Inlägg från: HannaJennebo |Visa alla inlägg
  • HannaJennebo

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Thegran skrev 2009-09-20 18:53:24 följande:
    Men va sjutton vad dåligt!! nu får dom faktiskt skärpa sig!jag vet att det där med kommunikationen kan vara lite kass på en del högskolor, men det här är ju extremdåligt!
    Jo tack! Det är under all kritik. Så här dåligt var det inte när jag läste på örebro u-tet! Kanske är så när man läser distans? Tkr det borde vara bättre kommunikation då faktiskt :/
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:55:09 följande:
    Nej inte ett pip, man vet inte ett nada, planering vad är det?
    Ja pga detta så kan man ju inte lägga upp sin egen planering. man sitter liksom som på paus... Om jag inte får vfu-plats denna vecka så ringer jag handläggaren
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-20 18:58:18 följande:
    Har läst 30 poäng distans via skövdes högskola, blev klar i januari.Där var det riktigt bra kommunikation. Mailade man fick man svar samma dag. kursläraren fanns på first class (som vi använde där) varje dag och svarade på frågor dessutom.ringde man såg den som svarade till att man hamnade hos rätt person.så jag är minst sagt besviken med KAU när det gäller den biten!!
    Ja vi får väl klaga om det inte blir bättre, jag längtar även efter den dagen då vi kan få se en föreläsning utan tekniskt strul.
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:58:26 följande:
    Paus var ordet, jag ringer jag med om inget händer denna vecka.
    Snart kommer de bli jagade med blåslampa haha... Precis som jag gjorde med lars i början av kursen då inte grupmapparna kommit upp.

Alla småsaker börjar gå mig på nerverna!
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 19:13:13 följande:
    Vi får hålla tummarna att många frågetecken klaras upp nu i veckan........
    Ja verkligen, men hur bra är det? Slutet av kursen *skratt*
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-21 16:12:29 följande:
    G+ :)
    Samma här :P men ett tråkigt omdöme, ingen konstruktiv kritik. Jag försåtr inte vad jag gjort för fel, men man kanske inte kunde få högre :P

Nu är siktet inställt på tentan :)
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-09-21 18:07:14 följande:
    Jag har också observerat det, har bara hört g+ som betyg
    Jag har oxå bara hört g+. Kanske var en sådan uppgift som bara kunde bli godkänd. Jag har inte kollat men det brukar stå i kursplanen.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-22 09:51:00 följande:
    nu har jag dessutom fått svar från läraren vi ska ha nästa höst som jag mailade.skulle få ett mer utförligt svar imorgon, men hon skrev att det nog skulle ordna sig :)hoppet tändes!
    Jasså, vad frågade du h*n**? Jag hänger inte riktigt med :)
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-22 10:02:19 följande:
    :) frågade om möjligheterna till att plugga från thailand ett tag nästa höst, eller ev. ha praktik där.tänker mig 4-8 veckor...får se vad hon skriver imorgon :)
    aha! kul, hoppas att det går då!

Förresten jag kan inte anmäla mig via studera.nu, ringde studentcentrum men han kunde inte svara och gav mig ett annat nummer men hon kom inte tillbaka förrän 11.30 så nu funderar jag på om studera.nu kan hjälpa mig? vad skulle du gjort?

Jag orkar inte vänta till 11.30 på ett nytt meddelande som säger att hon är på lunch till 13 och sen när man ringer 13 så har hon gått för dagen eller nå likn!
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-22 10:09:09 följande:
    kan inte heller anmäla mig...den där rutan där det ska stå "lägg till" finns inte. så har tyvärr samma problem jag med.vet inte om studera kan hjälpa? antar att det är skolan på nåt sätt som inte aktiverat att man kan ansöka..?
    Okej då har vi samma problem, fast de andra 2 kurserna ser jag inte ens, de finns inte med.

Hmm nej, men jag orkar inte vänta till 11.30 *haha* Jag vill ju fixa nu ;)
  • HannaJennebo

Jag tror att jag ska skriva lite stolpar under varje "del" tex medeltiden- bondesamhälle...
    eftersom det är så stora frågor kanske det kan komma berätta skolansutveckling :S

Jag kolar mycket på kursplanen vad som ingår där, för det är ju det vi ska tenta av.

Värre med observationsdelen, vad fokuserar du på där? Vad har du för hypotetiska frågor som kan uppstå?

Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad