Inlägg från: Boppi |Visa alla inlägg
  • Boppi

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Ja, det ska bli kul! Fast det är ju bra att veta om man ska boka boende eller ej. Ska kolla lite på kau:s hemsida om jag kan se nån info där. Återkommer om jag hittar nåt!

• Boppi

Ha, ha, jag som trodde du hade rätt! Skulle vara skönt om det bara var en dag nu första gången man är där. Hittade inget på kau:s hemsida så man får väl helt enkelt ringa och fråga!

Ja, jag får väl också presentera mig!
    Heter M och är 30 år, bor i västergötland tillsammans med sambo. Har två pojkar, en som snart är 2 år och en som är 4,5 år.
    Har jobbat i affär i hela livet men hela tiden tänkt att jag ska läsa till förskolelärare men aldrig gjort slag i saken förrän nu! Har tagit tjänstledigt från mitt jobb men ska nog jobba varannan helg. Ser också fram emot att läsa men är lite nervös har ju inte studerat sen jag gick ur gymnasiet!

• Boppi

Ungdomsmedlemskap... Nu spädde du på min 30-årskris ytterligare!!

Ja, jag vill också veta vilka som kommer läsa på samma lärcenter! Undrar hur man kan ta reda på det?

• Boppi

Nu har jag hittat info på hemsidan!! Träffarna på universitet är alltid 2dagar per gång.

Hittade detta:
    24-25aug
    v.40-46 datum meddelas senare
    18-19 nov

• Boppi

Jag hittade 2 böcker på bibblan.

TessaG: Vad var det för boende som redan var fullt? Och vad är kasernhöjden?
    Jo, det är samhällskunskap, det står det på mitt papper också!

• Boppi

Jag har bara kollat lite på nätet, ville också bo på hotell freden eller rättare sagt vandrarhems delen. Men det är ju kört alltså.. Funderar på det där med att bo i studentkorridor också. Men har som sagt inte bokat nåt än. Kanske blir det kasernhöjden för mig också!

• Boppi

Jag håller på med en lista på vad jag måste fixa innan utbildningen startar.
    Har jag missat nåt?

* Fixa övernattning
    * Litteratur
    * Studentkonto och webbanmälan till kursen (fast det går väl inte att göra ännu?)
    * Utdrag från polisen

• Boppi

* CSN, får man ju inte glömma!!

• Boppi
    Thegran skrev 2009-07-22 06:09:49 följande:
    betala kåravgiften, avi skulle komma hem
    Just det! Skulle man först anmäla sig på nätet eller?
  • Boppi

Jag har redan fixat lånekort på universitet! Fyllde i ansökan på nätet i förrgår och idag kom kortet. Det var snabbt!

Idag kom brev från CSN. Funderar på att skaffa e-leg för att kunna sköta det på datorn istället. Hur gör du?
    Kan man fylla i sin inkomst där efter hand? Vet ju inte riktigt vad min inkomst kommer bli, beror ju lite på hur mycket man kommer jobba.. Ska nog låna fullt nu första treminen och sen se om man kan klara sig på mindre. Har ju ingen aning om vad det kostar att studera. Resor, böcker m.m

Först på litteraturlistan var det ju nåt man skulle ladda ner men jag hittade den boken på biblioteket. Måste ju var lika bra eller?
    Saknar bara den boken av Gunn Imsen. Har lånat på biblioteket så jag hoppas ingen ställer sig i kö eftersom jag måste låna om dem..

Vet du om man kan se klasslistan nånstans? Vill ju veta vilka som kommer gå på mitt lärcenter!

Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad