kritik En notis på anslagstavlan vore bra så man vet vad som händer....... Gruppuppgiften 1 var inte så länge sen vi lämnade in, sant, frustrationen riktade sig främst mot den individuella uppgiften..... nu är man OTÅLIG speciellt när en del andra i gruppen har fått sitt betyg........
    Haha asg, men någonting kunde hon väl skrivit :-P

Frustrationen fattar jag, känner likadant!!... Speciellt när vissa i gruppen fick sitt omdöme i torsdags!!! Det är inte OKEJ! :-@
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-20 18:41:51 följande:
    jag tycker iof att dålig kommunikation verkar gälla fler på skolan...mailade en på skolan efter träffen i karlstad.inget svar.förra veckan ringde jag istället. han hänvisade mig vidare (vilket måste ha varit jättesvårt att göra på mail, eller...suck) jag mailade henne och inget svart fortfarande.ger henne nästa vecka på sig också, sen ringer jag.ett litet mail med "hej, jag måste kolla upp det här men jag återkommer", kan man ju skicka om det nu skulle ta sån tid?
    Sådant har jag också varit med om, fick skicka mail till 3 personer och ringa 2 för att få reda på om "plugga smart" ska streamas eller ej. Och svaret jag fick efter det var ínte ens ett bra svar!
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:42:09 följande:
    Jag blir så negativ och självkritisk, jag är inställd på att få arbeta om mitt.......
    Det är jag också, jag har alltid den inställningen haha, likaså på tentan. Räknar redan med att få göra om den :S
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:45:40 följande:
    Jag har INTE fått veta om VFU heller, fast min kusin fick sin info i tisdags?! Så kommunikationen verkar inte va den bästa på KAU.......
    Inte jag heller haha, och en im in studiegrupp har fått veta. Varför släpper man inte sådant för alla samtidigt?
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-20 18:51:52 följande:
    vad har ni inte fått veta? vart ni ska vara?vi har haft klart om vfu:n i några veckor nu...har haft träff med de som placerar ut oss, valt ställen och jag och de flesta andra har även ringt dit och gjort klart allt.
    Precis det jag skulle vilja göra men NEJ jag har inte fått reda på någonting :/
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad